Ailem beni zorla görücü usulü evlendirmek istiyor, kendi hayatımı seçme hakkım yok mu?

Görücü varmış, babam da illa gelsinler diye tutturuyor. Ama ben gerçekten hiç istemiyorum. Daha küçüğüm, hayatımın başındayım. Bu sene diş hekimliğinde 2. sınıfa geçtim, okulum çok önemli, hayallerim var. Ama babam sürekli “Eğer bu iş olursa okula devam etmezsin zaten, yaşın geldi, evlen git” diyor. Bu sözleri duydukça çok kötü hissediyorum.

Hayatım boyunca onların istediği gibi biri olursam belki beni biraz severler diye kafamı kapadım, okulu bıraktım, hafız oldum. Ama yine de kimseyi memnun edemedim. Sevmeyen yine sevmiyor. Hayatımda bir kere bile kendi istediğim bir şeyi yapamadım; hep babam neyi uygun gördüyse o oldu. Benim ne istediğim hiç sorulmadı.

Liseyi bile kendi çabamla açıktan tamamladım ve kendi geleceğimi kurmak için mücadele ediyorum. Ama şimdi karşıma bir görücü çıkarılıyor. Üstelik yaşı benden büyükmüş, adam medrese hocasıymış bir de. Bir kişi bile gelip “Sen ne istiyorsun” diye sormadı.

Ben sadece okumak, mesleğimi yapmak ve kendi hayatımı kurmak istiyorum. Ama üzerimdeki baskı o kadar ağır ki bazen nefes almakta bile zorlanıyorum. Benim de hayallerim ve kendi hayatımı yaşama hakkım var.

Ailem beni zorla görücü usulü evlendirmek istiyor, kendi hayatımı seçme hakkım yok mu?
Cevapla