Şahsen bu yazıyo okuduktan sonra aklıma gelen ilk şey altta açıklamasını bırakacağım balık türü olmuştur.
Gerçekten gurur kıran bir durum ve şahsen benim ailemden birisine bu şekilde bir şey söylecek olsalardı , kendim bizzat evden kovar istesenizde vermiyoruz derdim.
Erkek çocukları olunca sanki yanında horoz dolaştırıyormuş hissine kapılan annelere de sinir oluyorum.
Kalbi yok mu bu insanların be, her şey doğurganlık mı?
Cehalet ve yaşadıkları toplumun sığ düşünceleri arasında takılı kalmış bu insanlar için sen 10 adet çocuk doğursan başka bir konudan sorunlar çıkacaktır.
Şahsen doğurganlık sorguluyorsanız , Lepistes balığı besleyebilirsiniz deseydiniz keşke...
Lepistes.. Anayurdu Güney Amerika olan lepistes günümüzde dünyanın hemen hemen her yerinde bulunur. Erkekleri renkli, dişileri ise sade olurlar. Düzgün beslendiği takdirde çok kolay bir biçimde ürerler. Tropikal bölge canlısıdır, 25-28 derece sıcaklıkta beslenmesi gerekir. Yavrularını aç kaldıklarında yediği için ve canlı doğurduğu için akvaryum içinde yüzebilen, içine su alabilen, ızgaralı, yavruluk diye tabir edilen kutucuklara hapsedilirler. Düzenli ve iyi beslenirlerse yavrularını yemezler. Akvaryum bol bitkili ise yavruluğa gerek kalmaz, doğan yavrular bitkilerin dibinde ve arasında saklanır, yaşamına devam ederler. Tavsiye edilen bolca bitkilendirilmiş bir tankta yine yeterli bitki yoksa rafya ile hazırlık yapılarak kendi haline bırakılmasıdır. Su sıcaklığını bir iki derece artırmak da yumurtlamaya yardımcı olur. Balığın dayanıklılığına, genetik kalitesine, su sıcaklığına, iyi beslenmesine bağlı olarak 20-40 gün gibi bir gebelik döneminden sonra gelişkin yavrular yumurtlar. Dişi yumurtlamadan sonra iyi beslenmelidir mümkünse canlı yem (yetişkin artemia, su piresi) kullanılmalıdır. Yavrular 3 ayda üreyecek hale gelirler, iyice renklenirler. 6 aylıktan itibaren çiftleştirilmelidir. 1,5 aylıkken dişi ve erkekleri ayırmak hem balığın gelişimini tamamlaması, hem de nispeten uzun ömürlü olması için gereklidir. Erkekler sürekli çiftleşme isteğinde olduğundan, dişi balıklar çok yıpranacağından oranlarının erkek balıkların iki katı olması tavsiye edilir. Üç ay icerisinde dişide üreme şeridi belirgin olarak görülür, bu erkeklerde daha kısa bir sürede görülür. Dişinin bu üç aylık ergenleşme döneminde vücut döllenme sürecini tamamlar, üç aylık bir dönemden sonra döllenme için ergenlik çağına gelmiş dişi lepistes 20-40 kadar yavru doğurabilir.
Zaman içinde bu tür çok farklı isimler almıştır. Türkiye'de yaygın olarak kullanılan "Lepistes" ismi ilk bilimsel isimin farklılaşmış şekli olup dünyada artık kullanılmamaktadır. Tatlı sularda bulunabilen gambusya ile yakın akrabadır.10 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılMerhaba,
Öncelikle şunu belirtmek isterim doktorumun söylediği şeyler doğrudur. Yılda bir kez bile yumurtlasan doğurgansın demektir. Bazı kürler veya ilaçlar sayesinde artirilabilir. Diğer konuya gelecek olursak gerçekten eş adayının annesinin yaptığı büyük ayıp. Bir kere böyle şeylere karışmaya hakkı yok. Ne demek ya "Birkikte doktora gidelim test yapsınlar." hiç mi düşünmüyorlar? Ayıp günah değil mi? Bende senin yerinde olsam bende aynı tepkileri veririm. Düşünsene bana sevgilim annesi kalk doktora gidelim sperm testi ver dediğini. Erkeklik gururuma yediremem ya. Seviyor olsam bile ayrılırım. Anne babaların bu gibi şeylere karışma hakkı yok. Eş adayları bu gibi ciddi şeylere kalkışmadan önce kendi aralarında bu tip sorunları varsa oturup konuşmalı. Gerekirse tedavi olunmalı. Iki taraf birbirini sevdikten sonra kimin kime ne dediği önemli değil. Şahsen böyle düşünüyorum.
Yılda bir kere de regl oluyorsan değerini bileceksin. Hiç olamayan da var.
13 Yorumla
Soran+1 yılGörüşünü gerçekten sevdim ve sonuna kadar da haklısın. Büyük Bi ayıp ettiler ve bende konuşmayı kestim. Annesine saatlerce anlattık durumu çocuğum olabileceğini ama anlamadı telefon açıp doktora muaneye gidelim kafama takıldı vs dedi kendi kulaklarımla duymak istiyorum dedi. Ya babam hayvancılıkla uğraşıyor inek aldığında yaptığı ilk şey veteriner çağırıp ineğin doğurgan mı olduğuna bakmak. Biz ise sonuçta insanız yani yaptıkları çok üzdü beni ve sizlerle paylaşmak görüşlerinizi almak istedim ve iyikide yapmışım farklı görüşleri okuyup çok şey öğrendim hepinize teşekkür ederim
- +1 yıl
Ben teşekkür ederim. Damızlık hayvanlar değiliz ki böyle bir sey yapsınlar. Çok yanlış bir düşünce ve baha kırıcı.
Soran+1 yılEvet gerçekten öyle saçmaladılar
Bazı kayınvalideler gelinlerini oğullarının neslini devam ettirmek için yaratılmış birer araç olacak görürler. Bu tarz insanların düşünce yapıları genellikle yobaz diye tabir ettiğimiz, saygı ve sevgi sınırlarının ötesindedir. Ama elde edinceye kadar bunu ustalıkla gizler, sempatik davranış ve sözlerle düşüncelerini örtbas etmek için içsel bi mücadele verirler. Şanslısınız ki karşınızdaki insanlar zihniyetlerini belli etmemek konusunda pot kırmış.. Bu tarz insanlar her anlamda insanı yorar, tüketir ve en sonunda bitirir.. uzak durunuz..
