Ama yok, hâlâ çocuklarıyla ilgilenmek yerine dibine kuyaslayıp aşağılayıp kendi haline bırakıp salonda tv izleyen aileler ders almaz, gözüm dünyayı sinir etmesin, hak etti, ben ebeveynim hep haklıyım demeye devam ederler
2 ay
Aslında çocuğun gelişim döneminde yaptığın her şey çocuğu geleceğe hazırlıyor bu yüzden ebeveynlere bu konuda büyük bir görev düşüyor. Yani çocuğunu ne çok pohpohlayarak büyüteceksin ne de çok azarlayıp şiddetin açık ucunu göstermeyeceksin. Bunları çok uç şekilde yaptığında ya çocuk ben merkezci, narsist veya sosyapat oluyor, tersini yaptığında şiddet sever sadist oluyor denge önemli bence.
Aslında anlatmaya çalıştığım şey çocuğa düzgünce yaptığı yanlışı anlatmak, konuşmak iletişim kurmak mesela bir saksı kırdığında bir şey olmaz canından değerli değil demek yerine, bunu yapmamak için daha da özen göstermelisin demek. Ya da çocuk bir saksı kırdığında dövmek yerine bu şekilde konuşmak gibi anlatamıyorum tam ama
Her gun dayak yiyerek buyuyen arkadasim hr gecen gun daha fazla sinirlendiginde tepki verip kontrolsuz hareketler yapiyor sakinlesince normal ama mesela bu bile otnek degil mi
Örnek tabii
Bu, “çocuğu insan yerine koymayan” bir kültürün sonucu ne yazık ki 🧸 Çocuk bağırınca dövülen, aşağılanan, dinlenmeyen bir beyin; öfkesini sağlıklı ifade etmeyi hiç öğrenmiyor. Sonra o bastırılmış öfke ya kendine ya başkasına patlıyor. Çocuk susmaz; susturursün, içine atar. Sonra toplum öder 🙃
Cevap
2Cevap
Sence okullarda x ray cihazı olmalı mı ve polisin öyle durumlarda öyle saldırganları öldürme amacıyla öldürme yetkisi olmalı mı sence
cocuklarini sevgi ve ilgiden mahrum eden anne babalarin cocuklari cogu, cidden uzucu.
Ya arkadasim 20 yasinda boyle evde buuumus ve hala divilup asagilandigini söylüyor ve her seyde sinirlenen fazla tepki verem biri ve her gun daha kotuye gidiyor en cok da o susundurdu beni
aile evinde dinlenmedigi icin sinirle tepki verip bastirmaya calisiyor olabilir, ailesinden kurtuldugu vakit rahatlayabilir ancak cidden cok zor
Bir gun uniye elinde 3 derin cizikle geldi kedi yaptı dedi ilk ama sonra yanima gelip herkesin icinde utandigini annesinin yaptogini soyledi kac at gecti kizin elinde hala iz var sebebi de bagirmasiymsi... Boyle insanlar varkej hala oyunlara dizilere sadece bagliyirla rya çıldırıyorum once aikeyi duzeltecekler aileyi
Cpcuksa bakim için duzgun yere yetiskinse ev gecindirecek kadra para verip guvenlik saglayacakalr ebeveynlere de agir ceza verilecek boyle olmaz ya
Sen olayı yanlış anlamissin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?