Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim🙏🏻
3-5 çocuklu bir ailede ebeveynlerin favori bir çocuğu olur mu? :/
Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim🙏🏻

Her ne kadar olmaması gerektiğini söylesek de;
Mutlaka bir adım önde olan bir çocuk oluyor. Mesele anne ve babanın bunu diğer çocukların gözüne sokmayıp her konuda eşit ve adil davranmaları.
Evet, ancak bunu ayrımcılık olarak değerlendirmek büyük hata olur. Çocuklar arasında ayrım yapılmaz, sadece zaman zaman bir çocuklardan birisine daha fazla ilgi gösterilebilir, ilgilenilebilir. Bu bazen sen olursun, bazen küçük kardeşin, bazen hasta ablan. Ebeveynler küçük kardeşi koruma ihtiyacından, hasta çocuğuna daha fazla ihtimam göstermek amacıyla, canı sıkkın ergen çocuğunun huyuna giderek vs.. bazen bu tip faklı yaklaşımlar yapabilirler. Ancak bunu çocukları arasında ayrımcılık yaptığı için değil, tüm çocuklarını iyi, sağlam, sağlıklı ve mutlu görmek için yaparlar. Tabi bu durum genellikle çocuklar tarafından hiç hoş karşılanmaz ama yapacak bir şey yok, anne baba olduğunuzda ancak anlarsınız. O zamana kadar sabır 😊
Bunu anlamam için illa anne olmama gerek yokki aslında. Her evlat farklıdır ama insan bunu gözüne sokar gibi diğer evladına nispet olsun diye sevgisini/ ilgisini dozunda kullanmalı.. bu tamamen haksızlık diğer evlatta onun, farkları ne yani? Can ayni kandan... böyle davranarak kul hakkına girmiş oluyorlar gerçi boş yere anlatmaya çalışıyorum...🤦🏻♀️😅
Doz tabi ki önemli, her konuda olduğu gibi. Ben genel olarak söyledim.
Bir anneye sormuşlar: "Hangi çocuğunu daha çok seviyorsun?" diye.. Şöyle cevap vermiş: "Hiçbirini diğerinden ayırmam ama küçük büyüyene, hasta olan iyileşene, uzakta olan dönene kadar birtanemdir benim..." 😉
Günün en güzel sorusu olmuş seni tebrik ediyorum ''sinirli pembe'' :)
Benim beş kızım var sonkiler ikiz. İkizler hem küçük hemde ikiz olması hasebiyle ayrı bir ilgi duyuyorsun. İkizler olmadan önce babaya hangi çocuk yakın olursa ona karşı fıtraten ister istemez bir yakınlık hissederdim, bu demek değildir ki evlat ayrımı yapıyorum hayır, fakat insanoğlu böyle yaratılmış maalesef. Hepsi birbirinden güzel hepsinin yeri ayrı. Onlar canlarım benim...
Annemde der hep "hepinizin yeri ayrı" diye.. yaklaşık 2senedir annemden uzağım ve bu benim canımı çok acıtıyor. Babamla aram oldu olası soğuktu; sevgisini belli edemedi hiç fakat beni sessizliğiyle, surat asmalarıyla hep ezdi... en tercih ettiği kızı olmayı o kadar isterdim ki. Beni her zaman hafife aldı.. sadece bikere olsun samimi bi şekildz içindeki sevgisini söylese rahatlayacağım... Ailenizle ömür boyu mutluluklar dilerim😇 ayrıca güzel yorumunuz için teşekkür ederim...
Babalar belli edemeyebilirler sevgilerini, tabiki bu sevmiyor anlamına gelmez. Senin başına bir hal gelse inan ilk gelecek kişi yine baban anne olacaktır, bizler değil !
Kendine iyi bak sinirli dostum...
Olunur.. Ben.. 😄
Diğerleri için sinir bozucu ama benim için öyle değil.. :))
Şöyle ki; 3 çocuklu ebeveynlerim var ve o 3 çocuktan favori olan benim.. 😄
Oldu mu kavrama işi.. :))
Şimdi öyle demeyelim de.. 😄
Mılık derken bıyıksa evet.. 😄
O kadar eski değilim demek.. 😄
Hayata çocuk gibi bakmak dışında diğerlerine evet..
Onu ben de umuyorum..
Cevap
36Cevap
Olmamalı ama maalesef var. Bazı anne ve babalar ayrım yapabiliyor. Bana çok saçma geliyor.
