
Hepimiz anne babamız dan bu lafı işitmişizdir. Peki anne baba olduğunda bu lafın önemini ne zaman ve nasıl anladın?

Daha bebek olsa da daha iyi düşünüyorum. Örneğin akrabanın kızı vardı benim yanımda 15 yaşında, akşam geç saatte sevgilisiyle buluşacaktı yanlış olduğunu açıkladım. O saatte bir erkeğin aklından geçecekler ne yapmak isteyeceği belli. O saatlerde dışarıda insan da yok bişey yapsa gören olmaz yanlarında gittim tabi romantizm yaşayacaklar gitmişsin engel olmuşsun diyecekler olacak ben dedim gündüz buluşun zaten gelmem akşam yanlız bırakmam dedim. Kızı korudum. Oğlum büyüse gece buluşmak istese yollamam. Evin temizliğine daha çok önem verir oldum. Başka bişey aklıma gelmiyor ama insan daha farklı düşünmeye başlıyor
Aslinda hayatimin ne kadar deerli oldugunu anladim :)
Dimi canim :)
Bunda anlasilmicak bisey yok, bir canlıyla her an ugrasmak cok zordur bu işer evcil bir ev hayvanı olsun ister bir cocuk ikiside her an ilgi bakım ister hayatınızı resmen esir alırlar örnegın ben bu yaşa geldim hala çorabım nerde sorusunu anneme soruyorum bu esaret degilde nedir? anne baba olunca anlasılcak tek şey sınırları asla olmayan bir sorumluluk duygusuna sahip olmaktan gecer, iste bu kadar basit, simdi bunu annenize babanıza burdan okudugunuz gibi anlatın ve cevaplarını isterseniz buraya yazın herkese iyi ve musmutlu aksamlar diliyorum evli evine köylü köyüne 🤗🤗
Bizzat annemle aramda geçen bir diyalogu paylasmak istiyorum.
Annem beni kızımla oynarken görür
Annem: çokmu seviyorsun kızını?
Ben: oda sorumu anne heralde yani dunya bir yana o bir yana
Annem: şimdi anladin mi seni ne kadar cok sevdiğimi?
Birde cocugum olduktan sonra anneme babama karsi cok değiştim. Kendimden önce onlari dusunur oldum. Babama araba aldim anneme ev yaptirdim ve kendi önceliklerimi erteleyerek yaptim. Ama evlat sevgisini tatmamis olsam buyuk ihtimalle ilk önce kendi onceliklerimle mesgul olurdum
Haklısınız
Senin evladin var mi?
Evet var.
O halde anlamışsındır sende ;) allah bağışlasın
@Hayatgercek askim benim yirim 😘😘😘
Yeter, yoksa ikinizi de engelleyeceğim.
Eig alacagim soruda engel alma noktasina geldim. Hep onun yüzünden. Kendi geldi salca oldu
Cevap
43Cevap
17 yaşımda yurt dışında üniversiteye okumaya gitmiştim. Uçak indikten 3-4 dakika sonra annem aradı, şaşırmıştım çünkü Türkiye'de saat gece 3'ü geçmişti. Anneme hala neden uyumadığını sorduğumda "anne olunca anlarsın" demişti. Kızımı 16 yaşındayken dil öğrenmesi için İngiltere'ye göndermiştim. Uçağı Türkiye saatine göre 2 de iniyordu ben 2'yi 5 geçe aradım. Sonrada annemi aradım. Anne anladım demek için.
😊😊 Güzel hikaye.
Annem için tabii daha zorluydu cep telefonunun bile olmadığı zaman. Hava limanına bir şekilde ulaşıp pasaport kontrolden sonra telefonunuz var diye çağırmışlardı. Benim ki ona kıyasla çok kolaydı kızı buradan bindirdim uçağa Londra'da indiği gibi çat aradım :)
Doğru teknoloji işimizi ne kadar kolaylaştırdı aslında.
Anladigim tek sey ömürünün sonuna kadar sorumluluklarini ustlendigim , her animda yanimda olan iki minnosum oldugu...
Allah bağışlasın
Çocuk hasta olacak diye korkuyorsunuz. Hani yediğiniz zararlı şeyler varya cips gibi kola gibi. Yemesin içmesin diye çabalıyorsunuz. Gece üzeri açıldı mı diye kontrol ediyorsunuz. Nefes alıyor mu diye bakıyorsunuz. Karnı acıkmıştır diye yemek yapıyorsunuz o yemiyor siz yesin diye çabalıyorsunuz. Saymakla bitmez. Üzerine sıcak su dökülecek bir yerden düşecek diye korkuyorsunuz. Hep anne babamızın yaptığı şeyler aslında.