3712 Yorumla
Soran+1 yılÇok güzel açıklamışsın
- +1 yıl
Harika
Soran+1 yılİstemesi haklı evet ama bu eşler arasında olması gereken bişey yani oğlu söyleyebilir bunları sonuçta onun hayatı tamam kaynana da oğlunun iyiliğini mutluluğunu istiyor ama arkadaşlar sırf bu yüzden ikisi arasına girip onların konuşması gereken konuyu konuşması veya kararlarını onun vermesi yanlış bence
Soran+1 yılNe derler biliyor musun musun. Yemin ederim ki doğruyu söylüyorum. Çocuk olur ya da olmaz bu Allah tan gelen birşey derler. Teyzemler de vs de oldu ve direk dedikleri bu. Aile içinde bu konuyu da konuştuk. Çıksa biri karşıma karakteri huyları vs bana uygunsa ve ben kısırım dese ben yine de kabul ederim onu şcouk Allah tan gelen bişey çocuğumuz olmazsa ailesi olmayan çocuklara anne baba oluruz bizde benim düşüncem bu tani Herkes böyle düşünmez evet ama bir şeyi sorarken uslup çok önemli. Sonuçta bizler insanız öyle değil mi? Duygularımız var gururumuz var bunlara zarar vermeden konuşsalar inan bana bişey yok ama öyle yapmadılar işte
Soran+1 yılEvet öyle tıp baya ilerledi. Benim gibi olan bir arkadaşımın şimdi çocuğu var biliyor musun 1 yılda hamile kaldı kız. Diğer arkadaşım ise adeti çok düzenli ama 6 yıldır çocuğu olmuyor. Yani Allah a kalmış bu işler. Kız tüp bebek tedavi vs denemediği kalmadı ama çocuğu olmuyor işte. Bunu da söyledik onlara başta ama yalancı muamelesi yaptılar. Aileyi kötülemiyorum asla çok sevmiştim iyi insanlardı ama yaptıkları gururuma çok dokundu ve soğudum ben soğuduğum zaman tekrar ısınamıyorum işte durum bu kısaca
Soran+1 yılKadın basurdan ameliyat olmuş ben tanışalım tamam dediğim de mutluluktan kalkıp oynamış saatlerce sonra ise acıdan oturamamış yani. Çocuk ilk defa mesaj attı benden cevap beklerken kuzeni videoya çekmiş izletti bana ya odada heyecandan Bi dolanışı var görmen lazım yani böyle heyecan yapıp sevinen aile nasıl böyle gururumu kırdılar üzdüler anlamadım bende amaçım burada onları kötülemek değil ilk defa başıma böyle bişey geldi ve sizlerle paylaşmak istedim düşüncelerini merak ettim
Soran+1 yılAileyi çok sevmiştim ve o çocuktan sa hoşlanmaya başlamıştım. Şimdi olmayınca duydum o çocuk ailesiyle kavga etmiş annesiyle baya üzgünmüş sürekli annemi arayıp özür diliyorlar bende affetmem diyorum çünkü soğudum kırıldım annemde benim tarafımda yani ben affettim desem annem kabul etmez gerçi beni dinler her ama istemez yani oda
- +1 yıl
@Feridecck "Oğlunun mutluluğu için ona uygun kadın bakmak" olaya bak utanç verici oyuncak mı seçiyorlar çocuklarına evlilik 2 taraflıdır iki tarafın da görüşleri hayat biçimleri göz önüne alınır çocuk istiyormusunuz diye ikisine de sorulur öyle bir işe girişilir belki kadın anne olmak istemiyor bu dikkate alınır direk doğurganlık sorgulanmaz resmen iğrenç bir durum bu anneler oğullarına eş değil oğlu evde kalmasın cocuğu olsun o b*ktan soyları devan etsin oğullarına bakacak biri olsun istiyorlar amaç kuluçka makinesi bulmak eş değil.
doğru olanı yapmışsın gitsinler kendilerine bi inek alsınlar öküz oğullarıyla çiftleştirsinler
532 Yorumla- +1 yıl
Daha hakli bir yorum yapılamazdı
Soran+1 yılEn sevdiğim yorumlardan biri bu oldu
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
105Cevap
+1 yılSorunun sorulma tarzı yanlış. Evlilikte çocuk istemekle bunu "hastaneye gidelim kendi kulağımla duyayım" arasında fark var. Görücü usülüyle de bunun alakası yok. Madem senin sosyal seviyende insan değiller bırak kınamayı gitsinler kendilerine göre birini bulsunlar. Tekrar söylüyorum bunun evlilikte çocuk istemeye alakası yok. Eşi kısır olup çocuğu olmadığı için bunalımlara! ve depresyonlara! giren çok kadın var. Herkesin ne kadar çocuk istediğiyle ve çocukları ne kadar sevdiğiyle ilgili "yobaz" demek kimsenin haddine değil. Ancak sözlerine inanmayıp doktora gidelim demek büyük bir sosyal belirteç. Ve bu maalesef çok yüksek sosyal düşüklüğü işaret. Ancak senin burada soruyu ben kuluçka makinesi miyim diye sorman da aslında hemen hemen aynı sosyal katmanda olduğunuzu gösteriyor. Çünkü böyle bir muameleyi çocuk olmasa da olura getirmişsin! Çocuk senin için çok önemli değilse önemli olan birine ayh ne kadar da yobaz beni kuluçka makinesi olarak görüyor'u ima etmen senin seviyeni açıkça ortaya seriyor. Öte yandan. İnsanlar zannediyor ki az çocuk yapınca medeniyetli olduk. Amerika'ya Avrupa'ya gidin 5-6 çocuk yapıp her türlü yönden sosyalitesi çok yüksek insanlar görebirsiniz. Yani bunu küçümseyemezsiniz. Bunu küçümserseniz siz de yobaz olmuşsunuz demektir. Tembelliğinizi başka insanları eleştirerek kapatmayın. Kabul edin. At gözlüklerinizi çıkarın.
Kısaca adayınızın üslubu da yanlış olmakla birlikte sizin soruyu sorma şekliniz sizin seviyenizin hemen hemen aynı olduğunu gösteriyor. Fakat uyumlu değilsiniz. Sizin için uygun olan çocuğu çok fazla dert etmeyip bunu aşırı şekilde sorgulamayacak olan kimselerdir.13 Yorumla
Soran+1 yılÜzüldüğüm için demiştim ama sanırım haklısın yani düşüncene bakılırsa bende öyleyim ama uyumlu değiliz. Benim zoruma giden sormaları değil kendi kulaklarımla sormak istiyorum demesi zaten bundan sonra da engelledim konuşmuyorum onlarla sadece ilk defa başıma böyle bişey geldi üzüldüm ve yazmak istedim. Her ne olursa olsun düşüncende haklısın. Bu at gözlüklerini çıkarmaya çalışıcam. Yorumun için teşekkür ederim 😇
- +1 yıl
Kendi kulaklarımla duymak istiyorum demesi zaten saçmalık. İyi yapmışsın. Zaten. Üzülme. Hiç kimse tam veya mükemmel değil. Seni olduğun gibi sevecek birine kavuşman dileğiyle.🌺
Soran+1 yılEvet üzüldüm ama uzun süre üzülmem ama insanın zoruna gidiyor ne yazık ki. İyi dileklerin için teşekkür ederim 😇
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 987 cevap paylaştı.