Maalesef olabiliyor. Çevremde böyle örnek çok. ama ben asla ayrım yapmam.
Olmuyor demek isterdim ama her anne ve baba aynı değil. Bazı insanlar çocukları arasından favori seçebiliyorlar maalesef.
Hayır bence yok
"evet" diyenler evlat, "hayır diyenlerin çoğu ana baba diye tahmin ediyorum. maalesef anneler ve babalar, bazı çocuklarını daha öne alıyorlar. O çocuk ya kendisine, ya babasına benziyordur. Ben bu konuda anne tarafından çok şansız bir çocukluk yaşadım ama çok yaramazdım, çekilir dert değildim. Belkide bu sebeple, kardeşlerimden esirgenen tüm hayırlar bana itina ile sunulur du. Öte yandan babamın çok sevmesi arayı kapatıyordu.🙂
Benim babalığıma gelirsek, ilk göz ağrımı çok seviyorum, aramızda müthiş bir bağ var. Küçük olan çok küçük onunla da çok iyiyiz, oyunlar oynarız. Erkek olsalar değişirmiydi bilmiyorum ama kız çocukları babalarına karşı çok etkileyici taktikler kullanıyorlar.🙂
Bence yok 😅 ama kardeşlerim bana bayağı bilenmiş durumdalar. Benim her istediğim oluyormuş. Bence şu bir gerçek en büyük çocuk olunca her hangibir konuda fikri daha çok önemsenebiliyor küçüğe göre daha çok dikkate aliniyor evin 2. Annesi/Babası gibi oluyor. Aslinda bunlar ama kardeşler sanki daha çok seviyor saniyorlar halbuki baktiklari yer yanliş
O tabi kardeşlerin bakış açısıdır. Bir evlat her ne olursa olsun, kaç yaşına gelirse gelsin sevilmeye, değer görmeye ihtiyacı vardır hele bunu babası yaparsa çok mutlu olur ben şahsen çok mutlu olurdum... araya kıskançlık devreye gelir ve böyle bir sürtüşme söz konusu olur... burada kız babası devreye girmesi lazım. Sevgisini adaletli bir şekilde her evladına bir şekilde göstermesi lazım diye düşünüyorum. Gerci herkesin bu konuyla ilgili görüşü farklıdır; saygı duyarım🙏🏻
Evet erkeklere daha çok değer verilir. Ama bunu kötü kalpli anneler yapar ve mutlaka ölmeden allah onları cezalandırır. Hiç kimse yaşattıklarını yaşamadan ölmez. Mutlaka ilerde gelini ya da oğlu b. rnuna osurur. Görürü gtünü yırttıgı erkek evladı için değip değmediğini
Aynen canım sakin oll👍🏻😅
Olmamalı. İnsan evladı bir ana baba ayrım yapmaz. Hayvanlık bile göstergesi değil bu. Aşağılık bi şey. Ama biri küçüktür, küçük olan daha sevimli gelebilir. Nitekim diğerleri de küçükken öyle olmuştur. Ama yok bunu daha çok seviyorum, bu yesi o yemesin, buna alayım ona almayım demek şeref.. szlktir net. Hepsi eşittir adaletli, dengeli ana bana nezdinde. Öyle olmalı.
Bence her ailede fav bir çocuk olur biz iki kardeşiz ama fav çocuk abimdir mesela çünkü ben daha sivriyim abimse daha uysaldir 😁
Güncelleme üzdü. Ben de ebeveynler ayrım yapmaz diye düşünürdüm ama her insan bir değil tabii. İnşAllah en kısa sürede hatalarının farkına varırlar. Allah yardımcın olsun ¢
Allah razı olsun :(
bana her ailenin bir tane favorisi varmış gibi geliyo ya bilmiyorum sanırım ebeveyn olmadan anlayamıcam bunu
6 kız kardeşiz annemin en sevdiği bendim. Beni diğer ablalarımdan çok farklı büyüttü 10 yıl sonra doğunca ustalık eseri olarak gördü zaar fmgndndj
Şimdi bazı çocuklar düzgün bir yetiştirme şekli olsa dahi karakteri bambaşka olabiliyor, ya da çocuklar arasında ayrımcılık yapılabilir ama hiç bir anne baba çocuklarının kötülüğünü istemez. Anne ve babalar böyle ayrım yapmaz.
