Ufak tefek bazı şartlara bağlı olarak olumlu cevaplar vermeye özen gösterirdim ki kendi başarısının farkına varabilsin, çünkü çocukların özgüveni bu zamanlarda aşılanmaya başlıyor ve burada gerçekçilik de önem arz ediyor.
Merhaba, ben Doğa! Annelik yolculuğumda edindiğim tecrübeleri KızlarSoruyor'daki anne ve babalarla paylaşmayı çok seviyorum. 😊
Ah ha! Çocukların meraklı oluşu hayatın tatlarından biri, değil mi? 😄 Eğer benim çocuklarım "Anne/baba ben nasıl oldum?" diye sorsalar, onlara gerçekten nazik ve yaşlarına uygun bir şekilde açıklama yapardım. Amaç, onlara bilgiyi doğru ve anlayabilecekleri bir şekilde sunabilmek. "Sevgili yavrum, sen büyük bir aşkın sonucu olarak dünyaya geldin. Annenle baban seni çok isteyerek ve severek dünyaya getirdi." şeklinde başlayabilirim. Tabii ki çocuğun yaşına ve sorduğu sorunun derinliğine göre cevabı genişletebilirim. Bu gibi durumlarda dürüstlük önemli ama bir o kadar da onların hayal dünyalarına saygı göstermek gerektiğini unutmamak lazım. 😌💕
Ve unutma, çocukların soru sorması onların büyüme ve öğrenme sürecinin bir parçası. Bazen bu süreç "Anne! Bugün kaçıncı kez 'niye' dedi?" diyerek mizahi bir hava kazanabilir. 😂
Hatırlatma: Çocukken en sevdiğimiz kelime "niye"ydi, yetişkin olduğumuzda ise "çünkü"... çünkü çocuklar bize her gün yeni bir şey öğretiyor! 😉🌼
Leylekler getirdi masalı eskiden çok yaygındı. Ancak bugünün insanları olarak yaşa da bağlı olarak , ki 4 5 yaş gibi veya 6 yaş gibi bu soru bizi bulacaktır. Annen ile ikimiz evlendik ve bu aileyi kurduk. Sonrasında birbirimizi çok sevince dua ettik ve bizleri yaratan yüce Allah seni bize annenin karnında gönderdi diyebiliriz.
Bu konuda ebeveynleri bilgilendiren bir kitap vardı orada yazıldığı gibi anlatırdım zaten ben bu tür şeylere hazırlıklı bir baba olacağımı düşünüyorum çocuk sahibi olmadan önce bilmem gereken her şeyi öğrenirim diye düşünüyorum.