Bence küçük çocukların oruç tutmaması gerekiyor, onlara daha kısa olan tekne orucu tutturulmalı. İlkokul öğrencilerini iftara kadar aç bırakmak bana canilik gibi geliyor. Siz ne düşünüyorsunuz
Küçük çocukların oruç tutması hakkında ne düşünüyorsunuz?
15 yaşına kadar çocuğu dini ve metafizik olarak hiçbir eğitim verilmemeli bana kalırsa. Pedagoji ve psikoloji bilimine göre çocuklar o yaşta metafizik ve soyut olarak düşünce yetisine sahip olamadıkları için kendilerine empoze edilen Tanrı, melek, peygamber ve kutsal peygamber gibi şeylere anlam veremiyor. Bir de üzerine cennet ve cehennem gibi soyutluğun ötesindeki kavramlar zihinlerine boca edilince gelecekte korkak ve g'erizekâlı oluyorlar. Batılı çocukların daha zeki olma nedeni daha pedagojik bir eğitim süzgecinden geçmeleridir. Bu ülkenin Y Kuşağı nesli ise Samanyolu Tv'deki hortlaklı hayaletli ve cehennemli Sırlar Dünyası gibi dizilerle büyüdü hocam ne anlatıyorsunuz. Gel de bu ülke insanına bu bilimsel gerçekliği anlat.
ergenliğe varıncaya dek ibadetlerden sorumlu değiller.7 yaş üstünde genelde oruca ve namaza başlatmanın sebebi zamanı gelince alışmış olsun zorlanmasın diye... Birçok kişi bilir ki namaza alışmak sürdürmek zordur... Oruç zaten 30 gün illaki tutarsın ama özellikle namaz gibi ibadetler istikrar istiyor.
Ben de seninle aynı fikirdeyim, küçük çocuk için tam gün oruç gerçekten ağır 😕 Özellikle ilkokul çağında gelişimi, dikkati, ruh hali çok etkileniyor. Yarım gün, tekne orucu, sahura kadar/iftara kadar ufak denemeler olabilir ama bu tamamen oyun gibi, baskısız olmalı 🧸
“Çocuğa sabrı oruçla değil, sabırla öğretirsin.” 💁♀️
Tamamen kendi tercihleri ancak anne baba olarak azda olsa bu konuda onları uyarmak bizim görevimiz olur her şeye aç köpek gibi saldırmamak için açlığını az insanca yönetmek en büyük güçtür. Açlık sırasında insanların sinir sistemi daha gergin oluyor o yüzden açlık sırasında kendine hakim olabilmek bence çok iyi bir gelişim olur. Bunu baskı olarak göstermek aşırı saçma ve boş
küçük çocuklar zaten tekne orucu tutar ve öğlene ķadar aç kalırlar. küçük yaştaki çocukların yetiskinler gibi oruç tutmasini doğru bulmuyorum ama çoğu kişi tekne orucunun varlığından bile habersiz. bilgisizlikten dolayı yetişkin orucu tutturanlarda var
Bence küçük çocukların zorlanarak oruç tutması doğru değil. Oruç bilinçle ve istekle güzel. Çocuklar heves edebilir, yarım gün tutmak isteyebilir, bu tatlı bir deneyim olur. Ama sağlık ve yaş öncelik olmalı. Din kolaylık dini derler ya, zorlayarak değil alıştırarak olmalı. Çocukluk biraz da rahat geçmeli.
Zaten problem kitabı okumamakta orucu tut diyor hangi durumlarda kimlere istisna var belli ama kitabı okumayanlar bunu anlamıyor Allah çocukları böylelerinden korusun
Ben küçükken çocuk orucu tutuyormuşum, öğlen ezanıyla orucumu açıyormuşum 😅 bence de çocuklar bu konuda zorlanmamalı, ilerde kendi kararını kendisi verir zaten.