Siz yanlış gördüğünüz neyi düzeltip doğru olanı yapardınız? Veya zaten doğru yapıyorlar onları mı taklit ederdiniz?

Siz yanlış gördüğünüz neyi düzeltip doğru olanı yapardınız? Veya zaten doğru yapıyorlar onları mı taklit ederdiniz?

Annem küçükken çok eziyet görmüş. Zaman zaman beni çok üzüyor ama diyorum ki o anne nasıl olunur pek bilmiyor ki.. ananem sinirlenince ayağından kömürlüğe bağlarmış saatlerce, 3 yaşında falanmış ama hatırlıyor kocaman sıçanlar vardı falan diyor. Böyle düşününce cidden çok korkunç, ananem annemi pek sevmezdi nedense, hep ölmesini isterdi falan. Ananemin yerinde olsaydım anneme daha çok merhamet gösterirdim, daha çok sevgi gösterirdim. Dövmezdim veya o yaptıklarını yapmazdım. İşte o zaman annem daha farklı biri olurdu
Babamı beni sevdiği gibi severdim ve biraz daha anlayışlı davranırdım kararlarına saygı duyardım. Annem ise ah annecim🙂onu çok severdim ona olan sevgimi hep hissetirirdim her koşulda ne yaşarsa yaşasın hep onun arkasında dururdum onu asla ezdirmez asla küçük düşürmezdim ona sadece anne değil ona arkadaş olurdum dost olurdum düştüğünde onun elini tutar gerekirse onunla düşer yine onunla ayağa kalkardım saçlarını okşar benim için ne kadar değerli olduğunu hissetirirdim. misal onunla parka giderdim alışveriş yapardım nasıl desem onu çok severdim işte ya 😌bu kadarı yeterli duygulandım yaa aslında söylemek istediğim çok şey var da işte neden böyle duygulandım ki şimdi...
Babam sinirlidir amaa çok dürüst ve karakterli biridir bu yüzden onu çok seviyorummm.. ona daha sakin olmasını bunu onun yıpratacağını söylerdim.
Annem ise çok içten pazarlıklı ve hesapçı bir karaktere sahip. Ona hayatı bu kadar zorlamaya gerek olmadığını , suyun akıp yolunu bulacağını öğütlerdim
Hesap kitapla geçmez hayat.. olduğu gibi kabullenmek lazım
Ayrıca sevgi göstermeyi bilmiyor, öğrenemedi hiç bir zaman. Bu saatten sonra da değişmez
Babama çok sinirli ve gergin olduğunu daha sakin olmasını ve insanların onu kullanmasına izin vermemesini söylerdim anneme de sigara içmemesi ve insanlara bu kadar fazla güvenip iyi niyetli yaklaşmaması gerektiğini ayrıca her şeyi kafaya takmamalarını da...
Cevap
5Cevap
Selam gadası 🙃
İlk yapacağım şey empati kurmanın ne demek olduğunu öğretirdim. Daha sonra kıyas yapmanın iyi bir şey olmadığını da öğretirdim.
Öncelikle insanı hem hüzünlendirebilecek hem de gururlandırabilecek bir soru. Ben iki duyguyu da yaşıyorum şu an. Ben şahsen çocuğumu arafta bırakmamaya gayret gösterirdim, ‘annem, babam bana çok ilgililer ama fakat şurada yanlışları var, beni seviyorlar fakat şu konularda beni üzdüler, maddi veya manevi kırgınlıklar olabilir, ebeveynlerin çocukları üzerinde bıraktıkları manevi kırgınlıklar onlara yaşamları boyunca etkileyebilir ve karşılarına çıkabilirler, insan kendini eğitmeli, hatta bazı kişiler mümkün mertebe anne baba olmamalı, çocuğuna doğruyu gösteren değil doğruyu doğru bir şekilde göstermeli, neyse kısa kesiyim hepimizin bu zorlu ama unutmayın ki kısacık olan hayatında güzellikler ve huzur diliyorum.🎈
Çocuk büyütmek çok zor bir durum
İnsanlar bunun farkında değil yetiştirdikleri çocuklar dünyayı ne hale getirebileceğinin farkında değiller iyi veya kötü fark etmez
Bilinçsiz hiçbir insan anne baba olmamalı
oturduğum yerden konuşmak kolay ama daha sevgi dolu olmaya çalışırdım daha anlayışlı. içlerinde kalan şeyleri şu an anlayabildiğim için o duyguları tattırmaya çalışırdım. gene de buradan konuşmak dediğim gibi kolay
Beni büyütürken verdikleri sevgiyi eğitimi bende onlara verirdim.. Tıpkı anne babam gibi üzerine titrerdim.. Allah başımızdan eksik etmesin inşallah 😊
Anneme herzaman kensi hakkini kendisinin aramasini ogretirdim babama da biraz daha dusunceli olmasini bencilligi birakmasi icin ugrasirdim
Her gün severdim. Onları en güzel şekilde eğlendirip gezdirip tozdurup tüm dünyayı gezerdim. Ama bol bol severdim yaa ne güzel olurdu.
Onları sadece severdim ve sevdiğimi hissettirirdim. Sevgiyi ilgiyi dışarıda aramalarına müsaade etmezdim.
Bize davrandıkları gibi davranirdim ama onlar kadar ipleri sıkı tutmazdm
Anne babamın anne babası olmayı tasavvur edemedim zira bir evlat gözüyle tanıyorum onları
Onları evlendirmezdim. İkisini de çok severdim. İstemedikleri hiçbir şey yaptırmazdım.
Ne olursa olsun güzellikle sevgi ile bagirmadan halletmeye çalışırdim sorunları
Valla bilemiyorum ama bazı şeyleri daha dogru yapmaya çalisirdim
Bize vermedikleri sevgi ve değeri verir onlara asla bağırmaz ve dövmezdim
babamı evlatlıktan direk reddederim.
onların bana davrandığı gibi.
kafaniza gore yasayin a.. q
Çok daha Bilinçli büyümelerini sağlardım.
Bana davrandığı gibi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?