Sorularıma her zaman bekliyorum.
Kadınların 30'lu yaşlarında bekar olmasının nedenleri nelerdir?
Sorularıma her zaman bekliyorum.


Merhaba,
Maddeler halinde belirtmek istiyorum.
👉Feminist ya da eşcinsel vs. Olabilir.
👉Kariyer peşindedir.
👉Karşısındakinin dört dörtlük olmasını istiyordur.
👉Kendini evliliğe hazır, uygun hissetmiyordur.
👉Evlilik korkusu vardır. (Fazlasıyla mantıklı)
👉Rahatsızlığı falan vardır.
👉Beğenilmeyeceğini düşünüyordur.
👉Evlenilecek insan değildir.
Başkaa...
Aklıma bunlar geldi. Bunlar dışında bir kızın 25 ten sonra hiçbir sebep yokken bekâr kalması beni düşündürür.
Şu beğenmeyenler kimse nedenini belirtsin isterim. Her türlü haklı çıkmak bana zevk veriyor.😄
işlerine gelmiyordur :)
Eğitim almak ve kendini gerçekleştirmek-yetiştirmek istemek, insanlara güvenmemek, evlilikten korkmak , şiddet görmekten korkmak, çevredeki kötü evlilik örnekleri, kısmetin çıkmaması veya çıkanların kişiye denk olmaması, sorumluluk almaktan çekinmek, baskı altında olmak istememek, Vs. Vs. liste uzar gider herkesin kendince bir sebebi olabilir. Veya yalnızca istememek, herkes evlenmek zorunda değil. Ama düzgün, hayırlı , denk, işinde gücünde, ahlaklı, saygılı, görgülü, kendini yetiştirmiş, güvenilir -veya kişinin kriterleri her ne ise - kısmet çıksa herhalde çoğu kişi kabul ederdi. Benim gözlemlerim insanların haklı sebepleri olduğu yönünde. Kimin ne yaşadığını iç dünyasını bilemeyiz, saygı göstermeliyiz.
Kendi tercihleridir. Eskisi gibi koca eline mahrum değiller. Kendi işleri, gelirleri oluyor. Hayattaki tek hedefleri evlenmek değil. Ve 30lu yaşlarda bekar olunmasında garip bir taraf yok. 30a kadar evleneceksin diye bir zorunluluk, dayatma, kural yok. Evlenmek gibi bir zorunluluk da yok. Sebebi de önemli değil, 30unda evlenip evlenmemesi de önemli değil.
Genelde büyük bir hayal kırıklığı barınır geçmişte. Kimse için yormak istemezler daha fazla kendilerini. Başka şeylere verirler; eğitim, kariyer, hayaller, hedefler gibi.
Cevap
32Cevap
Materyalist oldukları için büyük çoğunluğu hem çok yakışıklı hem çok zengin hem de çok sadık olsun istiyor bunu bulmak şu zamanda çok zor o sebeple bir esiklere bakın bir de yenilere eskiler her durumda birbirlerine destek olur kol kanat gererken şimdikiler en küçük olayda kaçıp gidiyorlar bu yüzden evlilik yaşını büyüttüler evli olmasan da olur ne bok yerseniz yiyin kafasında oldukları için bir de ben daha gencim bu yaşta ne evliliği kafası var bunlarda.
Cevap cok basit çünkü evlenmek istememistir. Neden evli veya iliskisi olan herkes iliskisi olmayanlara sanki hayatinda biri istediği halde yokmus gibi davraniyo? Herkes mutlu olmak için birinin ilgisine muhtaç değildir, idealleri ve hayalleri cok daha farklı, tek amaci evlenip çocuk sahibi olup hayatını böyle geçirmek olmayan insanlar vardır. Ayrıca icinde bulunduğumuz zamanda insanlar sırf "iliskisi olması için iliski icinde" ya da "evli olmak için evli" bunlar böyle şeyler olmamalı insan birini sevdiginde onu hayatında ister evet ama bu temel bir ihtiyaç değil, kimse 30 dan önce evlenmek zorunda değil erkekler de kadınlar da keşke insanlar tercihlere saygi duysa ve "a yazık evde kalmış/ a yazık yalnız yasiyo" gözüyle bakmayi kesse ve insanların kisisel kararlqrina saygi gösterse
Gelir düzeyi iyi bir koca bulamayişi.
Çünkü incelikleri bu.
Adam gibi adam çıksa, geliri az veya yoksa kirk tür kulp uydururlar bahane çıkarırlar, adam olsa. boyke. mi olurdu deyip ( hayatın o kişide neler yaşattığıni bilmeden) itin deliğine sokar kötüler begenmezler.
Ama varsa evi barki arabası durumu, içi nasılmış kalbi kişiliği adamlığı pek iyi olmasa da yeşil ışığı yakarlar.
Şimdi bunu okur, hayır hiçte bile derler
Çok güzel yazmışsınız emeğinize sağlık ben katılıyorum kesinlikle adam gibi adam anca sözde icraat sıfır nerde yavşuk var hep onlar ile olurlar sonra canları yanınca ah ah adam gibi adam olsun korusun kollasin sevsin aç bile kalırım derler de adam gibi adam öyle birini ne yapsın hiç djdjd
@Aşka_Aşuk ben hayatta şunu öğrendim , deveye diken oylelerine skn yarar
Kadinlar genelde 30 35 yasına kadar cok secici hep yakışıklı olsun parası bol olsun. 40 yaşina kadarda öyle birini bulamadiysa. 40 yaşına dogru kör şaşı olsun yine evlenirim mantigina giriyolar. Bu kadınlar hep ilginç, kendilerini gercekten sevecek birilerini degilde kimde para varsa ondalar. Erkeklerde ise tam tersi 30 35 e kadar nefes alsın yeterki kadın olsun, 35 i gectimi secici olmaya basliyolar
Erkeklerin iş bulmalarinin zorluğu , piyasanın oldukça kötü oluşu , ekonominin berbat olması, geçim zorluğu , evlerin pahalı , kiraların yüksek oluşu vs. Gibi gibi bunlar varken erkekler evliliğe pek yanaşmıyor ve haliyle kızlarımızın yaşı da ilerliyor böylelikle 😎👍
çünkü kendilerini bir halt sanıyorlar neymiş efendim erkekler dövüyor köle olarak kullanıyor ulan nikahı yapan takıyı alan erkek düğün masrafı yapan erkek boşanınca tazminat ödeyen erkek evi geçindiren erkek hele şimdi ki kadınlar bir çocuk doğruyor dünyası kayıyor sonra neymiş erkeklere güven yok. Sanki kadın aldatmıyor evden kocası uzun yola gidip başka adama sakso çeken kadınlar yok mu? Herşeyi geçtim zaten evlenmeden tadına bakıyorlar cepte de para varsa Allahın rızası aile hayatı umurlarında değil. Sonra da Posası çıkınca zevkini alınca bul bir adam evlen oldu sana mükemmel ev kadını,, bu konuda en azından doğunun kızları iç Anadolu ve batı kızlarından daha iyi
Nedeni şu Türkiyede ki kızların hepsi zengin koca bulmak istediği için 30a kadar kalır 30 normal diyen anne babalar kendileri 22yi geçmeden evlenmişler ulan bizim si... miz soba borusu mu 25 yaşına kadar bekleyelim ya sırf bu zamanda düğün pahalı diye böyle yapıyorlar
😂😂😂
Ben olarak diyorum sosyal değilim ailevi sorunlar var güvenemiyorum özgüvenim yok hamarat değilim çalışmıyorum tek başıma birşey yapamıyorum ne yapsın erkek yani
Çok yanlış düşündüğünüzü farkındamısınız. Bakın hamaratlıkla ne alakası var evlilik kadının yemek yapip temizlik yapip erkeğinde yiyip içip yatması değildir, evlilik dediğin hayat müşterektir erkek eşine her konuda yardim etmeli hatta iş çıkışı koşarak eve gitmeli eşine daha fazla yardımcı olabilmek için. Bence böyle olmalı o yüzden bu düşünceniz yanlış.
Doğru ama her erkek ister sonuçta
Bence de yanlış düşünüyorsun sonuçta her şey yemek yapmak değil üstelik artık günümüzde İnternet diye bir şey var yani yemek yapmak bu kadar abarttın mamalı öğrenebilirsin Ama artık yani insanlar yemekten ziyade birbirini kahrını çekmek istemiyor insanlar birbirinden sıkıldı yalnızlık daha fazla mutluluk veriyor
@bayrakmerve27 Genelleme yapma lütfen. Mesela ben istemem, maalesef benim aşkta yüzüm gülmedi oysa tek isteğim mutlu huzurlu sıcacık bi aşk ve yuvaydı ama aldatildim. Maalesef bu devirde gerçekten seven insan bulmak oldukça güç ben kişilik olarak ince ruhlu ince düşünen sevdiceginin mutlulugu ile mutlu olan hayalinde evlenince eşine her konuda her işte yardim etmek olan hatta işten çıkınca akşam koşarak eve gidip eşime o yorulmasın diye 2 dakika daha fazladan yardim edebilmenin hayalini kuran düğün alış verişinden aile tanişmasina nişandan düğüne ev işlerinden eşimle gezip geçireceğimiz güzel aniların hayalini kuran biriyim hatta hayal kurup kendi kendimi mutlu etmek için hep youtubeda çeyiz yerleştirme videolarina falan bakıp bakıp hayal kurup dualar ediyorum hatta eşime bilgili ve ilgili bi eş olabilmek ona her konuda destek olabilmek için regl ve cinsellik konusunda hep bilgi edinip ne nasil olur en doğrusu en iyisi nedir diye hep kendimi geliştiren biriyim ama aşkta yüzüm gülmedi ya aldatıldım yani en ufak pürüzde terk edildim. İnşallah elbet sadık güvenilir gerçekten sevecek yarı yolda birakmayacak biri çikacaktir.
