Birinin kıymetini gittikten sonra anlamak nasıl bir duygu?

Geç kalınmış bir anlayış türüdür. Hayat üzülmek için çok kısa ve sevinmek için çok uzundur. Kıymetli olan yanımızda kalmalıdır, gitmemelidir; kıymetli değilse gitmiştir zaten diyesim geliyor. Anın ve sevdiklerinizin kıymetini bilmek gerekiyor, iş işten geçince hiçbir şeyin yararı yok. Paradoksun ve ironinin yanılsamasıdır herhalde birinin kıymetini o gittikten sonra anlamak kısmı. Bir de birinin kıymetini, onu bırakıp gittikten sonra anlamak var ki sormayın hiç. Düşünen primatlar, bir şeylerin kıymetini neden zamanında bilmez ki, hep sonra mı olması gerekir diye soru işaretlerini kafamıza çakar durur. Beynimizde şimşekler çaktıran, kafayı yercesine düşündüren durumlardır; içinden çıkılmaz hal alır ve kısır döngüye girer tüm olaylar.
Birinin kıymetini gittikten sonra anlamak nasıl bir duygu?
Yanınızdayken değerinizi bilmeyen insanlar sizi kaybettikten sonra kıymetinizi bilmeye başladı mı ya da siz birilerini kaybettikten sonra kıymetini anlamaya başladınız mı?
Birinin kıymetini gittikten sonra anlamak nasıl bir duygu?
Cevapla