Genelde kız çocukları bebeklerle, erkek çocukları arabalarla oynar diye bir düşünce var. Bazı ebeveynler bunun tam tersi olmasını istemezler, peki sizce de bu normal mi karşılanmalı?#DaRealBribery #oyuncak
Erkek çocuğunun bebekle, kız çocuğunun arabayla oynaması normal mi karşılanmalı?
Normal tabi ki. Şöyle düşün erkek çocukları büyüyünce baba olup bebek tutacaklar. Çocukken bebekle oynamalarının buna katkısı olur. Neden karşı çıkayım ki? Kız çocuklarının arabayla oynamasının nasıl bir sakıncası olabilir peki? Kadınlar araba kullanamaz mı, kadınların arabaya ilgisi olamaz mı? Çocukları böyle yanlış yönlendirmemek lazım, özgür bırakın. Zaten yönelimleri neyse eninde sonunda onu bulurlar, siz engellemeye de çalışsanız. Hem bir erkek çocuğun bebekle oynaması yöneliminin farklı olacağı anlamına da gelmez. Böyle sığ düşüncelerden vazgeçsinler.
Bence çok normal. Bebekler ne ile oynadığının farkında olmadan oynuyorlar. Oyuncaklar üzerinde bebeklerin dikkatini çeken şeyler renkleri ve sesleri. Bebeklikten çıkıp çocukluk dönemlerine geldiğinde böyle bir şey söz konusu ise o zaman üstüne düşünmeli bu konunun bence. Örneğin ben küçük çocukken bebeklerle hiç oynamadım hep erkeklerle, erkeklerin oynayacağı oyuncaklarla oynadım bir sorun teşkil etmedi bu durum.
Ben pek böyle şeyleri doğru bulmuyorum. Herkes ben gibi düşünmeyebilir ama kız çocuğunun bebeklerle, erkek çocuklarının arabalarla oynamalı. Yani neden erkeğe bebek kıza araba vereyim ki. Hangisi olursa olsun onun önüne oynayabileceği türden şeyler alır veririm.
Bence gayet normal. Sonuçta o bir çocuk. Canı ne zaman neyle oynamak istiyorsa bırakın oynasın. Her şeyden bir anlam çıkarmaya gerek yok. Rengi hoşuna gitmiştir, içindeki bir şeyi beğenmiştir, bir yerde görmüştür dikkatini çekmiştir. Kız çocuğu arabayla oynuyo aman aman ileride kaportacı mı olacak, erkek çocuğum barbie seviyor karakteri kız gibi mi olacak diye düşünmek anlamsız..