Eğer kaldıysanız yetişkinlik döneminde mutlaka o dönemin dalgaları oluyordur hayatınızda. Eksiklik büyük olunca o eksikliği kapatmakta o kadar zor oluyor çünkü. Umarım bu durum sizin ebeveynliğinize olumsuz yönde etki etmez diyerek sorumu soruyorum;
Cocukluğunuzda ebeveynleriniz tarafından duygusal açlığa maruz kaldınız mı?
Çocukluğunuzda ebeveynleriniz tarafından duygusal açlığa maruz kaldınız mı?
Tabii ki de oldu herkesin çocukluğunda böyle şeyler olmuştur ben de yaşadım doğal olarak annem hep vardı ama babam yoktu genelde küçük bir yerde yaşıyorduk çünkü iş filan bulamıyordu başka yerlere gidiyordu doğal olarak babasız büyüdüm diyebilirim yani annem hep bir şekilde örtmeye çalıştı ama baba olmayınca olmuyor hep bir şeyler eksikti yani şimdi var ama artık o eskisi gibi bağ kalmamış arada
2
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Evet kaldım babam her şeye bağırarak tepki veren bir adamdı her şeyi buyuturdu her şeyi abartirdi ve hala aynı. Ben doğmadan önceden beri annemle kavga ediyorlarmış babam annemin maaşını bile alıyormuş ailesiyle konuşmasına izin vermiyordu ve memleketinde üç günden fazla kalmasına izin vermiyordu ben bebekken koltuğun arkasına emekleyerek gidermisim. Maddiyat olarak her şeyi karşıladılar ama manevi olarak hiçbir şeyi karsilamadilar annem yetemedi babam ilgisizdi alakasizdi şimdi bile dokunma bana der dokundurmaz babam ya bir baba bu kadar soğuk olabilir mi? Onun yüzünden ömrüm boyunca insan ilişkilerinde sorunlar yaşadım anasinifinda ilkokulda ve ortaokulda lisede üniversitede sürekli ezildim sonuç okulu bıraktım tek bir arkdaşim dahi olmadı ve 28 yaşına geldim ne bir mesleğim var ne arkadaşım dostum var.
Babamı tanımıyorum, ben 7 aylık bebekken anne babam boşanmışlar. Bi üvey kardeşim olduğunu bile Facebook’tan 16-17 yaşlarındayken öğrendim. Beni gram sevmedi ve hiç mi hiç merak etmedi. Sokağımdaki kedi bay fluffy bile beni daha çok seviyor babamdan , anlayacağınız. Babamın adresini , bu siteden bir dostumun sayesinde 2 gün önce öğrendim. Gerisini varın siz düşünün. Babamla ilgili tek elimdeki resim de , anne babamın evlilik cüzdanındaki vesikalık fotoğrafı. Bi de doğum gününü biliyorum hepsi bu kadar elindekilerin..
Ama babamın , benim doğum günümün tarihini bile unuttuğuna yemin ederim ama ispatlayamam.
Ne başımızı okşayan şefkatli bir el ne de gölgesine sığınacağımız ilgili büyükler. Çocukluğa çocuklara tahammülsüz oluverdik daha çocukluk yaşlarında. Büyüdük, yeşermek zorunda kaldık elimizde derme çatma oyuncaklarımızla.
Hissettirmemeye, aynı olmamaya çalışsak da o günlerin izleri hala gözlerimizde.
Su an son babalar duyar klasiginde bir babam var mesela, klasik Turk ailesi yani. İyidirler, hosturlar ama maalesef sevgi verme konusunda iyi olamadilar. Oyle ki ben sarilmanin hissiyatini bilmem, cocuklar haric. Ergenlik sonralari da ben duvar ordum, bu sefer ben mesafelendim. Oyle el temasi vs sevmem derim oysa bu, onlara istemsizce ordugum duvarin sonucudur. Artik sevemiyorum onlardan oyle seyler, yapmacik geliyor ya da itici mi desem... Oyle iste Benim gibi hassas yapili insanlar icin, ince dusunce sart
Evet kaldim konu ne olursa olsun biz herseyini aliyoruz daha ne istiyorsun diyen bir aileydi benimkisi. Sevgi alamadikca hircinlastim soyledigim hersey batti ve surekli asagilanip suclandim hep sen sarilmiyorsun sen yakinlik gostermiyorsun sen uzaksin denildi aslinda herseyime sağır olan bir ailem vardi ki bence halen öyleler.. diyicegim o ki çocuklarınizi dinlemeyecekseniz sevginizi esirgeyecekseniz yapmayin.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
malsef kaldık hayatımın her döneminde alttan alttan sıkıntısını çektim. sevgiye aç büyüyen kişiler. ilişkilerde daha bağlı oluyor ve maalesef dünya masum değil. bu bağlılık karşı tarafta gereksiz özgüven yaratıyor doğal olarak darbe üzerine darbe yiyoruz
Evet. Çok ilgisiz ve sorumsuzluklar içinde büyüdüm. Başkaların anneleri kızların saçlarını toplarken okuluna bırakırken Veli toplantısına gelirken hep kendim saçımı topladım kendim gittim okula kendim giyindim vs vs mesela yerli malı haftası olurdu ben hiçbir şey yapamaz getiremezdim falan çok üzülürdüm benim annem neden yapmıyor ilgilenmiyor. Çevremde bir çok anneleri görürdüm hepsi farklı gelirdi bana tabi
Kalmayan neredeyse yoktur bence. Herkese az ya da çok etkisi oluyor bazı şeylerin.
Ben yine biraz daha şanslı olduğumu düşünüyorum genele göre.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Duygusal açlık ne demek çocukken hiç bilmediğim kötülüklerle tanıştırıldım anne denen tarafından. DNA tersi yaptırcam arkadaşım ses kaydını dinledi bu kadın senin annen değildir test yaptır dedi
Hayır , kalmadım. Annem ve babam ziyadesiyle sevdiler beni. Destek oldular daima. Rabbim onlardan razı olsun. Ben razıyım. İnşallah onlar da benden razıdır.