
"Mitsubishi, Subaru, Mazda, Saab, Alfa Romeo.."
Bu araçlardan ilk üçü, bütün dünya da gerek sorunsuzluk gerek ise performans konusunda ödül üstüne ödül alırken, ülkemizde Dacia kadar değer ve ilgi görmemesinin nedeni sizce nedir?
#Pullman

Mazda, Alda Romeo, Lexus gibi markalar çok iyi modellere sahip markalar ama çok az kullanımda ülkemizde, kimsenin haberi bile yok. Neden? Çünkü ülkemizde insanlar kırsal kesimde kullanmak üzere araç alacaksa Jeep alamıyor, gidip toros alıyor. Bugün bir toros'un bu kadar para etmesi trajikomiktir. Ki, Renault araçların tamamının konfor ve ses alma durumunu düşününce durumun vehametini anlayabiliriz. Neden peki? Jeep alamıyor insanlar, vergisi çok, maliyeti çok ve daha ucuz markalara mecburen yöneliyor. Yoksa ben de Lexus kullanmak isterdim açıkçası...
Ben daha çok, bilinenin dışına çıkmaya cesaret edilmiyor diye düşünüyorum..
Zamanında üretimi durmadan önce Renault Clio ile Mitsubishi Colt aynı parayken insanlarımızın gidip de Clio almalarını anlayamıyorum.
Bir keza bir çok yerli bir araç bedeline Lancer, Almera, Mazda alınabilirken, alınmamasına şaşırıyorum..
(Motor hacmi ve yüksek vergi ayrı bir konu)
Bu tarz arabalar ulaşılmaz bir araçlar değildi..
Lexus çok çok ayrı ve pahalı bir araç.
Benim mukayesem aşağı yukarı aynı silindir hacmine ve aynı fiyat çerçevesinde..
Doğru doğru, aynı skaladaki araçlarda neden gidip de Renault'u alır insanlar diyorsunuz, biraz da alışkanlık gibi. Bugün Renault parçası ucuz, servis ağı geniş, zamanla yaygın kullanımı olmuş diye.
Kesinlikle hemfikirim sizinle.
Çünkü bizler toplum olarak batı dünyası tarafindan şekillendirilmiş olan güzellik algısına kapılmış bir durumdayız. Güzellik algımızı şekillendiren batı dünyasının, yine kendi zevklerine göre üretmiş oldukları ürünler de bizim estetik anlayışımıza daha çok hitap ediyor. Hatta artik yavaş yavaş doğu da batının zevklerini kabullenmiş ve kültürlerini, zevklerini değiştirmeye başlamış durumda. Bu gidişle yakında çeşitlilik de sona erecek ve her şey birbirinin sadece küçük değişikliklerle yeniden tasarlanmış bir kopyası haline gelecektir.
Türkiye arabadan anlamiyo çünkü yabancılar hasta olur bizim halkın begenmedigi arabalara 😀 ama şuda bir gerçek Japon arabaları ve parçaları çok pahalı ama çok sağlam olurlar
Araç ve yedek parça fiyatları bence...
Teşekkürler eig için🍀
Cevap
9Cevap
Cahil cühelek insan çok memlekette. Alman malıysa iyidir diyip vag grubunu alıyorlar. Fiat'ın Türk malı oldugunu zannedenler var tutulmaması doğal :D
Aynen öyle sokakta 2 Bmw gorse kalite derler Almanlar iç aksama baksalar çöp 1 senede sorun üstüne sorun 😀
@JAPANMOTORS Evet Ferrari mesela iç malzeme kalitesi çok dandiktir. motor performansına birşey diyemem
Ben anlıyom Hepsi geride Ferrari de zamanında Honda dan çok şey oğrendi motor konusunda 😀Ferrari yi formula ile tanıştıran da Honda dır
@melleks Soru sorarak, doyurucu ve yardımcı olacak nitelikte görüş paylaştığınız taktirde zaten yönetim tarafından dikkat çekeceksinizdir..
Burada önemli olan şey ise, Fenomen olmadan öncesinde de, sonrasında da aynı performansta yardımcı olabilmelisiniz..
Ayrıca konu Editörü ve moderatörü olan, @canerozkum beye, bu isteğinizi kendisine belirtin, daha sonra gereken performans ve şartları sağladığınız taktirde Fenomen olarak aramıza katılabilirsiniz..
Bir çok sebebi var aslında.1. olarak ülkeler arası diplomatik ilişkiler mesela amerika peugeot marka arabaları ülkesine sokmuyor. Ama türkiyede satılan bir marka. Öte yanda halkın alım gücüyle de alakalı bir durum var mesela amerikadaki bir çok model araç çok yaktığı için türkiyeye getirilmiyor benzin fiyatları malum
İsyanına katiliyorum. Mitsubishi Lancer bindim bir dönem. Arabaya ekstra hiçbir şey yapmadığım halde uçak gibiydi.
Mazda 3 de favori, sevdiğim arabalardan biri...
Pembe Mitsubishi Lancer ve modifiye olacak. <3 :) Wuuuuuuw <3
Way way.. <3 :)
Benimde pembiş bir arabam olsa da hava atsam.
Neyse ki ayağımı yerden kesen bir arabam var. <3 :)
<3 <3
Bizim türk halkinda alman sevdası bitmez kulaktan duyma laflar ile konuşurlar kullanmayıp karalama. yapmayi severler. Bir Mazda bir Mitsubishi alıp kullansalar anlayacaklarda agzinolan konuşup. karaliuor işte
Cahillik le alakalı işte bunlar kanka 2 reklam görse ya da ,2 Alman fanboyun yorumunu duysa hemen över dururlar cahil sürüleri 😀
Bazılarının parçası pahalıdır, bazısı motor hacminden kaynaklı yüksek vergi sisteminden dolayı fiyatları yüksek geliyordur. Bu yüzden tutulmuyor.
Ömründe bir kere araba alabilen birisi için en önemli şey yedek parça oluyor kanka, vurursam ne olur falan... Bunların hepsi vurdun mu yaptıramayacağın markalar, bunun da dışında çok pahalılar mk. 😅
Bu arabalar cok yakıyor bizim ulkede de zaten akaryakit fiyatlari yuksek haliyle tutulmuyor bir de yedek parcalarida pahalı, reno gibi dacia gibi uygun arabalar değil
subaru ej motorlar hariç "Bu araçlardan ilk üçü, bütün dünya da gerek sorunsuzluk gerek ise performans konusunda ödül üstüne ödül alırken" sözüne katılıyorum
Fiyatlarından dolayı olsa gerek
Reklam
beğenilmemiştir.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?