2 yaşında otizm tanısı aldı, hiç konuşmuyor. En büyük hayalim anne demesi. Konuşması için neler yapmalıyım?
1 ay
2 yaşında otizm tanısı aldı, hiç konuşmuyor. En büyük hayalim anne demesi. Konuşması için neler yapmalıyım?
bu konuda eğittim veren kurumlar var ve böyle özel çocuklar eğitim aldıkça çok daha iyi durma geliyorlar bir öğretmen olarak eğitim kısmını öneririm hatta böyle özel çocuğu olan ve o yaşşlarda konuşmayan arkadaşımın çocuğu şimdi portekizce bile konuşuyor
Rapor çıkmasını bekliyorum eğitime gotirmek için
Ama sadece eğitim yetmez evde bende destek olmak istiyorum
boyle özel çocukları olan aileler ve bu alanda çalışan sivil toplum kurluşlarıyla temasa geçmeniz fayda sağlar
çok özel değilse hangi şehirde yaşıyorsunuz büyük şehirlerin imkanları daha fazla bun buradan yazmak istemzdim ancak gizli kullanıcı olunca burdan yazmak zorund kaldım
Son aralar çocuklarını Çin iğne tedavisine götüren yabancı ebeveynlere denk geliyorum.
Süreçlerini paylaşıyorlar hiç konuşmayan çocuklar, konuşmaya ve etrafa dikkat karşı göstermeye başlıyor...
Araştırın, belki yardımı dokunur.
Bu süreçte sabır ve sevgi en büyük gücün olacak. 🙏 2 yaş, erken müdahale için harika bir dönem. Bir dil ve konuşma terapistiyle düzenli seanslara başlamak çok değerli. Evde de onunla oyunlar oynarken, kitap okurken sürekli konuş, basit yönergelerle iletişim kurmaya çalış. Göz teması ve ortak dikkat kurmak için çabala. Küçük adımlarla o güzel sesler gelecektir. Anneler en iyi uzmanlardır, unutma! 💖
Cevap
7Cevap
Yasıtları ile kaynaşarak ve bir dil konuşma terapistinden destek alarak
Yaşıtlarından kaçıyor istemiyor ki
Dil ve rehabilitasyon eğitimi için erkenden planlama yapman lazım.
Daha rapor çıkmadı çıkınca baslicak egitim
Geçmiş olsun, Otizm tanısı alan çocuklar için evde bakım parası alabiliyosunuz
Başvurdunuz mu
Aşırı zeki olur zaten bırak acele etme az konuşur öz konuşur zaten
Bende 9 yaşına kadar hiç konuşmadım babam Kick boksa yazdırmış
Topluma cıkar bol bol, insanlarla kaynassin
İnsanları istemiyor kaçıyor
Kaciyor diye toplumdan uzaklastirmayin, bir kacar iki aglar sonra kaynasir. İlk zamanlarda cok onemli oluyor sonra geri donusu olmuyor
Çocukların yanına goturuyorum ama onun dikkatini çekmiyor istemiyor kaçıyor koşmak yürümek istiyor
Sadece cocuk degil buyuklerin oldugu yerlere de gotur o ordan laf atar o ordan laf atar acilir zamanla. Yani demek istedigim kaciyor diye evde tutmayin
Gezdiriyorum devamlı sosyalleşmek iyi gelir demi
Evet mutlaka iyi gelir, hele yası gecmeden buyuk olcude yenebilir otizmi de. İstersen yazabilirsin
Doktora gidin doktor ne diyor
Rapor çıkmasını bekliyorm
Merhaba durumunuz iyiyse özel ders aldırın
Egitimleri oluyor
Terapiye götür
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?