Ben sizlerle tam aksi yönde bir kararı aşağıda paylaşacağım.
Her uyuşmazlık kendi içerisinde değerlendirilmelidir.
Salt kadının ev işlerini yapmaması kusur olarak değerlendirilemez. Kaldı ki günümüzde toplumsal cinsiyet rolleri oldukça değişmiştir. Bu hususa da dikkat etmek gerekmektedir.
Adana BAM, 2. HD., E. 2018/2237 K. 2020/597 T. 2.6.2020 "Davacı kadın vekili dava dilekçesinde özet ile; Müvekkili ile davalının 20/01/2016 yılında evlendiklerini bu evlilikten çocuklarının bulunmadığını müvekkilinin ev hanımı olup herhangi bir işi olmadığını, davalının eylemleri neticesinde müvekkilinin şu anda müşterek konuttan ayrıldığını, ailesinin yanında kaldığını, sürekli olarak müvekkilini müşterek konuttan kovduğunu, müvekkilini sürekli olarak tarım işlerinde çalıştırdıklarını müvekkilini evde işe işten eve götürdüklerini hiç gezmeye götürmediklerini, davalının sesini yükseltip bağırdığını baskı yaptığını, sürekli çalıştırmasına rağmen su ve elektrik faturası yüksek geldi diye sürekli baskı uyguladıklarını, elektrik yakma, karanlıkta otur. Televizyon izleme gibi baskı yaptıklarını, Tarafların boşanmalarına karar verilmesini talep ve dava etmiştir. Davalı erkek cevap dilekçesinde özet ile; dava dilekçesindeki beyanların gerçeği yansıtmadığını, davacının akli dengesinin yerinde olmadığını, kısıtlanması gerektiğini, davacı tarafın evlilik birliğinin kendisine yüklediği yükümlülükleri yerine getirmediğini, ev işlerini hiçbirini yapmamakla birlikte evde yemek yapmadığını, evi temizlemediğini ve kendisine karşı olan yükümlülüklerini de yerine getirmediğini, evlilik birliğini mutlak butlan ile geçersizliğine karar verilmesini talep ettiğini beyan etmiştir. araflarca sunulan, İlk Derece Mahkemesince toplanan tüm delillere ve davalı erkek tarafından gösterilen istinaf nedenlerine göre yapılan incelemede; taraflarca gösterilen, İlk Derece Mahkemesince toplanan tüm deliller ve İlk Derece Mahkemesince verilen karar, taraflarca ileri sürülen vakıalar, dosyaya toplanan tüm bilgi ve belgeler ve davalı erkeğin istinaf nedenleri birlikte değerlendirildiğinde; tarafların, 20/01/2016 tarihinde resmi olarak evlendikleri, davacı kadın tarafından, davalı erkeğin kusurlu davranışları ile evlilik birliğinin temelinden sarsılması, çekilmez hal alması nedenine dayalı TMK.'nun 166/1 maddesi uyarınca boşanma ve fer'ilerine ilişkin talepte bulunduğu, ayrıca kişisel ziynet eşyası alacağı talebinde bulunduğu, davalı erkeğin süresinde sunduğu cevap dilekçesi ile iddiaları kabul etmeyerek, açılan davanın reddine karar verilmesinin talep edildiği, taraflarca ileri sürülen vakıalar, gösterilen ve toplanan tüm deliller, tarafların ekonomik ve sosyal durumları, gelir seviyeleri ve yaşantıları dikkate alındığında, taraflar arasında anlaşmazlık olduğu, davalı erkeğin, davacı kadını evden kovduğu, elektrik ve su giderleri yönünden kadını baskı altına aldığı, evin ve kadının maddi ihtiyaçlarını tam olarak karşılamadığı, kadını istemediği, yatakları ayırdığı, davalı erkeğin, kusurlu bu davranışları ile taraflar arasındaki evlilik birliğinin, davacı kadın için çekilmez hal aldığı, temelinden sarsıldığı, boşanmaya neden olan olaylarda, davalı erkeğin tam kusurlu olduğu, kadının kusurunun olmadığı, İlk