+1 yılSonuçta kara kaşınız-gözünüz için yanıp tutuşmuyorsunuz. Mantık evliliği bu. Herkesin bir kriteri oluyor ve o kriterlere göre bir şeyler arıyor. Demek ki karşınızdaki kişinin evlenmedeki en büyük amacı bir yol arkadaşı aramak değil çoğalmakmış. Sizin de bunu evlenmeden önce gördüğünüz iyi olmuş.
Evlenmeden önce bunu yapan, evlendikten sonra çocuğu olmuyor diye boşardı da. Hem de kendisi kısır olduğu halde.
Sonuçta kim nasibini biliyor? Kaç çocuğu olacağını önceden bilen var mı?210 Yorumla Şimdi öncelikle görücü usulu ile görüşmeye gelmişler. Huyun karakterin ile ilgili zaten sana prenses demişler ama ortada anormal bir durum olduğunu söylüyorsun. Yılda iki kez adet gördüğünü söylüyorsun. Evlilik çocuk oyuncağı değil ve karar verirken insanların endişeleri olur. Cocuk olmaması da aile için büyük sayılabilecek problemlerden birisi... Bunu bilmek baştan ona göre karar vermek istemeleri gayet normal. Sen karşındaki kısır ise bunu evlenmeden önce bilmek istemez misin mesela? Bence buradaki sorun bunun sorulup sorulmaması değil. Soran kişiler üslubuna uygun olmadan sormuş ve kalbini kırmış olması.
12 Yorumla
Soran+1 yılEvet uslubuna göre sormadılar ve karşımdaki kişi kısır diye ben vazgeçmem sonuçta herşey Allah tan geliyor öyle değil mi
Görücü usulü yani duyguların olmadığı, mantığın daha ağır bastığı bir evlilik çeşidinden ne bekliyorsun ki? Evet haklısın sonuna kadar hem de! çünkü sağlık bu kimse yarınını bilemez ki bu senin elinde olan bir şey de değil. Her şey güzelken prenses, işlerine gelmeyince cariye oluyorsun gözlerinde. Bence böyle bir aile ile daha fazla uzatmamalısın. Hayatında elinden olmayan hiç bir sebep için kimseye boyun bükme ve kendini güçsüz zayıf bir kadın olarak hissetme. Dik dur ve kimsenin seni üzmesine izin verme!..
40 YorumlaHaklısın insanın gücüne gider ama çocuğu olmayan ailelerin boşanma sebebi bu.Çocuk evliligin olmazsa olmazı, benim için farketmez dese bir kaç yıl sonra çoçuk istiyorum diye boşanmaya kalka bilir. Bence bunu baştan söylemen iyi olmış ama gücenme konusunu bastırmalısın. güya emin olmaya çalışıyorlar Çocuğu olmaması sebebiyle boşanan bir kaç aile duydum bende insanların bu konuya bakışını eleştiriyorum ama bir çoğu aynı fikirde olabilir
410 Yorumla- +1 yıl
Evlendin çocuk olmadı kadın veya erkek bu sorun olmaz. Sorun ne anlatayım. Genç yasta milyon ilişki yasamaya başlıyor kızlar korunmak için üreme organlarını baglatıyor isteyerek kısır oluyır rahat çalışmak için onu sormuştur aile. Bir de evlensede evlilikte çocuk istemem diyen kalıcı olmayan dolandırıp gitcek kadınlar var tabii
- +1 yıl
Ya nasıl bir insanmış onlar sana açık açık dogurgankigini sorabilirler bu insanın elinde olan biseymiki ya. Kivsaydin evinden
- +1 yıl
Bende i umkasdediyorum nasıl cesaret soruyorlar
Soran+1 yılOnlar uzaktan akrabamız işte kalp kıracak şekilde sordular söylediler evet çocuk önemli ebet herşey Allah tan geliyor böyle yapmaları çok ayıp
- +1 yıl
Peki ne dusunuyosun bu dueumda
Soran+1 yılTepkimi verdim zaten şimdide pişmanlarmış hala bekliyorlar boş boş ama affetmeyeceğim
Dün okuduğum bir kitapta yazıyordu erkekler neden evlenir diye dört tane temel sebebi varmış.
1- Sürekli nezle olan birisinizdie size bakacak birine ihtiyaç duyarsınız
2-Çoraplarınızı delersiniz evde dikecek bir kadın yoktur.
3- İki senede bir defa baba olmayı istersiniz.
4- Yaşlanınca yalnız kalmamak için.
Şimdi bakınca ikinci şıkkı ele artık tüketim çağındayız deldikçe yenisi alır. Biri de ele çünkü artık kadın ve erkekler her ikiside yoğun çalışıyor. Geriye yoğun olarak üç dört kalıyor. Bu konuda kayınvalidenin çokça karışması doğru değil sen bunu eşin olacak kişi ile konuşmalıyrın gelecekte bir çocuk istiyorsa ve evlenme sebeplerinden biri buysa evliliği bitirmek yerine şimdi erken bir zamanda düşünmesi gereken o olmalı. Ki anladığım kadarı ile onu sevmiyorsun iletişim de çok kuramıyorsun sevmediğin biri ile evlenmeni tavsiye etmem helede iletişim kuramadıktan sonra.20 Yorumlayani hoş değil açıkçası , oldukça ataerkil bir yaklaşım sergilemişler. herkes torun sahibi olmak ister, ama oturup doğurganlık sorgulayamazsın , sonuçta pardon ama besili bir hayvan almıyorsun pazardan hoş değil tavırları hiç. burdan şunu görebilirsin, eğer bu adamla evlensen bile mutlu olman mümkün değil, çünkü evlenir evlenmez sizden çocuk beklerler, olmazsa aşırı baskı yaparlar. oğullarında sorun olabileceğini düşünmezler, kondurmazlar oğullarına sorunu senin canına okurlardı. böyle bir aileden uzak dur , seni birey olarak gören birisiyle mutlu ol.
