4,5 yaşındaki kızımın konuşması hala anlaşılır değil. Mavi yerine “mami”. Akşam yerine “atşam “ Gel “ yerine “del” diyor. Aklımda olanlar bunlar. Tam kendini ifade edemediği için kreşte özgüvenin düştüğünü söylüyor öğretmeni de. Nasıl düzeltebilirim Yoksa dil terapistinden yardım mı almalıyım?
Çocuklarda konuşma bozukluğu için ne yapılmalıdır?
Bu tür olaylar genellikle anne baba arası iyi olmadığından, anne baba arasındaki tartışmaların huzursuzluğun ve en önemlisi iletişimsizliğin çocuklara yansımasından ortaya çıkabiliyor, tabii ki istisnalar kaideyi bozmaz ama genellikle nedeni budur.
Çocuk anne baba arasında korkarak büyüyor, kendini özgürce ifade etmekten bir şey istemekten çekiniyor, çünkü çocuk sürekli susturulmaya çalışılıyor.
Bu durum kalıcı değildir, zamanla düzelecektir, okula başladığında zor da olsa düzelecektir. Bu tür şeyler genelde hiperaktif dikkat eksikliği zayıf olan çocuklarda ortaya çıkıyor. Fazla çizgi film izlememesi gerekiyor ve bazı egzersizler yapması gerekiyor. Dil terapistisi çözüm olabilir mi; evet olabilir
Bunların sebebi genelde böyle konuşan çocukları daha şeker bulup onlarla böyle konuşmaya çalışan yetişkinler oluyor Yanında normal konuşup yeni kelimeleri düzgünce öğretmeye teşvik ederseniz düzelir ayrı bi fiziksel sorun yüzünden değilse Ama sebep ne olursa olsun iki günde düzelecek bisey değil maalesef sabır gerekli
Genelde bazı çocukların konuşması geç olabiliyor. Bu durum onu sosyal yaşamında zorluk yaşamasına neden oluyor. Bu konuda uzman desteği de alınabilir. Çocukla sürekli haşır neşir olarak konuşmasına katkıda bulunabilir. b