Derece Mahkemesince, yapılan yargılamanın, boşanmaya neden olan olaylarda erkeğin tam kusurlu olduğunun tespiti ile tarafların TMK.'nun 166/1 maddesi uyarınca boşanmalarına ilişkin kararın, tarafların ekonomik ve sosyal durumları, gelir seviyeleri ve yaşantıları, kadının gelirinin ve mal varlığının olmaması, boşanma davası süresince ekonomik yönden desteklenmesinin gerekmesi, boşanma ile birlikte yoksul duruma düşecek olması, boşanma ile en azından davalı erkeğin maddi desteğinden yoksun kalacak olması, boşanmaya neden olan olaylar nedeni ile üzüntü duyması, yıpranması, kişilik haklarının zarar görmesi, dikkate alındığından, davacı kadın için takdir edilen aylık 300,00. TL tedbir-yoksulluk nafakası ile davacı kadın için boşanma nedeni ile takdir edilen maddi ve manevi tazminat ve miktarlarının, toplanan tüm delillere, tarafların ekonomik ve sosyal durumlarına, usul ve yasaya, hakkaniyet ilkesine, TMK.'nun 166/1,169,175,174,4 maddelerin uygun olduğu anlaşıldığından, davalı erkeğin, İlk Derece Mahkemesince verilen boşanma kararına yönelik istinaf başvurusunun 6100 sayılı HMK.'nun 353/1-b-1 maddesi gereğince esastan reddine oy birliği ile karar vermek gerekmiş aşağıdaki hüküm kurulmuştur. istinaf başvurusunun6100 sayılı HMK'nun 353/1-b-1 maddesi gereğince ESASTAN REDDİNE" şeklinde Bölge Adliye Mahkemesi kararı bulunmaktadır.
Kararda davacı kadın lehine erkeğin kusurlu olması sebebiyle maddi ve manevi tazminata hükmedildiği görülmektedir.
Üstelik paylaşımınızdaki haber ile benzer olarak davalı erkeğin davacı kadına karşı ev işlerini yapmadığı, ev işlerini kendisinin yapmak zorunda kaldığı gibi bir iddia yönelttiği görülmektedir. Dolayısıyla ilk başta belirttiğim gibi her olayı kendi içerisinde değerlendirmek gerekir.
Erkeğin evlilik birliği içerisinde üzerine düşen tüm yükümlülükleri eksiksiz yerine getirdiği ve herhangi bir kusurunun bulunmadığı uyuşmazlıklarda kadının evlilik birliğinden doğan yükümlülüklerini yerine getirmemesi halinde kusurlu bulunması imkan dahilindedir.
Babam şuana kadar bize çöp bile almadı herşey dedem karşıladı şu yaşa geldim babamdan hala dayak yiyorum her anne baba döver 1.2 tokat ama öyle degil işte bu dayak atmak çok farklı odamızın kapısını kapattım diye kemerle dövdü belki giyiniyordum basit sebepler büyük dayakla çocuklumuzdan beri küçük bedenlerimizde büyük izler taşıdık artk canıma tak etti yeni eve çıkıcam kiralık başka şehirde maddi durumumuz baya iyi babamdan kendi kartıma 30.000 TL havale yaptım haberi yok beni mahkeme verebilirmi? Ben hakkımdan daha az olanı aldıgımı düşünüyorum akrabalarımız verdiigi harçlıkları bile elimizden alırdı sırf bize inat olsun diye ama artk yeterr sizce bana dava açabilirmi? Syadıma kadar drgiştircem sizce dava açabilirmi para için?
Böyle saçma bir şey olamaz kadın çalışmıyor olsa bile evine hizmetçi isteme hakkı vardır. Dinimizde böyle erkek de karısına hoşgörülü davranmak zorundadır
@burakcandelli çalışmıyorsak dahi hizmetçi tutturma hakkımız var. Bu dinimizde de verilen bir hak. Kadın mehir olarak hizmetçi ev altın vs isteyebilir.
Neyden hoşlanıp hoşlanmadığı ona buna malzeme oluyorsa, bu onun için kötüdür. Hayattaki tek başarısı evlenmek olmamalı, temizlik kendine olan saygısından da geçer.