20 YorumlaÖyle her gelenle bu adet durumlarını konusmak cok garıbıme gıttı acıkcası yanı sız bastan zaten ipin ucunu kacırmssınız bence. Bırde uzaktan akraba ne gerek varsa yeryuzunde erkekmı kalmadı anlamak mumkun degıl. Sankı cıftlestırmek ıcın köpeğine eş arar sahıpler gıbı garıp garıp maubbetlere ne gerek varsa. Bugun tıp ilerledı herseye care var ama böyle ulu ortda herkes özel şeylerde paylasılmaz belkı herıfte var bır sıkıntı onu nereden bılcenız sız kız tarafı olarak herıf gay mı jükü kalkıyormu şekerı tansıyonu var mı vs vs
10 YorumlaEğer sizinle sevgili olsaydı. Ve size karşı bazı duygular besleseydi bazı detayları sorgulamaz ve peşinen kabul ederdi. Ama görücü usulü evliliklerde anlaşma olabilir ama aşk ve sevgi yok. Karşıdaki gerçekten çocuk istiyorsa ki olabilir. Belkide mantık evliliği yapmasındaki en önemli neden çocuk olabilir. Sizinde böyle bir durumunuz varsa. Sonuçta arada aşk yok, sevgi yok. Bunu sorgulayabilir. Sorgulaması kötü birşey değil. Bence sizden düşündüğünüzden daha fazla etkilendiğini gösteriyor. Eğer sadece bunun üzerine düşünse doktora gidelim demez olmaz der geçerdi. Ben bunda bu kadar büyük problem görmüyorum. İleride problem yaşanabilme ihtimali olan bir sorunu mantıklı bir şekilde eleme yöntemi.
10 YorumlaNasıl tehammül ettin gerçekten sabırlısın. Şahsi görüşüm ben orada olsaydım. taraf farketmeksizin. Tepki gösterirdim. doğurganlığı sorgulamak nedir. çok abes bir durum. Ailen ile konuş ve red et. ama önce doktordan onay belgesi vs al. ya da onu da al git kulakları ile duysun sonra reddi bas. akılları başına gelsin. bu resmen terbiyesizlik. Önce prensesim de sonra sen doğurgan mısın. 10 tane çocuk mu yapmanı bekliyorlar bu nedir. birde doğurgan olup olmadığını doktordan öğrenmek istiyor. hat safha. dediğimi yaparsan ona bir ders olur. bir daha haddini aşmaz.
10 Yorumla
+1 yılBen görücü usülü taraftarıyım. Ayrıca onun yanında ben çok güzel kalıyorum demen hiç hoş değil bence. Ayrıca iyi yapmışsın ne o öyle ısrardan nefret ederim. Ayrıca çocuğu olmayacak bir kadın olsaydın bile bu önemsenmemeli bence. Kadın çok saygısızlık yapmış. Hem yetimhanede birsürü ilgiye muhtaç çocuk var. Ben evlenirsem çocuğum olsa bile bi tane evlat edinmek istiyorum 🙂
13 Yorumla
Soran+1 yılEvet demek hoş değil ama durumu açıklama çalışıyorum ve durum da bu yani adamın kendi annesi bile bunu dedi
- +1 yıl
Anladım, açıkladığınız için teşekkür ederim 😊
Soran+1 yılRica ederim 😇
+1 yılMerhaba gizlenen cahil üyemiz.
Bu kafayla, bu yöntemlerle evlenmeyi düşünecek kadar cahilseniz, sonuçlarına da katlanın.
Ben kızımın kendi özelliklerini akıllı telefon gibi özellikleri anlatmasını ve damat adayı ile ailesine kendisini beğendirtmesini istemem.
Her türlü geleneğe, göreneğe karşıyım.
Sevenler birbirlerini kendilerinden istemeli. Anne babanın rızası tabi istenir, ve anne baba anne babasaysa rızayı da verir.19 Yorumla
Soran+1 yılBak durum söyle ailecek çok iyiler diye biliyoruz ve ben de görücü usulü istemiyorum ama Bi tanıdık onları övdü çocuğun resmine baktım beğendim tamam konuşup tanıyayım dedim karakteri bana uygunsa neden olmasın dedim. 2 3 gün konuştuk sonra yüz yüze görüşmek için o akrabanın evinde görüştük işte sonra da olanlar oldu beni çok sevdiler bende onları sevmiştim ailesini yani ama sonra bomba patladı işte yoksa bende görücü usulü sevmiyorum ben beni mutlu eden biriyle beraber olmak evlenmek istiyorum eğer öyle biri çıkmazsa da karşıma hayatım boyunca bekar kalmaya da razıyım durum bu yani para vs değil. Güvendiğimiz bir akraba övdü onları çünkü tanıyorlar onları ama akrabaları bırak anne baba bile çocuğunu tam tanıyamaz işte Bi konuşup deneyeyim olur veya olmaz bakarız dedim ama böyle bişey beklemiyordum. Tamam sormaları sorun değil ama bu şekilde sormaları çok ayıp çok kırıcı oldu ve yalancı durumuna soktular bizi şimdi ise çok pişmanlar ama affetmeyecem. Görücü usulünü denedim ama olmadı zaten böyle bişey istemiyorum ama anlatılanlara göre kriterlerine uygun gibiydi. Bu arada onlar da uzaktan akrabaydı hani öyle işte kısaca dediğin gibi görücü usulü çok saçma evet yazdıklarında da haklısın bende senin gibi düşünüyorum zaten. Yorumun için teşekkür ederim
Soran+1 yılKendimi gizledim evet ama sonra gizlemekte pişman oldum
- +1 yıl
Rica ederim gizli üye fobim var :D
Sinirlerim bozuldu yahu :)
Sanki dersin ki o adamın anasıyla babasıyla evlenip çocuk yapacaksın. Evleneceğin adamın bu soruyu baş başayken sorma hakkı olabilir sadece.
Soran+1 yılGizli sordum ama pişman oldum hesap adım Selmiraa 😅 saklamama gerek yok biliyorum ama soruyu yazarken üzgündüm baya ve kimse üzgün olduğumu bilmesin istedim ama bir önemi de kalmadı sonuçta hesapta adım yok resmim yok saçmalamışım işte
- +1 yıl
ya senin o adam, adam olsaydı yüz yüzeyken sana sorardı annesine babasına sordurmazdı. daha iyilerine layıksın
Soran+1 yılOnunda 1 kez yüzyüze geldim onda ise 5 10 dakika falan yani o süreçte de hemen sormasın bir zahmet 😅 neyse artık üzülmüyorum zoruma gitti evet ama hep bunu da düşünemem kendimi üzemem öyle değil mi.