Evlat sevgisi nin ne demek olduğunu tırnağı kirilsa içinden acısını fazlasıyla hissettiğini birşeyler yiyip içerken onsuz boğazından geçmemesini ona sarilmanin onunla oynamanın verdiği mutluluğu sevinci ancak yaşayan bilir. Allah isteyen herkese Nasip etsin İnşallah.
Daha olmadım, ilerde ya nasip.👍😊 Zamanın da işite işite bağlılık kazanmış bulundum.👍 Eskiye göre az işitir oldum. Bu yüzden ve gözlemlerime dayalı tam tahmin edemesem de, az da olsa ebeveynliğin zorluğunu tahmin edebiliyorum.
Örnek olacağım evladıma, bu da büyük bir sorumluluk ister. Zor iş. Allah hayırlı anne, baba, eş, evlat olmamızı nasip eylesin..🌸
Canından çok sevebileceğim can olduğunu,
Bir kartal misali güçlü olabileceğimi, kanatlarımın arasına çocuklarımı alıp, dünyayı karşıma alabileceğimi,
Bir göz yaşında eriyip yok olabileceğimi,
Bir gülüşte kelebekler misali kanatlanıp uçabileceğimi,
Sevgiden dolup taşabileceğimi,
Bağrıma bastığımda kalplerimizin birlikte artışının büyüsünün dünyada başka hiçbir şeyde olmadığını
Ve daha birçok şeyi anladım...
anne olmak istemiyorum. Ama simdi siz diyeceksiniz ki hayatının geri kalanını başka birinin yaşamı uğruna harcamak, kendine hiç vakit ayıramamak, istediğin zaman istediğin şeyi yapamamak, 20 küsür yıl yaşadığın şu dünyada geri kalan ortalama 50 yıllık ömrünü bir anlamda harcamak; kendini bir kenara bırakıp ömür boyu başkasının başarısıyla mutlu olup başarısızlığıyla mutsuz olmak... Bunları istememek gerçekten çok tuhaf! Sorumluluk sahibi bir yetişkin gibi üremen gerekiyor.
Öyle orda burda atlarım ederim, götürürüm dediğiniz kızlar var ya aslında onların herbiri babasının gözünde bir masal prensesidir. Kızım olunca anladım ben bunu.
Anne degilim ama anne yarısıyım çok güzel bir şey bana anne demesi prensesimin
Önceden tv de film izlerdim. Şimdi filmi evde canlı yaşıyoruz.
Koşulsuz, sartsiz sevgiyi, sorumlulukları, onlarin mutlu olmasiyla mutluluğu, huzuru, kisaca anne baba olmak çok güzel bir duygu allah herkese nasip etsin.🙏😊
Canını yerim Kış Güneşim
Sitemizdeki anne baba sayısı toplam üye sayısının %5'ini geçmez
Ben daha anlamadım, çünkü baba değilim
Henüz yok ve hiç bir zamanda olmayacağı için sorun yok benim anne babadan anladığım şeyler var tam tersi
Oğlum yanımda değilken yaptığım her şey de ''keşke yanımda olsaydı'' diye aklıma gelmesi..
Annemde biz yanında olamadığımız zaman hep üzülür.
Bazı şeyler duyarak, görerek değil sadece yaşayarak öğreniliyor...
Hiç birşey, aksine onların ne kadar haksız olduğunu, benim ne kadar zavallı bir çocukluk geçirdiğimi anladım. Çocuk öyle yetiştirilmez, böyle yetiştirilir anlattım
@S_H_S geçti zaten. İyiki geçti. Aslında zırva demek yanlış ama bunu söylerken doğru şeyi söylediğinden emin olmak lazım. Önce kendini görmek gerekir
Ben ogluma dogdugu gunden itibaren çizgileri hakları olan saygı duyulması gereken diye bakıp buyutuyorum. geleneksel ögretiler çogu yanlış baba olunca ilk anladıgım zaptedilmiş haklar ya da benim yerime seçilmiş secimler. Bilmem sen ne kdar katılirsin ama yorumun dusunceme yakın geldi
Anne olunca anladim gereksiz şeyler için ailemi üzdüğümü ve Her şeyi benim iyiligim için yaptıklarını ve tek gercek dostun anne baba oldugunu
Oglum okuldan gec gelince 5-10 dakika nerede kaldi diye meraklaninca,
Yasin kücük yapamazsin oglum dedigimde anne ben artik 16 yim cevabi ni alinca
Anladim
Tarif edilemez bir duygu.. Bir oğlum bir kızım var saçının teline dokunanı kıyma yaparım yani nett
Çocuk sevgisi asıl anne baba olunca hissedilen bir şey diye düşünüyorum
Daha anlamadim yani arada anlar gibi oluyorum ama sonra değil
Yok öyle birşey..
