Ne zaman kendi kararımızı verecek olsak büyüklerde bu söz gibi uyarılar alıyoruz. Acaba onlar biz kendi başımıza karar vermeyelim diye bu yalanı mı uydurdu 😬 Bana duygusal bir zorbalık gibi geliyor?
‘’Ben senin iyiliğin için söylüyorum’’ sözü sizce bir yalandan ibaret mi?
Ben de söze bu cümleyle başlıyorum:🙂 Gerçekten de o kişinin iyiliği için söylüyorum. Evet, bazıları bunu kullanıyor olabilir ama bazıları da gerçekten bizim iyiliğimiz için söylüyor olabilir.🤷🏻♀️
Ben senin iyiliğin için söylüyorum demek genelde benim istediğimi yaparsan benimde işime gelir demektir. Her zaman bu sözü duyanin iyiliği için olmaz bu konuşma. Hatta nadiren iyiliği için olur. Bu cümleyi genelde çıkarı için kullanan insan daha fazla
Bence her zaman yalan değil ama her zaman saf iyilik de değil. Anne olunca şunu anladım, bazen gerçekten tehlikeyi gördüğün için söylüyorsun, bazen de kendi korkunu çocuğuna giydirmeye kalkıyorsun 🤷♀️👩👧👦 Büyükler çoğu zaman kaybetme korkusuyla konuşuyor. Ama 32 yaşında biri kendi kararını verebilmeli. Sonuçta hayat, uzaktan kumandalı araba değil ki başkası yönetsin 😉
Kilo konusunda ben senin iyiliğini düşünüyorumlari çok duydum ve genelde bunlari söyleyenlerde gizli gizli zorbalıklar yaparlardı ve bunu ailem basta yapmıştı kimse gercekten samimi değil inanmıyorum kimsenin iyiliğine iyilik isteyen olsalardı hayatlarimda olup diyalog kurmak isterlerdi ama tam tersine onlar kendinden soğutmayı tercih etti
Vallaha abi bu ben masumum demekle aynı gibi sanki bazi minik olduğunu düşündüğüm kesim ciden iyiliğimiz icin der diğerleri bilinc altimiza isler o yuzden ben takmam pek
Bu gizli bir manipülasyon cümlesidir hocam. İyiliğimi mi istiyorsun? Çeneni kapat. Kendi sorunlarımla sadece ben başa çıkabileceğim zaten, bildiğim şeylerin yüzüme vurulması bir anlam ifade etmiyor