- +1 yıl
Boşverrr, adam olan güzelce tanışır kendisi teklif eder. Birbinize seni seviyprum demedikten sonra evlilik yaparsanız hayır gelmez o evlilikten. Bu görüşümü eksilyen sakat arkadaşta yakında kocam beni dövüyor nabim diye gizli soru soracaktır.
Soran+1 yılBizdeki amaç sevip aşık olacağın biri ile evlenmek ve akraba veya tanıdıklar aracılığıyla tanışıp konuşmak sevmediysen ayrılmak yani tamamen mantık ile ilgili değil aslında ama başta böyle yapmaları üzdü baya o yüzden
Soran+1 yılNeyse zaten artık gelip geçti yapacak bişey yok önümüze bakıcaz
Ne demek? "Kulaklarımda duyuyayim."
Valla durum bu,
İster evlensin oğlun, isterse evlenmesin.
Bı kere bir kayınvalidenin bunu söylemesi çok ayıp. Birak oğlun karar versin. Ayrıca bu şekilde seçim yapmak ayıp. Neresinden tutsanız elinizde kalır.21 Yorumla
Soran+1 yılEvet aynen öyle bende engelledim iğrendim yani
+1 yılYüksek ihtimalle Ovaryum İnaktivitesi çekiyorsun kardeşim. Bir an önce tedavi olursan ben iyileşeceğini düşünüyorum.
Öncelikle ikinizdede hata var. Bak insanlar geneyik miraslarını aktarmak ve mutlu bir hayat yaşamak için evlenirler. Bu tarz Reprodüktif bir sorunun seninle evlenecek her erkek için problem oluşturacağını biliyorsun. Tedaviyi tamamlamadan neden görücü kabul ediyorsun?
Karşı taraftada hata var. Uslüp çok kırıcı. Anne yapmaya değil yıkmaya indüklenmiş resmen. Ve bütün aranızdaki şeylerde annenin aktif rol üstlenmesi de bu adamın pasif, silik bir adam olduğunu gösterir. İyi ki olmamış. Verilmiş sadakan varmış... Emin ol uçurumdan dönmüşsün... bugün bu adamdan kurtulmanın şerefine dostum !
10 YorumlaEvlilik oyun degil. Kişinin anne/baba olmayi istemesi çok normal ve bunu tabi ki sorgularlar. Tedavini olmalisin. Ben kadinim ve evlilik sürecinde eş adayimda bunu ogrensem, ben de karardan vazgecebilirdim. Anne olmayi cok istiyorum cunku. Ama evlendik ve oyle ogrenirsek de boşanmam tabi.
44 Yorumla
+1 yılGörücü usülü evliliklerde evlenen kız ver erkeğe pek söz düşmez. Büyükler konuşur ve al gülüm ver gülüm yaparlar, dolayısıyla da erkek tarafı senin çocuğun olmaz diye düşünerek bizim de torunumuz olmayacak demek ki, oğlum baba olamayacak diye düşünebilirler...
Aşk yok arada, meşk yok, bi diyalog yok, anne baba ne dese kime verirse ona varacaksın. Erkek tarafı da doğurmazsan almayız der, o da normal olur maalesef. Görücü usülünü kabul eden bu diyaloğu da kabul etmelidir, evlenmek istiyorsan da o erkek ile doktora beraber gidersiniz ve doktordan gerçekleri öğrenirsiniz...04 Yorumla- +1 yıl
Bütün görücü evlilikleri öyle değil. Benim annem babam da görücü usülü evli ve arkadaşları önermiş daha öncesinde fotoğraflar gösteriliyor ve birkaç kere de pastane de felan konuşturuyorlar. Ve iki tarafın rızası yoksa olmuyor zaten. Ki senin dediğin şeyler genelde sığ taraflarda oluyor.
- +1 yıl
@Ufotakip Evet doğru sığ tarafta oluyor, söz konusu da bu zaten...
- +1 yıl
@Ufotakip İşte benim de dediğim aileler konuşup anlaşıyor hadi evlenin diyor, erkek tarafının amacı oğlu evlensin çoluk çocuk sahibi olsun ve bize torun sevdirsin. Böyle bir problemi duyunca da hadsizce ve utanmadan sorguluyorlar kızı... O çocuk bu kızı sevse, anne baba benim sevdiğim evleneceğim kız bu dese kim ne diyebilir misal?
Bazı arkadaşlar da klasik olarak anlamadan dinlemeden eksilemişler sağolsunlar da, kabul de etmeseler maalesef bunun gerçeği budur...
+1 yılDurumunu söylemekle doğrusunu yapmışsın. Bunu duyup tavır değiştirmeleri bu işin olmamasının hayırlı olacağına işaret kaynana adayının birlikte doktora gidelim kulaklarımla duyayım demesi bir çözüm değil zira evlenseniz ve çocuğunuz olmasa yine sizden bilirler durumu ve boşanmayla sonuçlanabilir. Baştan tavır almanız güzel olmuş.
30 Yorumla
+1 yılInsanlar ya sevdikleri için evlenir ya mantık için evlenir ya da sadece çoğalma iç güdüsü ile evlenir.
Adamin amaç çoğalma saygı duymak düşer.
Nasil ki maaşı düşük biriyle evlenmek istemeyen kadın gibi ya da cirki n bir kadınla evlenmek istemeyen adam gibi herkes bir şeyler o tercih ediyor.40 Yorumla
+1 yılHaklı bir durum.
Karşı taraf baba olmayı istiyorsa daha sonradan ayrılık sebebine dönüşmemesi için isteğini belirtmiş ve sağlık durumunu. merak etmişler.
Aynı şekilde sende anne olmak istiyorsan., karşı tarafta bir problem var mı, kan uyuşmazlığı veya başka bir sağlık sorunu var mı bilmek hakkin20 Yorumla
+1 yılAy, kardeşim benim bile zoruma gitti bu durum. Allah'ım nasıl geri vites yapmışlar bizde duyalım diyince 🤬 istememekle tamamen haklısın, evlenince de bu durumu yüzüne vuramaları da var. Allah islah etsin ne diyeyim. Ailene de izah etmelisin istemediğini, engellemekle bir yere kadar. Allah'ım karşına en güzelini, hayırlısını nasip etmesini dilerim 🙏🏻 sevgiler 🌹
20 Yorumla
+1 yılBirak allah askina ya boyle evliligi cocuk icin yapan cok insan var iyi yapmissin asla guzel bi evlilik yapamazdin tum evliliginiz cocugun ustune kurulu olurdu ayrica kaynanan konusuna gelince bunlarin hepsi boyle cikarini alana kadar boncugum prensesim öz kizimdan ayri degilsin oluyorlar ama islerine gelmeyince gercek yuzleri cikiyor ortaya inanma ben sana soyleyim
20 YorumlaPazardan mal alıyorlar sanki 🙃
Hadi adam kısır ise bunun garantisini de veriyorlar mı🙃
Dünya nın bin bir türlü hali var.
