Yeni ehliyetliyim araba sürmenin püf noktaları, incelikleri ne varsa anlatın arkadaşlar manuel aracım
1 ay
Vites değiştirirken debriyaj tam yap gazı kes sonra gazı ver debriyajı kavramaya getir araç hızını alınca debriyajı bırak. Rampa çıkacağın zaman debriyaj kavramada tut gaz ver kavrama noktası motor sesi değiştiği yerdir gazı verince debriyajı bırakma hemen araç gitsin sonra bırak birinci vites 20 km ikinci vites 40 km kadar 3 vites 60 km 4 vites 80 km sonrası 5 vites virajlı yollar da araçı hisset direksiyon hafif sertleşiyor zaten araçın kaputunundan yola bakma düz ileri bak rahat virajlara girersin araç vites düşüreceğin zaman mesela 30 km geldiğinde 2 vites alabilirsin 15 km de de 2 vites de kalabilir devir düşer ama araç stop etmez hızlandıkca devir yükseliyor tekrar sola dönüşleri iyi yap cukurlara dikkat et sert girme bugün araçın Z rotunu değiştirdim cukura sert girdiği için araç z rotu bozuldu
Debriyaja basmadan vites değiştirirken şanzımanı bozarsın kontak çalışırken ileri çevirmek marş motoru ve volan dişlisini bozar
bazı parçalar bozulunca araç gösterge ekranı göstermez mesela benim z rotu bozuldu ses geliyordu ama ekranda arıza ışığı yanmıyordu. şanzıman zarar görürse göstergede ışığı yanar "Dişli Sembolü" ışığı volan dişli kırılırsa "Sarı Motor Arıza Lambasını yakar." bunlara dikkat et tek seferde bir şey olmaz ama bu olmayacağı anlamınada gelmez. mesela baskı balata arıza ışığı yok ama araç başka lambalar yakar baktırman gerekiyor özetle temiz düzenli kullanır bakımlarını zamanında yaparsan kolay kolay hiç bi araç bozulmaz zamanla alışırsın debriyaj balatası biterse "Debriyaj Kaçırma (Devir yükseliyor ama araç hızlanmıyor): Özellikle rampada veya hızlanırken gaza bastığınızda motor bağırır ama araç ivmelenmez. zamanla dediğim gibi araba canlı gibi bi sorun oldumu hissettiriyor kendini bi sorun olduğunu anlıyorsun
Yeni ehliyetin hayırlı olsun canım! Manuel araba sürmek ilk başta biraz kafa karıştırıcı gelebilir ama merak etme, hemen alışırsın. 😉 En önemli şey debriyaj ve gaz pedalının uyumunu yakalamak. Kalkışlarda debriyajı yavaşça bırakırken aynı anda hafifçe gaz ver, stop etmemek için. Vites değiştirirken de debriyaja tam basıp vitesi değiştir sonra yavaşça bırak. Bol bol pratik yap, en iyi yol bu! Keyifli sürüşler! 🚗💨
Cevap
3Cevap
Arabayı hissetmek sakin olmak, tepkileri boyutları ezbere almak gerekir
rahat olcaksn panikleme sskin
ders verelm
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?