Ev işinin kadini erkeği yok, kadında erkekte çalışıyor günümüzde evi b*k götürecek değil ortak iş bölümü yapılsın bunun için boşanacak adamlar da hiç evlenmesin
Kadın çalışıyorsa yemek temizlik ortaktır ama kadın ev hanımıysa bunun için yeterli vakti vardır, evi temizlemeyen pis biri ile de kimse hayatını sürdürmek istemez. Boşanma nedeni olabilir yani bence.
1
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Açıklayıcı evet duruma göre olmalı ama sadece kadına yüklenmemeli erkek de yerine göre yardım edip yanında olduğunu hissettirmeli
Kadınların da iyice abarttığını düşünüyorum. Sen evleneceksin çalışmayacaksın ev işi de yapmayacaksın, yemekde yapmayacaksın kocan çalışacak sonra gelip sana yemek yapacak sonra evinin işlerini yapacak niye evlensin ki o zaman ben kendi kendime daha rahat bakarım niye Bi kadın alıp hem ona hemde kendime bakayım :)
Öncelikle almiyosun evleniyosun artık çoğu kadın çalışıyo. Tek çalışanın erkek olması da çok saçma ev işlerini sadece kadının yapması da İkisi de çalışacak eve geldiklerinde beraber temizlikdir yemektir yapacaklar kadın hizmetçi erkek köle değildir okey anladın
Pardon ben okuyacam işim olucak misal pöh olucam ya da veteriner birde sizin için iş mi yapicam bdgxxbd sanki bir bokun ucundan tutabiliyomuşsun gibi bir yere gelmişsin gibi konuşuyosun ya komiğime gidiyo
Benim babam pöh + işi daha var annem arada yemek yapmaz hele bi hesap sorsun bak noluyo adamlıktir bu orda 500 kişiye emir veriri ama karısının kızının üstünde adamlık taslayip boş yapmaz yapamaz da zaten çünkü benim annem başka anneler kadınlar dünyaya dur bir hizmetçi gelsin diye doğmuyo
Allah ne kadını erkeğin kafatası kemiğinden yarattı üstün olasın diye ne de kalça kemiğinden yarattı altında olasın diye kaburga kemiğinden yarattı EŞİT OLSUNLAR DİYE ya cahili
Ben çalışan kadın için demedim zaten düzgün okusaydın anlardın çalışmayan kadın için dedim erkek de kadın da çalışıyorsa ZATEN İŞİN UCUNDAN ERKEK DE TUTMALI
O zaman empati kur çalışmıyorsun işin yok yani kocan çalışıyor sen de evde sabahtan akşama kadar boş duruyorsun işleri de kocan yapıyor vicdanın rahat eder mi?
Bak canım benim yapılır ama böyle bir düşünce ile değil biz yapmayız demiyoruz ki bu kadın yemek yapmıyodur temizlik yapıyorum mesela ama senin bunu yansıtma şeklin çok yanlış iğrenç ve mide bulandirici
Ben kötü bişey demedim ki siz beni yanlış anladınız özür dilerim 🤦♂️🤦♂️ ben çalışmayıp evde oturup aynı zamanda eşine de yardımcı olmayan kadınlar için söyledim ama sen bana şeref yoksunu dedin :/
hiç doğru değil , kadınlar bu fedakarlığı gösterir yıllardır evi toplar çekip çevirir ama görevi olduğu için değil bunu istediği için , saygı duymaları gerekirken aşalıyolar bide
3
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
şöyle bir senaryoda olabilir, eğer kadın diyorsaki ben çalışmayacağım evimde oturacağım diye, ev işi yapmak mecburiyetinde, erkek dışarıda çalışırken kadında evde çalışmak zorunda evi çevirmek zorunda,
eğer onuda yapmam diyorsa orası babasının anasının evi değil ki yatsın akşama kadar birileri hizmet etsin, ki anasının babasının evi bile olsa mutlaka gel kızım şunları kaldır indir diye çalıştırır
Bence onu, bunu bahane etmeden birbirinin açığı kapatmak ve yardımlaşmak en güzeli ama seni enayi yerine koyup elden ayaktan çekip sadece senin yapman mantıksız yani.
Erkek görevlerini yerine getiriyorsa kadında getirmeli temizlik yemek kadının görevleri şahsen ben evlensem yaparım tabi kocamda sorumluluklarını yerine getirecek her şey eşit
Ev işi yapmıyorsa af edersiniz ama o evi b*k götürür o zaman kimse istemez tabi tembel insan biraz çalışkan olmalı iş yapabilmeli insan şimdi telefonlar tvler insanı rahata kavuşturmuş.