Tamam birader o da fikrini söyledi sen de uzatma bildirim gelip duruyor
🙄🤨
Herkesin derdi farklı durur içerisinde saygı duyarım
Kimsenin kendine uygun insanı bulmasına rağmen evlilikten kaçtığını sanmıyorum. Asıl problem evlilik değil, uygun insanı bulamamak. Yoksa insanlar aradığını buldu ama evlenmiyor değiller yani.
1. Uygun insanı bulmak
2. Evin kirasını ödeyebilecek, karınlarını doyurabilecek kadar maddi durumlarının olması yeterli evlenmeleri icin
Bu ikisi sağlandıktan sonra hala evlenmek istenilmiyorsa gerisi bahaneden ibarettir.
Öncelikle okuyorum, iş bulmam lazım. İkincisi de erkekler bana güven vermiyor. Evlenince hayat bitiyor, hizmetçi gibi görüyor bizim erkekler genel olarak. Şiddet, aldatma gibi haberler de iyice soğutuyor.
Çirkindir. Aşık olduğu ama unutamadığı biri vardır. Ailesi muhafazakar bir ale kızda cinsel ilişki yaşamış korkuyor olabilir. Ya da aşık olmayı bekliyordur filan filan bir sürü nedeni var ya
Keyfi öyle istiyordur, evlilik istemiyordur, kendine höre birini bulamamıştır vb.
Oda doğru düzgün insan bulmak zor
Çünkü kıymet bilen tatli narin bir bey çıkmadı karşımıza
Çıksa olur diyorsun
Mümkün değil çünkü yok
Belki vardır
Kendi yaşantısına, kafa yapısına uygun yakışıklı birini bulamamıştır.
Fotoğrafdaki gelin çok güzelmiş
evet :)
Bu kişi ya çok güzeldir ya da standartın baya Altin da be kendine hiç bakmayan biridir. Güzel olana hep on yargı ile yaklaşılmış ve o kişi de karşısına çıkanları beğenmemiş olabilir. Standart altındaki ise bunun için verimli değildir
Doğru kişiyi bulamıyordur veya güvenemiyordur. Şimdiki devir çok tehlikeli eskisi gibi değil hiçbirşey
Çünkü erkekler evlilik sonrası çok değişiyor. Ve toplumumuzda kadına değer veren ve ataerkil bir düşünce yapısı ile büyümemiş az insan var. Zarar görmekten korktukları için herhangi bir baskı yoksa, aşık olmadan bir kadın kolay kolay evlenmek istemez.
Kimsenin kaçtığı yok. kafa dengini bulamayınca yanlız kalmak daha az riskli geliyor. ya da sadece çirkin olunca 😂
Erkek işini düzenini kurana kadar yaşı 30 oluyor kadin da adi çıkıyor bakire olmuyor böle durumda da yedi 30 oluyor
Herkesin haklı sebepleri vardır artık şiddet vs gibi olaylar daha çok olduğu için bence çoğu kadın önce meslek edinip biraz is deneyimi eğitimi vs tamamlayıp evlenmek istiyor haklılarda
Kendi yaşantısına, kafa yapısına uygun yakışıklı birini bulamamıştır.
KS den sonra artık hiç bir cinsiyete güvenim kalmadı. Şaka gibi ama gerçek
Sorumluluk almak istemiyoruz istemiyorlar bu kadar basit.
Yıllardır hayallerini kurdukları söz, nişan, kına, düğün tantanalarını istedikleri gibi yapacak haşk dilinde adına damat denen söğüşlenecek enayiyi pardon sponsoru bulamadıkları için.
Birçoğu daha bilinçli ekonomik özgürlüğünü kazanmadan evliliği düşünmüyor buda tabi belli bir yaşı geçilmesine sebep oluyor.
bu işler nasip kısmet ama kişininde biraz çaba sarf etmesi lazım ben o kadar çok uğraştım ama hala daha bekar takılıyorum
aldatmaların artması ve kariyer yapma hedefi sanırım
Bence sebeplerini sorunda yazmışsın. Bekarsın, ekonomik özgürlüğün var. Neden evlenip birinin kahrını cekesin ki.
