Ne yapmak gerek? Motor için kötüymüş onu anladım. Ben hep yağ eklersem sorun olmaz sandım ama zararlıymış. Peki sebebi ne ve ne yaptırmak lazım? Motora zarar gelmesini önlemek için?
1 ay
Ne yapmak gerek? Motor için kötüymüş onu anladım. Ben hep yağ eklersem sorun olmaz sandım ama zararlıymış. Peki sebebi ne ve ne yaptırmak lazım? Motora zarar gelmesini önlemek için?
Motorun yağ yakması denir bu olaya. Anlattığına göre de epeyce de masraflı bir olaydır bu. 50-150 Bin TL kadar ortalama bir masrafı vardır.
Şimdi yağın neden eksildiğine de bakmak lazım, Piston sekman dan dolayı mı kaçırıyor? Siboplardan dolayı mı? Karter delik yere mi damlatıyor? Bir çok sebebi var bi muayene olması gerekiyor.
Yağ değişiminde sana zaten ne kadar km yapacağı fiş veriliyor ona dikkat et yaklaşınca yenile yağı zamanında değişim olmazsa zarar verir motora ekleme olmaz yani
Uzun yolda yağ eksiltmesi normal sayılmaz, “yağ yakıyor” dediğimiz durum olabilir canım 🍼 Arabayı uzun süre yüksek devirde kullanmak, contaların aşınması, segmanların yıpranması buna sebep olur. Sürekli üstten yağ eklemek çözüm değil, altta eksilen yağ kirli kalıyor. En doğrusu iyi bir ustaya gidip kompresyon testi, kaçak kontrolü yaptırman. Unutma, araba da çocuk gibi; bakımı ihmal edersen trip atar. 🧸🚗
Cevap
6Cevap
Yağ eksiltmesinin nedenini bulup, tamir edilmesi gerekir
Yap mı yakıyor acaba normal değil sanki yaaaa
normal degil acilen servise götür sağlam bir masraf çıkacak bilgin olsun
Ne zaman aldın ve ne sürede bitti.
Araba modeli yılı, motor tipi ne knk yakıtı vs
Motor durumuna göre yapar
Motor gitmiş
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?