Böyle saçmalık görmedim ben hiç kimse hiç bir şeye mecbur değildir. Ayrıca ev işi yapmak sadece kadınlara has bir şey değildir. Sırf bu yüzden boşanılmaz aile arasında da halledilebilir az da erkek yapsaymış ya.
@0xxxMOONxxx0 şu anda erkeğin yatakta eşini mutlu edememesi, erkeğin yaş günü-evlilik yıldönümü vs. hatırlamaması bile boşanma için geçerli sebep olarak kabul ediliyor, bu bana pek saçma gelmedi aksine saydıklarımdan daha mantılı bir sebep
Merhabalar;
Ben sizlerle tam aksi yönde bir kararı aşağıda paylaşacağım.
Her uyuşmazlık kendi içerisinde değerlendirilmelidir.
Salt kadının ev işlerini yapmaması kusur olarak değerlendirilemez. Kaldı ki günümüzde toplumsal cinsiyet rolleri oldukça değişmiştir. Bu hususa da dikkat etmek gerekmektedir.
Adana BAM, 2. HD., E. 2018/2237 K. 2020/597 T. 2.6.2020 "Davacı kadın vekili dava dilekçesinde özet ile; Müvekkili ile davalının 20/01/2016 yılında evlendiklerini bu evlilikten çocuklarının bulunmadığını müvekkilinin ev hanımı olup herhangi bir işi olmadığını, davalının eylemleri neticesinde müvekkilinin şu anda müşterek konuttan ayrıldığını, ailesinin yanında kaldığını, sürekli olarak müvekkilini müşterek konuttan kovduğunu, müvekkilini sürekli olarak tarım işlerinde çalıştırdıklarını müvekkilini evde işe işten eve götürdüklerini hiç gezmeye götürmediklerini, davalının sesini yükseltip bağırdığını baskı yaptığını, sürekli çalıştırmasına rağmen su ve elektrik faturası yüksek geldi diye sürekli baskı uyguladıklarını, elektrik yakma, karanlıkta otur. Televizyon izleme gibi baskı yaptıklarını, Tarafların boşanmalarına karar verilmesini talep ve dava etmiştir. Davalı erkek cevap dilekçesinde özet ile; dava dilekçesindeki beyanların gerçeği yansıtmadığını, davacının akli dengesinin yerinde olmadığını, kısıtlanması gerektiğini, davacı tarafın evlilik birliğinin kendisine yüklediği yükümlülükleri yerine getirmediğini, ev işlerini hiçbirini yapmamakla birlikte evde yemek yapmadığını, evi temizlemediğini ve kendisine karşı olan yükümlülüklerini de yerine getirmediğini, evlilik birliğini mutlak butlan ile geçersizliğine karar verilmesini talep ettiğini beyan etmiştir. araflarca sunulan, İlk Derece Mahkemesince toplanan tüm delillere ve davalı erkek tarafından gösterilen istinaf nedenlerine göre yapılan incelemede; taraflarca gösterilen, İlk Derece Mahkemesince toplanan tüm deliller ve İlk Derece Mahkemesince verilen karar, taraflarca ileri sürülen vakıalar, dosyaya toplanan tüm bilgi ve belgeler ve davalı erkeğin istinaf nedenleri birlikte değerlendirildiğinde; tarafların, 20/01/2016 tarihinde resmi olarak evlendikleri, davacı kadın tarafından, davalı erkeğin kusurlu davranışları ile evlilik birliğinin temelinden sarsılması, çekilmez hal alması nedenine dayalı TMK.'nun 166/1 maddesi uyarınca boşanma ve fer'ilerine ilişkin talepte bulunduğu, ayrıca kişisel ziynet eşyası alacağı talebinde bulunduğu, davalı erkeğin süresinde sunduğu cevap dilekçesi ile iddiaları kabul etmeyerek, açılan davanın reddine karar verilmesinin talep edildiği, taraflarca ileri sürülen vakıalar, gösterilen ve toplanan tüm deliller, tarafların ekonomik ve sosyal durumları, gelir seviyeleri ve yaşantıları dikkate alındığında, taraflar arasında anlaşmazlık