Evlenilecek birini bulamadıkları olabilir veya kriterleri uymadığı için tercih sebebi değildir
Sen bulursan evlenir misin
Evet
O zaman tanışmaya ne dersin
doğru kişiyi bekliyordur
kariyer yapıyordur
yeni boşanmış olabilir
bir de herkes evlenecek diye bir kural yok
Anneleri var onlar annelerinin küçük kızları aradıkları beyaz atlı prens daha gelmedi muhtemelende beyaz şahinli biri gelicek
Kariyere onem vermesi
Secicilik
Karsina dogru duzgün adam cıkmaması
Ben kendi adıma konusuyorum evde kalcam ondan yani 😂😂😂
Çünkü kadına şiddet bu kadar artmışken kadınların da evlenme isteği haliyle kalmıyor
Çünkü neden uğraşayım, türkiyede hizmetçi ve robot konumuna düşüyorsun evlenince. Zaten kariyer yolundayım. Üç dört seneye yurtdışına gidiyorum. Oraya yerleştiğim vakit belki evlenirim.
Aslında tercih bence ya arayan buluyo kocayı çünkü zor değil 🤣
Çünkü o yaşa kadar en iyisini bulmak gibi bir rekabet oluyo kendi aralarında.. Onlarda farkına varmıyo ki, bu kadar abazan dolu bir ülkede evde kalmaz nasıl olsa..
Koca beğenmedikleri ya da sexin iğrenç geldiği düşüncesi.
Kuku fiyatlari tavan yapmış. Erkeklerden aşırı beklenti var.
Sen öyle sanıyorsun. Ama çoğunun sevgilileri vardır.
Evlenmekten çekiniyor olabilirler güvenemiyorlardır belki
Kendisine uygun bir erkeği bulamaması bunun nedenlerinden biridir aslında
Kendini daha iyi tanır ve adacağı her adımı daha iyi seçer yanlış doğruyu yu daha iyi fark eder
Bide yari yolda birakildiklari icin tekrar guvenemeyenler var onlarida ekle
Evlilik hele ki bu zamanda şans oyunu oynamak gibi ne çıkacağı belli değil heryer aldatma ve sahtelik dolu gözü doymaz karısını kocasını beğenmeyen tipler var gerek yok
Yani illa evlenmek gerekmiyor ben yalnızlığı severim ben öyle olacağım galiba :) :)
Bence büyük konuşma ☺️
Yakışıklı erkek aradıkları için ve hala bulamadıkları için
Seçicidirler 30 dan önce evlenenlerin sonunu görüyoruz burada
İyi yani neymiş ki? Evlilik erkeklere sefa kadınlara cefa maalesef
Aradığını bulduğu birisi çıkmamıştır karşısına
Kariyerine yoğunlaştıgi için vakit bulamamıştır
Belki birini seviyor ama o istemiyor
Ya da tamamen evliliğe karşı olabilir
Çok neden var ama benim en çok görüp duyduklarım bunlar
Ortalık iğrenç bir halıyor. Erkeklerde var kızlarda. Bunların sebebi özgürlük adı altında yapılan sapıklıklar. Kimsenin kimseye güveni yok.
Erkek müsfeddelerinden yedikleri kazığın yarası iyileşmediği için yeni yara almaktan korkuyorlar, Halbuki Allah kadını sevsin diye emanet etti erkeğine, üzsün diye değil.
illa her kadın 30 yaşında evlenecek diye bir kaide yok gerçekleştirmek istediği idealler olabilir ya da doğru kişiyi bekliyordur veya evlenmek istemiyordur bunlar çok normal şeyler
öyle bi soru olmuş ki sanki herkesin evlenme zorunluluğu varmış gibi
Hayatının en güzel yıllarını 1 erkeğe neden heba etsinler ki iyi yapıyorlar 30 üstü evlenmeyen varsa tebrik ederim onları.
Erkeklere karşı ciddi derecede güven problemim var
Beyin kanıtları sever, kafanda kurduğun güvensiz erkek tiplemesini gerçekleştiriyorsundur sen farkında olmadan
@Lucifer1252 olabilir bilmiyorum o yuzden duzgun ilişkiler kuramıyorum
Bakış açını değiştir ve çok yüksek beklentiye girmeden ilişkiye başlarsan daha rahat edersin
Genellikle erkekler akıllı başlı olmamasından dolayı 30 yaşındaki kadınlar evlenmiyor Erkekler mantıklı akıllı başlı olsa 30 yaşındaki kızlar da evlenir
çok sonuk saf bi karakteri vardir ya da tam ters yemedigi direk kalmamistir artik erkekler onun ilgi alani degildir sadece para icin yaşar
Hayat amacınız neden evlenmek🤷🏼♀️?
Çünkü hayat belli bir zaman sonra yalnız geçmiyor ki gerçekten
Çoluk çocuk, ev işleri, gürültü, patırtı bunlarla uğraşmak istemiyordur, yalnızlığı seviyordur. Bekarlık sultanlıktır.. En mantıklısı.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?