Çocuklara rızaları dışında dokunulması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çocukların önemsiz olmadığını düşünüyorum. Mesela bir ortamda bir insan çocuğuyla konuşurken ya da başka bir çocukla konuşurken birisi gelir o yetişkine soru sorar. Kör müsün çocukla konuşuyorum diyesim geliyor. Ona vereceğim cevabı bekletirim zaten, çocuk önemsiz bir nesne mi ki orada bizim konuşmamızın arasına giriyor. Çocuğun öz saygısı zedeleniyor. Bir de benim kendi çocuğum değil ha 😅 çocuğun anneannesi araya giriyordu.. orada ben anneannesine direkt cevap versem çocuğu umursamasam çocuk bir daha benimle bir şey konuşmak konusunda güvensiz hissedecek.

Aynı şekilde çocuğun rızası olmadan kucaklara kaldırılmasından da hoşlanmıyorum. Çocuk kendi bedeni üzerinde güce sahip olamıyor belki ama hakka sahip. Öyle izinsiz kucağına kaldıramazsın yani. O zaman da işte hayatını kontrol edemeyen, idame ettiremeyen yetişkinlere dönüşüyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

Çocuklara rızaları dışında dokunulması hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla