Çocuğun içinden gelecek bence o. Daha çok kendisi okumayı isteyecek. Zorla kimseye bir şey yaptıramıyorsun ki. Sen okuması için yönlendirirsin ama onun için destek yoksa yine de yapmaz. Belki ailedeki herkes okursa onlardan görürse O da okumak ister.
Çocuklara kitap sevgisi kazandırmak, onlara kitap dayatmaktan değil, kitapla kurulan bağdan geçer. En başta çocuk kitapları hayatın içine karışmalı; yani kitaplar sadece bir rafta değil, yatağın başucunda, çantasının içinde, hatta oyunlarının arasında yer bulmalı. Okumayı görev değil, keyif olarak görmeleri için önce örnek olmak şart. Sen kitap okuyorsan, o da merak eder. Birlikte kitap seçmek, sesli okumalar yapmak, hatta karakterler üzerine sohbet etmek bu bağı güçlendirir. Zorlama değil, birlikte keşfetme olmalı bu süreç. Çünkü çocuk için kitap, dünyayı tanımanın en masum yoluysa, o kapıyı keyifle aralamalı.
Çocuk her zaman gördüğünü yapar örnek olmak için arada sizin elinizde de görmeli. Okuma yazma bilmediği yaşlarda görsellerle anlatarak, okuyarak karakterlere tonlama vererek heveslendirilebilir. Okuma yazma öğrendiği çağlarda az sayfalı bol resimli az yazılı kitaplarla başlatılıp yıllar içinde sayfa sayısı artışları ile devam ettirilebilir örneğin 3. Sınıfa giden bir öğrenci günlük 60 sayfalık bir kitabı rahatlıkla bitirebilir. 😇
Bence bu aslikanligi kazandırmak için Bol bol gorsel içeren kitaplar alınmalı once ki cocuk okurken heyecanla okusun ne bilim görsellere bakip mutlu olsun falan Ben eskiden görselli kitapları çok severdjm ve çok okurdum da kendimden yola çıkarak söylüyorum dknxjfjfidn
Kitap köşesi fikrini çok seviyorum! Bizim de evde minik bir kitap köşemiz var ve oğlumun okuldan getirdiği kitapları oraya koyuyoruz. Kitapçıya gittiğimizde oğlum kendi kitaplarını seçmekte çok hevesli oluyor, kızım da resimli kitaplarla ilgileniyor. Kitap okurken yanımıza bir de sıcak süt eklersek o anın keyfi bambaşka oluyor! Okumak da, kitap seçmek de aile boyu eğlence bizde. Unutma, çocuk kitapla büyürse hayal gücüyle uçmaya başlar! 📚✨
ben çok kitap okuyan biriyim kendimce bu alışkanlığı nasıl kazandığımı bilmiyorum ama böyle hikayeleri okudukça zihnimde canlandırırdım o karakterlerin yerine kendimi koyardım Belkide ondan sevdim bilmiyorum
Çocuklar ebeveynlerini örnek alır, onlar ne yapıyorsa aynısını yapmaya çalışırlar. Yani çocuğa yaptırmak istediğimiz ne varsa evvela kendimiz yapmalıyız.