olduğu, davalı erkeğin, davacı kadını evden kovduğu, elektrik ve su giderleri yönünden kadını baskı altına aldığı, evin ve kadının maddi ihtiyaçlarını tam olarak karşılamadığı, kadını istemediği, yatakları ayırdığı, davalı erkeğin, kusurlu bu davranışları ile taraflar arasındaki evlilik birliğinin, davacı kadın için çekilmez hal aldığı, temelinden sarsıldığı, boşanmaya neden olan olaylarda, davalı erkeğin tam kusurlu olduğu, kadının kusurunun olmadığı, İlk Derece Mahkemesince, yapılan yargılamanın, boşanmaya neden olan olaylarda erkeğin tam kusurlu olduğunun tespiti ile tarafların TMK.'nun 166/1 maddesi uyarınca boşanmalarına ilişkin kararın, tarafların ekonomik ve sosyal durumları, gelir seviyeleri ve yaşantıları, kadının gelirinin ve mal varlığının olmaması, boşanma davası süresince ekonomik yönden desteklenmesinin gerekmesi, boşanma ile birlikte yoksul duruma düşecek olması, boşanma ile en azından davalı erkeğin maddi desteğinden yoksun kalacak olması, boşanmaya neden olan olaylar nedeni ile üzüntü duyması, yıpranması, kişilik haklarının zarar görmesi, dikkate alındığından, davacı kadın için takdir edilen aylık 300,00. TL tedbir-yoksulluk nafakası ile davacı kadın için boşanma nedeni ile takdir edilen maddi ve manevi tazminat ve miktarlarının, toplanan tüm delillere, tarafların ekonomik ve sosyal durumlarına, usul ve yasaya, hakkaniyet ilkesine, TMK.'nun 166/1,169,175,174,4 maddelerin uygun olduğu anlaşıldığından, davalı erkeğin, İlk Derece Mahkemesince verilen boşanma kararına yönelik istinaf başvurusunun 6100 sayılı HMK.'nun 353/1-b-1 maddesi gereğince esastan reddine oy birliği ile karar vermek gerekmiş aşağıdaki hüküm kurulmuştur. istinaf başvurusunun6100 sayılı HMK'nun 353/1-b-1 maddesi gereğince ESASTAN REDDİNE" şeklinde Bölge Adliye Mahkemesi kararı bulunmaktadır.
Kararda davacı kadın lehine erkeğin kusurlu olması sebebiyle maddi ve manevi tazminata hükmedildiği görülmektedir.
Üstelik paylaşımınızdaki haber ile benzer olarak davalı erkeğin davacı kadına karşı ev işlerini yapmadığı, ev işlerini kendisinin yapmak zorunda kaldığı gibi bir iddia yönelttiği görülmektedir. Dolayısıyla ilk başta belirttiğim gibi her olayı kendi içerisinde değerlendirmek gerekir.
Erkeğin evlilik birliği içerisinde üzerine düşen tüm yükümlülükleri eksiksiz yerine getirdiği ve herhangi bir kusurunun bulunmadığı uyuşmazlıklarda kadının evlilik birliğinden doğan yükümlülüklerini yerine getirmemesi halinde kusurlu bulunması imkan dahilindedir.
Babam şuana kadar bize çöp bile almadı herşey dedem karşıladı şu yaşa geldim babamdan hala dayak yiyorum her anne baba döver 1.2 tokat ama öyle degil işte bu dayak atmak çok farklı odamızın kapısını kapattım diye kemerle dövdü belki giyiniyordum basit sebepler büyük dayakla çocuklumuzdan beri küçük bedenlerimizde büyük izler taşıdık artk canıma tak etti yeni eve çıkıcam kiralık başka şehirde maddi durumumuz baya iyi babamdan kendi kartıma 30.000 TL havale yaptım haberi yok beni mahkeme verebilirmi? Ben hakkımdan daha az olanı aldıgımı düşünüyorum akrabalarımız verdiigi harçlıkları bile elimizden alırdı sırf bize inat olsun diye ama artk yeterr sizce bana dava açabilirmi? Syadıma kadar drgiştircem sizce dava açabilirmi para için?