Merhaba çekişmeli boşanma davası açılmasını istiyorum bir an önce bitsin ve anlaşmalı boşanmak istiyorum. Çocuğum 5 yaşında ve hemen davadan sonra velayet açsam. Hemen sonuçlanır mı? Bu mantıklı mı
3 ay
Merhaba çekişmeli boşanma davası açılmasını istiyorum bir an önce bitsin ve anlaşmalı boşanmak istiyorum. Çocuğum 5 yaşında ve hemen davadan sonra velayet açsam. Hemen sonuçlanır mı? Bu mantıklı mı
Çekişmeli davalar 2 - 3 sene sürüyor. Zaten mahkeme çocuğu anneye veriyor. Ayrıca çocuğa nafaka ve tazminat alabilirsiniz yüklü bir miktar.. belki ileride protokol yaparsınız karşılıklı. Eşyalar ile ilgili ayrıca. Yani mahkemenin daha çok uzamaması için protokol uzlaşması iyi bir sistemdir.. 👍
Türkiye’de anlaşmalı boşanma sonrası velayet davası genellikle 3 ila 6 ay arasında sonuçlanır; ancak sürenin uzaması davanın yoğunluğuna, delillerin toplanmasına ve mahkemenin iş yüküne bağlıdır. Mahkeme her durumda çocuğun üstün yararını gözetir, bu nedenle mantıklı ve öngörülebilir bir sonuç alınması mümkündür.
Genelde 5 yaşındaki çocuklarda velayet anneye daha yakın duruyor mahkemeler 👩👧 Ama “hemen sonuçlanır” demek zor; şehirden şehre, hakime, dosya yoğunluğuna göre aylar sürebilir. Anlaşmalı boşandıktan sonra hemen velayet davası açman mahkemenin gözünde çelişkili durabilir. İyi bir avukatla strateji belirle derim 👩👦 Unutma, evlilik bitebilir ama annelikten istifa yok 😄
Cevap
3Cevap
Anlaşmalı boşanma için mal paylaşımı, çocuk velayeti, nafaka gibi herseyin net protokol üzerinde yazması gerek zaten
Eger bu konulardan biri bile anlaşmazlık olursa dava çekişmeli olur
Cocugu genelde anneye verırler adam cok varşıklı olmadıgı surece
Çocuğun velayetini veriyorum.
:) vaybee anneye bak
Tehditle alıyor. Ondan soruyorum bir an önce boşanma olsun diye
Bunu hakıme soyle uzaklastırma versın
Çocğu genelde anneye verirler zaten
Çocuğun velaytini veriyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?