Ben olmadan anladım..
Neyi anladığımı anlamadım ama anladım iste😅
Sorumluluklar yapmam dediğim ne varsa kızım için yapabileceğimi öğrendim..
Sorumluluğu, zorluğu, ve hayatı. Ama bekarlıkta yaşanır..
mesela annemin beni merak etmesini ozlemesini kosulsuz sartsiz sevip dusunmesini simdi cok daha iyi anliyorum
Dede olunca anlarsın aşamasına geçtik :) İnsanın evladı olunca o lafların değerini anlıyorsun. fakat zaman değişiyor, birebir olmasa da söylenilenler doğrudur.
Bekarken sonunu dusunmeden hareket ederbiliyorken simdi en ufak bir adim atmadan once hep cocuklqr bundan nasil etkilenir dlye dusunuyorum. Ozgurlugumu kaybetmis gibi hissediyorum ama baba olmak gibisi yok yine de...
Daha anne olmadim ama empati kurabiliyorum ve anac bir insanim. Ailem beni cok sıkıyor ama kesinlikle ben olsam daha fena olurdum belki dunya kotu.
büyüjk ihtimalle olamayacağım için çok kafa yormuyorum... kadınların bayıldığı kötü çocuklardan olmayınca...
Hahhah bende merak la bekliyorum bakalım neymiş anlıcağımız
anne baba olunca anlarsınız diyenlerin haklı olduğunu anladım
Çocuk sevgisi asıl anne baba olunca hissedilen bir şey diye düşünüyorum
Hiç birşey.. anneliği ben seçmedim o yüzden anlamak da istemiyorum
Derin bir konu. Üzüldüm. Umarım güzel günler görürsün.
Görmeyeceğim
İnsan hayatının her dönemi farklı olur. Bazen birkaç yıl geriye baktığımızda, bu mutluluğu yakaladığıma inanamıyorum deriz. Örneğin henüz 20 li yaşlardayken, asla sahip olamam dediğim şeylere bugün sahibim, ama planladığım ve kesin elde edeceğim dediğim mutluluğu kaçırdım. Hayat hızlı değişiyor. Sen de düşüncelerini değiştir.
Gizli senin adına üzüldüm ama o bebeğe bunu yansıtma en azından. Bu onun da seçimi değil. Bir annesi olduğunu bilmek sevgini ve istenilen bir bebek (çocuk) olduğunu bilmeli. Lütfen 🙏 o'nun ruhunu yaralayıcı bir durum da bulunma...
Saf sevgi olsa gerek.
Daha olamadık inşallah bir gün olunca anlarız
Olunca anlayacağız inşallah
Evladın çok farklı bir duygu oldugunu
Ohoo daha buna çoookk var :D
Ben olmadan anlayanlardanım
Olunca anlarım inşallah
anne olmadığım ve baba olamıycagım için bılmıyorum
Henüz o dediği şeyi anlamadım
Olunca yazacağım😅
#melankolikduygular
Anne olmadım ama anlıcam...
Baba olmadım ama kedi besledim sayılır mı :/ asdf
daha anne olmadim :D olunca anlayacagim
Olunca anlariz sanirim.
Anne olunca anlayacağım.
baba olunca anlarız herhalde 😂
Henüz olmadı da çok şey olacağı kesin
Aynı kelimeleri söylemeye başladım
Babaların yüreğinin yufka olduğunu snladım
Olursak bir gün, anlarız umarım.
Anne baba olmadan bilinemez.
Coooook sey var ya gercekten
Anlayamiyacagim
Anne baba olmadığım için bilemiyorum
Henuz anlayamadim..
Daha anne olmadım 😂
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar