Çocukların kavgalarında araya girmem, kızımın da kendi başının çaresine bakmayı öğrenmesini isterim. Ona karşısındaki canını yaktıysa bunu ona anlatmasını söylerim Fakat parkta işler her zaman kitaba göre ilerlemiyor biliyorsunuz.Çocukların kavgalarıBugün bir baktım bir başka kız benimkini itip yere düşürdü, saçını çekiyor! Şimdi bu durumda siz olsanız ne yaparsınız, bana ne yapmamı önerirdiniz? Sizce ben ne yapmışımdır? Çocuk kavgalarına hangi noktada müdahale edilmeli?
İki çocuk arasındaki kavgaya hangi noktada müdahale etmeli?
İki Çocuk Arasındaki Kavgaya Nasıl Müdahale Edilir?
Şiddeti sadece fiziksel olarak görmemiz en büyük sorunlardan birisi. Mesela siz de burada fiziki müdahaleden başlamışsınız. Diyelim ki bir başka kız, kızınızın arkadaşları önünde gururunu kıracak, küçük düşürecek utanmasına neden olacak bir söz etse. Siz hiç duymamış olsanız.
Bu durumda nasıl müdahale etmeliyiz?
Aslında iki çocuk arası kavgaya müdahale etmek çok zor. Her zaman çocuklarıma şunu öneririm, birisi size istemediğiniz bir şey yapmaya kalkarsa ve/veya sizi istemediğiniz ya da doğru olmayan bir şey yaptırma, söyletme noktasına zorladığını hissettiğiniz yerde o ortamdan uzaklaşın.
Bu bağlamda benim de bu konuda net tavrım, şiddetin başladığı noktada.
Ama fiziki ama sözel her nasıl ortaya çıktığı noktada eğer çocuk kendini bu döngü içerisinden çıkaramıyorsa, çocuklara müdahaleden önce şiddet ortamını dağıtarak odağı dağıtıyorum ve akabinde şiddeti uygulama noktasında olan ya da şiddete mağdur olacak çocuğu ortam dışına alıyorum.
Bir okul öncesi öğretmeni olarak kavgalara ne zaman nasıl müdahale ettiğimi anlatayım, belki size yardımcı olur.
Çocukların birbiriyle anlaşamaması ve bazen bu anlaşamamaların kavgaya dönüşmesi gayet normaldir. Ben öğrencilerimin sözlü tartışmalarına hiç karışmam ve olayı kendi aralarında çözmelerini farkettirmeden gözlemlerim. Ta ki sözlü veya fiziksel şiddete başvurana kadar.
Şiddet Kırmızı Çizgimiz!
Her türlü şiddet kırmızı çizgimdir. Bu sözlü, fiziksel veya psikolojik olabilir. Hiç fark etmez. Sözlü bir saldırıda bulunduklarında hemen uyararak sözlü şiddete başvuran öğrencime gerekli cezayı uygularım. Sınıfımda kötü sözcüklerin cezası bellidir.
Fiziksel şiddet gördüğüm anda ise şiddeti uygulayanı hemen tutup onu herkesten uzağa, güvenli bir mesafeye çekip sakinleşmesini bekledikten sonra gerekli cezayı uygular ve cezadan sonra da arkadaşlarından ve kuralı çiğnediği için benden özür dilemesini beklerim. Zaten bu protokole maruz kalan çocuklar bir daha şiddet göstermemeye alışıyorlar. Bu anlattıklarımı kendi çocuklarınız için uygulayabilirsiniz.
Peki Ya Tanımadığınız Bir Çocuk Sizin Çocuğunuza Şiddet Uygularsa?
O halde o çocuğa müdahale edemeyeceğiniz aşikârdır ve hemen kendi çocuğunuzu oradan uzaklaştırın ve güvenli bir bölgeye alın. Şiddet gösteren çocuğa ise sakin ve ifadesiz bir yüzle, bu yaptığının yanlış olduğunu, eğer bir başkası ona bu şekilde davransa ne kadar üzüleceğini ve canının acıyacağını hatırlatarak empati yaptırmaya çalışın. Çocuğun ailesiyle polemiğe girmeyin! Bu durumda yaşanan kavganın üzerine bir de aile kavgası eklenmesin. Şiddet gösteren çocuğun ailesi "ne oluyor orada" diyerek gelirse sakin bir şekilde durumu anlatın ve " Keşke böyle bir talihsizlik yaşanmasaydı." gibi bir dil kullanın. Suçlayıcı bir dilden uzak durun.
Çocuğunuza da o çocuğun yanına bir daha yaklaşmamasını tembihleyin. Çünkü bazı aileler çocuklarını yeterli bir şekilde eğitemiyor ve bu sizin çocuğunuzun suçu değil. O şiddeti sizin çocuğunuz da çekmek zorunda değil.
Şiddet başlamadan önce müdahale edebilirsiniz ve diğer çocuğun annesini bulup onunla bu konu hakkında konuşabilirsiniz. O kendi çocuğuna anlatsın kavganın güzel bir şey olmadığını.
Bizim çocuk dövdüğü sürece karışmaya gerek yoktur :))) Şaka bir yana şiddetin durumu bence buradaki önemli detay olabilir. Bire bir eşit güçlerin mücadelesinde ciddi yaralayıcı bir durum yoksa izlemeyi tercih ederim.. Ama ortada güç dengesizliği, sayısal dengesizlik ve yaralanmaya sebep olacak durum var ise müdahil olurum.
taraf tutmayi sevmem.. onu koruyup daha saldirgan olmasini istemem.. ikisine esit vururum.. yani sucsuz olsa bile kendi cocuguma da vururum can yakmayacak sekilde.. itmek gibi
Çocuğunu savunma spor larına gönder sen yokken bile kendini korur soruna cevap ise Ben ailesi ile görüşürdüm doğru olanıda bu sende Kavga larda ailesi ile muhattap ol
İki çocuk arasında ki kavga ayrılmaz. Kavganın sonunda galip gelen tarafa çikilatalı süt ikram edilir. Kaybeden tarafa ise güzel bir dayak daha atılır. Atılır ki kavga etmeyi iyice öğrensin...
İki Çocuk Arasındaki Kavgaya Nasıl Müdahale Edilir?
Şiddeti sadece fiziksel olarak görmemiz en büyük sorunlardan birisi. Mesela siz de burada fiziki müdahaleden başlamışsınız. Diyelim ki bir başka kız, kızınızın arkadaşları önünde gururunu kıracak, küçük düşürecek utanmasına neden olacak bir söz etse. Siz hiç duymamış olsanız.
Bu durumda nasıl müdahale etmeliyiz?
Aslında iki çocuk arası kavgaya müdahale etmek çok zor. Her zaman çocuklarıma şunu öneririm, birisi size istemediğiniz bir şey yapmaya kalkarsa ve/veya sizi istemediğiniz ya da doğru olmayan bir şey yaptırma, söyletme noktasına zorladığını hissettiğiniz yerde o ortamdan uzaklaşın.
Bu bağlamda benim de bu konuda net tavrım, şiddetin başladığı noktada.
Ama fiziki ama sözel her nasıl ortaya çıktığı noktada eğer çocuk kendini bu döngü içerisinden çıkaramıyorsa, çocuklara müdahaleden önce şiddet ortamını dağıtarak odağı dağıtıyorum ve akabinde şiddeti uygulama noktasında olan ya da şiddete mağdur olacak çocuğu ortam dışına alıyorum.