Onlar kendilerine layık birini bulurlar öylelerinden uzak durmak gerekli.23 Yorumla
Soran+1 yılBende öyle düşünüyorum işte ama insan illaki üzülüyor
Soran+1 yılEvet haklısın
+1 yılOkurken üzüldüm bir erkek olarakta utandım bir erkeğin ya da kadının çocuğunun olmasını istemesini anlarım ama herşeyin yolu yordamı var hele de böyle hadsizce acımasızca söyleyenin bir kadın olmasını hiç anlayamıyorum bir kadın çocuk doğuran dogurmasin evin çiçeğidir sahibidir varedenidir verdiğin karar çok doğru bu tavırda olan bir kayın valide yarın erkek dogurmasin diye de sorun cikarabilirdi baştan bitirmekle en doğrusunu yapmışsın eline saglik
10 YorumlaÇok abartmışsın hiç laf duymak istemiyorsunuz aman onu demesin aman bunu demesin hiç bana ağzını açmasın en ufak şeyi ben bunu kabullenemem gibi bakıyosunuz olaya ne var bunda adam evleniyor çocuk ister tabi bu tavırlarıda gayet normal çocuğun olmayacağı hakkında şüpheleri varsa sorgular seninle bir ömür geçirecek bir şey dememiş niye bu kadar abarttın
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılÇok saçma düşünüyorsun sen kısır birisiylw evlenmek istemezsin ama erkek istemeyince birden feminist kesilip celalleniyorsunuz nedense. Çocuk sahibi olmayı hemen herkes istemez ayrıca aşk meşk evliliği de değil gayet doğal bunu düşünmeleri
333 Yorumla
Soran+1 yılKısır veya değil onunla mutluysam bana fark etmez onunla sokaktaki çocukları mutlu eder mutlu oluruz bize benim açımdan sorun yok istemesi normal evet ama daha başta böyle demesi ve kulaklarımla duymak istiyorum demesi çok kötü
Soran+1 yılBak bizde ise öyle değil yani görücü usulü tanışırsın sevip aşık olursan evlenirsin burada böyle artık
Cevap sahibi+1 yılAynen öyle aşk evliliği değil sonuçta mantıkla yaklaşıyorsun
Cevap sahibi+1 yılSonuçta kısır olmayan birisini de zamanla sevip onunla mutlu olabilirsin
Soran+1 yılEvet sende haklısın ama keşke daha düzgün sorsalardı
- +1 yıl
Ortada bir sorun yok kardeşim... ama sen soğuduktan sonra yapacak bir şey yok. Hayırlısı olsun ancak burada yangına körükle giden Meriç ruhlu erkekleri ve feminist kizlari bosver... onlar senin duymak istediğini souyor gururunu okşuyor ama söyledikleri mantıklı değil sana da bir faydası yok
Cevap sahibi+1 yılEvet onların da söyleme tarzı hoş olmayabilir ama belki başka türlü nasıl öğrenebileceklerini bilmediklerinden öyle demişlerdir ayrıca seni daha tanımadıkları için güvenmemişte olabilirler. Her şeye öfkeyle karşıdakini hiç anlamaya çalışmadan yaklaşmak kendine zarar verir sadece fevri olma hiçbir konuda
Soran+1 yılHeyy alakası yok her görüşü beğeniyorum ben. Hem öyle olsa bir yorumda beni kötüleyen birine bile hak verip teşekkür ettim lütfen ama bu kadar önyargılı olma. Ben zaten sormalarına bişey demiyorum sorma şekillerini görseydin ne demek istediğimi anlardın. İlk görüşte böyle bişey sorulmaz ve bizi yalancı yere koyamazlar saatlerce tekrar tekrar anlatmamıza rağmen. Umarım ne demek istediğimi anlamışsındır burada ayrımcılık yapmıyorum ve evet feministim ama karşımdakini daha çok düşünürüm. Erkek kız ayrımı yapmıyorum hepsini beğeniyorum erkek kız diye de yorum yapmıyorum lütfen
- +1 yıl
Oyle beğenmekten bahsetmiyorum. Attığın beğeniyi ben göremem ama sana gaz veren kaynana adayına. verip veristiren yorumlara verdigin tepkiler ortada... sen buraya kafana takılan bir konuda gorus almak mi istiyorsun yoksa zaten belirledigin bir doğruya destek mi bulmak istiyorsun. Yani ben sanki kahve dönüyorsun da hink diyecek adam arıyorsun gibi geldi
Soran+1 yılSana öyle gelmiş olabilir Tabiki düşüncene hak veriyorum ama sizlerin görüşlerini de merak ediyorum ve bu görüşlerden kendime dersler çıkarıyorum. Zaten burada benim yazdığım yazıyı tanıdık hiçkimse görmez yani beni tanıyamaz lar bile. O kadar görüş yazan insan var herkesin farklı düşünceleri var ve olumsuz olan birçok düşünceye ben hak veriyorum. Hatta soruda bazı yerlerde saçmalamışım bile. Saygıyla kabul ediyorum olumlu veya olumsuz yorumları çünkü hepsi haklı bence
Soran+1 yılAyrıca dikkatli bakarsan kaynanayı değilde beni eleştiren yorumları da beğenip onlara hak da veriyorum. Hepsini göremediğin için seni suçlamıyorum hepsini okumak zorunda değilsin ama sadece gördüklerinle bunları yazman biraz üzücü
Soran+1 yılBu arada görücü gelenler uzaktan akraba ve benim nasıl biri olduğumu biliyorlar yani onlarla en çok teyzem muhatap oluyor ve teyzem de beni çok iyi tanıyor. Teyzem onları normalde çok sever ama bu olayı duyduğunda onlara afedersiniz ama şerefsizlik yapmışlar o ne öyle vs dedi. Ve kadın biraz hasta sanırım kim ne derse inanıyormuş. Bakın oğluna yani konuştuğum evlenmeyi düşündüğüm adama dedim ki annen bize böyle dedi yalancı yerine koydu bu benim çok zoruma gitti ama annene söyleme o sana söyler üzme onu dedim. Adam annesini haklı gördü. Hem madem onlar haklı neden özür diliyorlar kim duysa bize hak veriyor. Ben çok üzüldüm ve sormak istedim sizler ne yaparsınız ben doğru mu yaptım diye. Kırıcı bişey söylemedim sadece istemiyorum soğudum dedim engelledim yani. Evet doğurgan olduğumu sormaları hakları nasıl diceklerini bilememiş olabilirler ama bizi yalancı yerine koymaları na ve en başından sormalarına gerek yok. Bakım babam hayvancılık yapıyor ve inek aldığında ilk veteriner çağırıp doğurgan mı diye soruluyor. Bizler insanız hayvan değiliz sonuçta öyle değil mi? Benim zoruma giden bu belki bu sana normal gelebilir anlayışla karşılarım ama bu ve birçok insana da normal geleceğini düşünmüyorum. Birçoğuna göre de normal olabilir ama bana göre normal değil sonuçta herkes birbirini tanıyor akraba nede olsa
Soran+1 yılUmarım kendimi açıklayabilmişimdir eğer kırdıysam seni özür dilerim yorumların ve düşünceni benimle paylaştığın için gerçekten içten teşekkür ederim 😇 iyi veya kötü yorumlar beni mutlu eder sonuçta neyi şeyler ve görüş açılarını fark ediyorum tekrar teşekkür ederim 🤗
- +1 yıl
Kusura bakma kardeşim ama yarim saattir araştırıyorum seni eleştirip bu durumu doğal karşılayan kimseye olumlu tepki vermiş değilsin... söylediğin doğru değil yani...
