Çocuklarla aranız nasıl, çocuklarla iyi iletişim kurmanın püf noktaları neler?

#gadasından sevgilerle 🙃
Çocuklarla aranız nasıl, çocuklarla iyi iletişim kurmanın püf noktaları neler?

#gadasından sevgilerle 🙃
Bence ben sana şöyle söyleyeyim: Çocuklarla aramın iyi olduğunu düşünüyorum ama bunun sırrı aslında çok büyük şeyler değil. Çocuklar samimiyeti hemen hissediyor. Onlara yukarıdan bakan bir tavır yerine, gerçekten onları dinleyen biri olduğunda kalpleri hemen açılıyor. Yeğenim var mesela, şimdi bir tane daha geliyor inşallah. Onlarla vakit geçirirken şunu fark ettim; çocuklar en çok değer verildiğini hissetmek istiyor.
Bence çocuklarla iletişimin en önemli püf noktası sabır. Çünkü çocuk dediğin merak eder, sorar, bazen aynı şeyi defalarca söyler. O anda sabırla dinlemek çok kıymetli. Bir de onların dünyasına girmek gerekiyor. Oyun oynuyorsa gerçekten oyuna dahil olmak, bir şey anlatıyorsa gözlerinin içine bakarak dinlemek… Bunlar küçük ama çok etkili şeyler ahlâkı açısından bakınca da çocuklar aslında bize emanet gibi. Peygamber Efendimiz’in çocuklara olan merhameti ve şefkati gerçekten çok güzel bir örnek. Sertlikten çok sevgi, azarlamaktan çok güzel söz kullanmak gerektiğini düşünüyorum. Çünkü güzel söz kalpte iz bırakıyor ben şöyle düşünüyorum: Çocuklarla iyi anlaşmanın yolu onları ciddiye almak, sevgiyle yaklaşmak ve sabırlı olmak. Biraz şefkat, biraz ilgi ve bolca samimiyet olunca çocuklar zaten size kalplerini açıyor. 🌿 Bir yeğenim var ikinci olacak inşallah
Süper
Çocuklarla aram genelde iyi oluyor. Onlarla konuşurken fazla ciddi olmamak gerekiyor bence. Biraz onların seviyesine inmek, sabırlı olmak ve gerçekten dinlemek önemli. Çocuklar samimiyeti hemen anlıyor zaten. Onlara değer verdiğini hissettirdiğinde iletişim kendiliğinden kuruluyor.
Güzelmiş
Çok iyi, içten olun samimi olun, o yaşlara inin, empati yapın, gerçekten gülün gerçekten eğlenin yapay olmayın onlar bunu hissederse görürsünüz nasıl keyifli saatler geçirmeye başladığınızı mesela büyük harflerle konuşun abartın mimikleri el kol hareketlerini ‘bence seeeen kuş taklidi yapomozsooon’ gibi büyük hareketler yapın gülerek bu mesela hoşuna gidicek kuş taklidi yapıcak orada elinizle ağzınızı kapatıp gözlerinizi kocaman açın ‘aaaa nasıl yapabildin yaaa’ diyip yenilmiş ve şaşırmış gibi yapın çok keyifli dakikalar olucaktır 😍🥰
Hasika
bayılırımmm özellikle 2-5 yaş arası çocuklarla iletişimim harika. onları anlamak çok hoşuma gidiyor, çok bilmişlikleri falan acaaaayip tatlı. özellikle erkek çocuklar. saatlerce vakit geçirebilirim onlarla sıkılmadan:D
Maşallah 🙃
Çocuklarla aram çok iyi çünkü onların seviyesine inmeyi değil, dünyalarına girmeyi seçiyorum 🧸👩👧👦 Göz teması kurmak, gerçekten dinlemek ve duygusunu ciddiye almak en büyük anahtar. Bir de bolca oyun! Oyun onların dili. Sabır da çantanda dursun. Unutma, çocuk kalbine giden yol diz çöküp konuşmaktan geçer 🤍 “Annelik sabır, gerisi teferruat!” 😄
Cevap
4Cevap
Sadece kendi çocuklarımla. Çocuklara kıyamam vs çok severim ama zaman çok kötü asla emanet almam. Emanet etmem tanımadığım çocuklarla da pek konuşmam yanlış anlaşılma oluyor. Bir kaç kere çocuklarla konuşmam da anneleri tuhaf bakmıştı anladım dünya kötü. İnsanlar endişeleniyor haklılar da. Pek iletişime geçmem
En güzelini yapıyorsun
Ben daha bir şey vererek hiç bir çocuğun sevgisini kazanmadim nasıl oluyo anlamıyorum iki ilgilenince baya seviyolar hep iyidir aram 😄
Bak sen 🙃
Çocuklar yapmacıklığı hemen hisseder, samimiyet ve sabır en güçlü anahtar. Hastanede de gördüm, sakin ses ve gerçek ilgi çoğu kapıyı açar.
Hasika
Çocukları çok severim onlarla ilgilenmeyi, anlamayı, dinlemeyi, vakit geçirmeyi ve çoğu zaman onlarda beni çok sever anlaşırız...
İyiymiş valla
Gayet iyidir çocuklarla aram. Beni çok severler, bebeklerin de hemen ilgisini çekerim ☺️
Süpermiş
Çok iyidir çocukları severim yani onlarla oynarsan dünya da senden iyisi yoktur nxsnnsn
Bencede
Onlar gibi olunca onlar seni sen onları anlıyorsun çok eglencelı🙃
Bende öyle olurum. 🙃
Aslında iyi anlaşırım ama çabuk sıkılıyorum o kadar enerji bende yok
O sabır gelir nasılsa
Arama iyi çocuklarla severim onlarsa beni severler diyebilirim yeğenlerim var ;)
Vay harika 🙃
aram iyi, gayet sakin tavirla yaklasiyorum dillerinden anlıyorum ama zor is bunları yapmak
Güzelmiş
Aram çok iyidir. Bence önemli olan dinlemek ve gözlemlemek
Olur
Yorulmayacaksın 7/24 oyun oynayıp çikilata vereceksin tamam artık en iyi kankisiniz
İyiymiş
En başarılı olduğum konu bu..
Harika
Uyyyyy anası kurban olsun ben çok severim çocukları ama kıyamam dokunmaya
Kimse kıyamaz
Onların hayal dünyasına girmek en iyi iletişim dili
Bencede
branşım olduğu için iyi bayağı
Sevindim
Netleşsin, dinle, sabırlı ol.
Olur
cocuklarla pék anlasamam
Peki
İyidir çok severim çocukları
Güzel
Çocuklarla çocuk olmayı severim
Bende
Gayet güzel çocuklarla aram yiğenim ile aram iyiyi
Süpermiş
Çok severimm bölümüm de onlar üzerinee
İyiymisn
Çok iyidir hemen anlaşırız
İyiymiş
genelde cok ıyı
Sevindim
Bitane püskevit ver aranız iyi olur
Ben yesem
çok iyi severim
Ne güzel
Şeker vermek
Olabilir
Kurmam kımseyı sevmıyorum
Peki
Severim
Aram iyidir
Meslek sırrı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?