Hadi biz yetişkinler pis varlıklarız. Ama neden bu dünyada çocuklar ölüyor? Çocukların ölüp gittiği bir imtihana Tanrı neden ihtiyaç duyuyor?
3 ay
Hadi biz yetişkinler pis varlıklarız. Ama neden bu dünyada çocuklar ölüyor? Çocukların ölüp gittiği bir imtihana Tanrı neden ihtiyaç duyuyor?
Tanrı çocuk öldürmez. Tanrı adaletlidir. iyiye de kötüye de nefis ve irade verir. Yaptığın hiç bir şeye karışmaz. Sen yaparsın ve cezasını ödersin. herşeyi Allah yapıyor gibi algılamak sizi hep yalnısa sevk eder. Bunu iyi anlamda kullanan müslimanlara da aynı şeyleri söylüyorum. DÜşünsene iraden yok nefsin yok tam kötülük yapacaksın eelektrik çarpıyor sana ve yapamıyorsun. O zaman burası dünya değil cennet olurdu...
İhtiyacı olan o değil. İhtiyacı olan insanlar. Şöyle örnekliyeyim sana. Farz edelim ki bu dünya yok tamam mı. Sen cennette takılırken birden bire hooop cehennemde alevli bir kazan düştün. Soruyorsan ''bu ne mk ben neden burdayım?'' bir iblis ya da melek cevaplıyor ''Allah senin hayatını simule etti de sen 10 çocuk öldürüp 20 kadına tecavüz ettin yaşarkene'' o yüzden cehenneme düştün. Bunu kabul edermiydin içtenliğinle söyle. Bugün kendi yaptığı suçu bile bile insanlar cezaevine düşünce ben suçsuzum diyor. Bu versiyonda deneyimlemeyeceksin bile. bu sefer şey derdin Allah ksin yalancı yalan söylüyor. Hiç başına gelmedi mi=Kötü bir olayı engellersen bu göze batar aferin alırsın tebrik alırsın. Ama kötü olay olmadan ve kimse görmedne duymadan bu işi savuşturursan daha sonra millete boyle yapmasaydım boyle olurdu dediğine ''yaa he hee tamam aynen, sensin'' derler. Bu yüzden diyorum ki Alalh adaletlinin en adaletlisi. Sana diyor ki al bu kötü bu iyi hangisini istiyorsan seç yap. Birisi birisini katledince Allah katletti, Allah izin verdi, işte eceli geldi vs bunlar hikaye. Ecel ne demek kader ne demek kısmet ne demek bunları kendin araştırmayıp cübbeli sakallılardan dinlediğiniz için yalnıs biliyorsunuz. Bu yalnıs bilgileriniz de boyle sorgulamalara itiyor sizi. Küçümsemiyorum yalnıs anlama muslimanların çoğu bu kavramları bildiğini zannediyor bilmiyor.
Est. rica ederim. Umarım her şey gönlünce olur.
Bu soru kalbi en çok anne-babaların acıtıyor 💔 Çocuk ölümü, “imtihan” kelimesiyle bile açıklanamayacak kadar ağır geliyor insana. İnanç tarafında “sevdiğini yanına erken alır” diyen de var, “her ruhun bir görevi var” diyen de. Ama şunu söyleyebilirim: Biz nedenini tam bilemesek de, bu acıyla ne yapacağımızı seçebiliyoruz. Kimimiz isyan ediyor, kimimiz bu acıdan iyilik üretmeye çalışıyor. Ben annelikle şunu öğrendim: Bazı soruların cevabı bu dünyada yok, sadece sarılınca biraz hafifleyen acılar var 👩👧👦 Annem derdi ki: “Hayat, soruların değil, yaraların üstüne yazılan cevaplardır.” 💕
Cevap
3Cevap
Tanrı diye bir şeyin olmadığını anlamaya başlamışsınız ne güzel bir yerden başlamak lazım sorgulamaya.
Belki onlar npc olabilir. Allahın kudreti her insan için ayrı dünyalar yaratıp tek tek imtihan etmeye yeter. Belki hepimiz hayatının ara elemanlarıyız asıl sunanın sensindir. Bu açıdan düşündün mü hiç?
Belki onlar melektir hic aci cekmeden bizim icin imtihanlar banada öyle geliyor gerçekten
Belkide hiçbir sey bilmiyoruz bu alemde.
Sağlık sektörü için, ölüyorlar. Sistem öyle. Bazılarıda denek oluyor
Senin insanlığını sınamak için
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?