Cok fazla detay anlatmışsın... buradaki yorumların senin olayının detayları çerçevesinde olmasını bekleyemezsin. Burada yorum yapan kişilerin değerlendirme yapacağı cerceve bellidir. Zaten başlık güzelce özetliyor sorunsali: görücüye gelen aile icin senin dogurganligin tabi ki önemli hatta hayati bir unsur. Kısır olma riski veya suphesi olan bir kişiyle her koşulda evlenmek isteyecek kisi ancak kör kütük aşık biridir. Boyle bir durum olmadivina göre kaynana adayı elbette ki durumu sorar sorgular irdeler.. bunun seni kuluçka makinesi olarak görmekle alakası yok. annenin sözüne itimat etmemesi olayın detayını veya üsluplarini da biz buradan bilemeyiz ve yine detaydir...
Soran+1 yılTabi mesajları bilmeyebilrisin ve ayrıca başlığa öyle bişey yazmadım ben soru tutunca admin veya sistem düzeltmiş bilmiyorum orada benim yerimde Olsanız ne yapardınız ben doğru mu yaptım vs yazıyordu oradaki başlık bana ait değil
- +1 yıl
Başlıkta soru nedir? Sorgulama ile ilgili
... dogurganligimi sorguladi? Ne yapmaları gerekiyordu sorgulamayacaklardi da ne yapacaklardı? Eger böyle bir şüphe varsa elbette ki soracaklar, sorgulayacaklar... sen olsan sorgulamaz mısın? Mesela cocugun isi sallantida olsa geleceği belirsiz bir meslegi olsa anne ve baban bunu sormayacak veya sorgulamaya ak mi?
Isin üslup kismi veya annene inanmamış olmaları isin detayi
Soran+1 yılYa anlamıyor musun başlık bana ait değil diyorum sana. Admin veya sistem düzeltmiş soru tutunca başlık değişmiş o yazı bana ait değil diyorum sana anlasana lütfen
Soran+1 yılKimsin bilmiyorum saygı da duyuyorum düşüncene ama gerçekten artık sabrım azalıyor ne çok üsteledin anlamıyorum bir sorunun mu var
Soran+1 yılBen sorgulamalarına bişey demedim sorgulamanın da bir yeri ve söyleme şekli olur karşındakini yalancı yerine koyamazsın ayrıca kısırlık gibi bişey söz konusu değil çocuğum olacak ama normal birey gibi bir anda değil saatlerce anlatmamıza rağmen anlamamaları ve kurdukları cümleler sorun ama artık daha fazla açıklama yapmak istemiyorum çünkü kendini sana anlatamıyorum ya da sen anlamak istemiyorsun
Cevap sahibi+1 yılBir şey sorucam neden tedavi olmuyorsun? Bunu sorundan olaydan bağımsız soruyorum yanlış anlama. Benim yakın arkadaşım da hap kullanarak regl oluyor ama sürekli hastaneye gidiyor çare arıyor sen neden hemen kabullenmişsin?
Soran+1 yılÇünkü doktora çok gittim düzelmedi çocuğumun olacağını söylediler ve ben ikizim erkek ikizim var böyle durumlarda iki taraftan birinde böyle kücük sorunlar oluyor bazı doktorlar evlenince düzelir diyor çok ilaç kullandım ama adetim düzelmedi ayrıca hiçbir doktor çocuğun olmayacak demedi hepsi olacağını söyledi mesela normal bir kadının 1 yılda birden fazla hamile kalma şansı var mesela 12 diyorum benim ise 2 3 şansım var bunları söylediler yani sıkıntı etme dediler hepsi bu yüzden bende kabullendim başka şehire doktora da gittim ama sonuç değişmedi
Soran+1 yılErkek ikizim var ve iki taraftan birinde böyle olabiliyormuş yani
Soran+1 yıl6 veya 7 kez başka hastaneye gittim sayısını bile unuttum doktor sayısı değil hastane sayısını yazıyorum sadece yani durum bu ve maddi durumum o kadar da iyi değil bunlardan 2 si devlet hastanesi gerisi özele gittim her gidişimde 500 den aşağı ödeme yapmadım yani sonuç aynı testler vs bişey çıkmıyor temiz çıkıyor hep yani bu ikizim olmasından kaynaklı başka bir neden çıkmıyor
Cevap sahibi+1 yılAnladım canım benim arkadaşım hiç regl olmuyordu o da birkaç doktora gitti her şey normal çıktı en son bir doktor araştırma hastanesine git orda detaylı incelerler demiş. Senin konuya gelince de biz burda senden duyduğumuz kadarıyla yorum yapıyoruz kadının söyleyiş tarzı çocuğun üslubu hoşuna gitmemiş olabilir zaten arada aşk da yokmuş kafaya takma boşver önüne bak her şeyin hayırlısı bakarsın karşına daha iyisi seveceğin birisi çıkar
Soran+1 yılEvet canım cocuk hoşuma gitmişti duyduğum kadarıyla ve o ilk mesajı bana attı ve benden cevap beklerken kuzeni videoya çekmiş odanın içinde dolanıyor hızlı hıxlı heyecandan yani cevabı böyle bekleyen biri ve ilk yüz yüze görüşmeye çiçek alan biri neden böyle ayıp eder anlamadım bence o bana karşı bişeyler hissediyordu buna eminim ve beni mutlu edeceğine gerçekten inandım ve benimde şöyle bir huyum var beni mutlu edeni yanımda olup destek olanı severim yani aramızdaki mantık değil de biraz zamanla aşk evliliği olurdu. Akraba veya görücü usulü tanışırsın konuşursun eğer sevip aşık olursanız evlenirsin iz yani bizde böyle sevgi aşk olmadığı sürece evlilik olmaz. Birçoğu aşk sevgi arka planda yazmış eskiden evet öyleydi ama bu bizde geçerli değil. Çalışma hayatı veya bazı nedenler yüzünden doğru düzgün insanlarla artık tanışamıyoruz bu yüzden akraba tanıdık vs yardımı ile tanışıp konuşma oluyor canım. Mesela anlaşsak bile anneme anlaştık ama öyle sevmiyorum desem beni asla vermez bunlar gerçek.