Onu uapan ayrımcılığa girer. Öyle bir şey bende yok ikiosde aynı benim için
3 kardeşiz ama annemin favori kızı büyük ablamdir
Babam yok benim
Ya bence anne babalar tüm çocuklarını eşit seviyorlardır ama herhangi bir konuda daha başarılı olan çocukları onlar için bir adım önde olabilir
En küçük çocuk her zaman diğerlerinden baskınlar anne babanın yanında hatta ablanın abinin yanında bilee kendi ailemden biliyorum
Favori değil de diğer çocuklardan daha örnek olan bir çocuk olur.
Her ailede olmaz ama ayrım yapanlar var ne yazık ki
olur aama diğer kardeşlerde bunu kabullenir ve benimser
Genelde her çocuk ayrım yapıldığını düşünür ama bilemedim. Bence evlatlar eşit sevilmelidir.
Çocuklar arasında hiç bir zaman ayrımcılık yapmam. Bazen biriyle daha çok ilgilendiğim oluyor , bana sorsan aradakı dengeyi korumaya çalışıyorum onların gözünde ne görünüyor bılmıyorum
Biz 4 kardesiz benim ablam fen lisesinde diğer 2 kardrsım okumuyorlsr daha brn mahalle lisesindeyim sadece buny yazarak bile ne kadar dısanlıdıgmı anlayabiliyorsunuzdur ailem bana hiç destek olmadı hayatım boyunca ablamın golgesınde yasadım o hep benden ustundu kıkı tanısam kımle konussam ablamj daha cok severlerdi bu hep boyle oldu boylede kalacak sanırım
Evet maalesef bazı ailelerde bu durumlara rastlenabiliyor. Anlıyorum seni diyemem çünkü insan yaşadığı durumu anlayabilir. Hiç olmasa daha iyi ama oku işte..
Eğerki durumu müsaitse çalışıyorsanız 3,5 bakılır niye olmasın çocuk yapmak beceri cesaret gerektirir sabır gerektirir kolay değil yetiştirmek büyütmek bence düşün ve çoçulu ailelerden bilgi alın yok bu konular farklı boyutlara gider
Anne ve babanın sevgisi hepsine aynıdır ama her ebeveyninin kaç çocuğu olursa olsun bir favorisi vardır
Erkeklerin çoğu ayrım yapmazlari işaretlemiş nedense jdjdj çünkü hep onlar öncelik ve bunu kabul bile etmiyorlar neysem
Bence olmamalı.
Ben 3 çocuklu evin içinde üvey evlat muamelesi gördüm.
Keskin şekillerde değil elbette. Öyle şakayla karışık oluyor diyelim.
Olmaz ama erkek kız ayrımı yapanlar çok maalesef günümüz de hala
Hayır. Anne ve babalar böyle ayrım yapmaz. Yani yapmamalı
Vardır illaki ama karakter meselesi her anne baba aynıdır diye bir şey yok ben tek çocuğum ama bu şekilde düşünüyorumm
İnsan iki gözü arasında seçim yapabilir mi
Kötü örnek örnek değildir ama ataerkil toplum her zaman erkeğin gücüne inanır
Bu konuda teselli sözü bulamıyorum bunun teselliside olmaz üzgünüm sadece
İlk dogurduklari hep en kıymetlisi ve zengini oluyor anlamış da değilim
anneler ilk çocuğu çok sever hele bir de erkekse (istisnalara tabidir)
Başarısız evlatlarını çok seviyorlar
hic bir aile cocuklarını ayırmaz :)
Evet kesinlikle oluyor
Her zaman favori evlat vardır
Bazı ebeveynlerin var maalesef ki
Hayır çocuklar arasında ayrım olmamalı
1tane olunca favori oğlum oluyor
Evlat ayrımı yapılmaz nefret ederim 😡
Zaman zaman değişiyor bence sıralama 😁
Oluyor kimse olmaz demesin boşuna
Hayır bazı arkadaşlar olmaz diyor da
sanmam rahatsız edici
Evet oluyor maalesef
Evlat ayrılmaz
Ayrım yapmadıklarını düşünüyorum
5 çocuklu ailede çocukların adını karıştırırlar…
Ayrım olmamalı
Her ailenin muhakkak favorim çocuğu vardir
Evet var böyle durumlarda. Ama doğru değil.
Olur tabii ki
Bizde benim
Evet bence ayrım olur
Mutlaka olur
Olabilir
Vardır sanırım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?