- +1 yıl
(1) şimi bak bacım... Görücü usulü sevgi ve saygı barındıran bir evlilik doğurabilir ancak bu asla aşk evliliği değildir. aşk ısmarlama olmaz, aşk içine düşülen bir şeydir. Bir erkeği beğenmen, hoşuna gitmesi, yanına yakıştırman hatta hoşlanman ona aşık olduğun anlamına gelmez. Onun da sana mesaj atması bu demek değildir. Yukarıda da klavye aşındırırcasına ısrarla sana anlatmaya çalıştım. Sen çocuğun sosyal hayatta bulup aşık olduğu biri değilsin ailesinin uygun gördüğü bir gelin adayısın veya eskiden öyleydin. Eskiden ne derlermiş bir kızı 40 kişi ister 1'i alır. O düzende böyle aileler zemin yoklar uygunluk arar herşey ondan sonra başlar. Anne de bu zemini aramış bundan doğal bir durum yok. başka bir yerde de yazdığım gibi çocuğun işini kariyerini de baban sorabilir hatta araştırabilirdi. gayet normal bir durum. Çocuktan soğudun sen ve bu iş bitti bundan da doğal bir durum yok...
- +1 yıl
(2) Ancak belli ki sen dağ başı olmasa da küçük bir yerde ve kapalı bir ortamda yaşıyorsun. Uzak da olsa akrabaların seni istemeye gelmesinden o anlaşılıyor. Belki ruhun bu ortamı çok da kabullenmek istemiyor belki yaşadığın ortamın insanı değilsin bilemiyorum. Belki de yanılıyorum ancak sen braya bir şey yazdığında bil ki cevap yazanların büyük kısmı ne senin aile ve sosyal çevreni ne de yaşadığın coğrafyayı pylaşıyor. Burdaki kimseler genede apayrı kültürlerden insanlar. Onların evine uzak da olsa akrabaları gellmez, bunun onusu bile edilmez. Bu durumda da o görücü ailelerin önceliklerini burada yazanlar özellikle de feminist ve meriçler anlamaz ve özellikle de aşırı ifadelerle aşağılarlar. ve seni çevrenin yaptıklarına duyduğun bazı tepkiler çerçevesinde ister istemez kışkırtmış olurlar. Ama gerçekler penceresinden olaya baktığımızda sen orada yaşamaya devam edeceksin. Bu görücüleri reddedeceksin ama başka görücüler gelecek. Onlarla da belki başka sorunlar yaşayacaksın. Bunları buraya taşıdığında buradan alacağın tepki bir kaç cılız gerçekçi yorum haricinde "evden kov", "vay terbiyesizler", "sen mal mısın", "sen çocuk yapmaya mecbur musun", "vay yobazlar" filan gibi insanın bilmediğini anlamayıp dışlama refleksinin ürünü tepkiler olacaktır. Bunları okuyup okuyup yaşadığın çevrene kışkırmak ve öfke biriktirmek gibi bir risk altında kalırsın. bu da seni mutsuz edecektir.
Soran+1 yılEngelledim diyorum yani buradan gaza gelecek hiçbir şey yok ortada. Ayrıca gerçekten empati yapmak yerine sadece kendi görüşünü savunan birisin. Düşünmeyi reddeten sensin sanırım. Senin gibi insanlara laf anlatmak gerçekten zaman kaybı ve ben salaklık edip hala bişeyler anlatmaya çalışıyorum hata bende. Artık yorumlarına birley yazmayacağım. Umarım at gözlüklerini çıkartırsın. İyi günler...
İnanamıyorum bu zamanda zor bulunur konuşulacak insan bu erkek tarafının yaptığı tam bir fiyasko aptallıktır. Neden doğurganlığınızı sorduklarına dahil bana gereksiz geldi. Beyfendi neden buna da sustu oda ayrı bir rezalet bence konuşma ayrıl git ve numarasını komple sil. Rabbim gönlüne göre inşallah seni taşıyan bir prens versin
11 Yorumla
Soran+1 yılTeşekkür ederim
+1 yılgörücü usülü evlilik beklentisi olanın kafasındaki düşüncenin orta çağdaki gibi olması gayet doğal sonuçta onların derdi alacakları kız sağlıklı olsun iyi torun doğursun sonra çocuk olmaz ise elalem ne der? aldıkları kız rahatsızmış o kadar aradılar gittiler çalışmayanını buldular, belki de oğlu bozuktur? kesin büyü var bunlarda derler kurşun döktürürler civa öldürürler bin türlü vesvese batıllar...
20 Yorumla
+1 yılYaptıkları saygısızlık. En başından bilip buna göre karakteristiklerini aleni açığa vurmaları çok iyi olmuş.
Demekki Allah istemiyor. Şükür namazı kıl. Bu aileye gelin olduktan sonra bu hallerini göreydin.40 Yorumla
+1 yılGörücü usulünde bu tarz şeylere bakılır. Adı üstünde neyini gözlemleyecekler sanıyorsun? Ortada aşk ve sevgi yok. Mantık var. Karşı tarafın mantığında ne varsa ona bakar. Gerçekler bunlar. Bana sorarsan ki doğru mu? Değil tabii ki. O ayrı bir mesele.
41 Yorumla- +1 yıl
Özet... 👏
Çocuk doğuramayabilirsin ya da kendin doğurmak istemeyebilirsin. Onların bunu sorgulamak ne hadlerine? Senin bu dünyaya geliş amacın bir erkeğe kadınlık yapmak ve ona çocuk vermek değil. Bu zihniyete sahip insanlarla yollarını ayırarak çok iyi yapmışsın.
26 Yorumla- +1 yıl
Nasil ne hadlerine yahu... kısır olduğunu veya bu konuda bir riski olduğunu bilip de ona rağmen durumu kesinlestirmeden evlenmeye kalkan ve durumu sevdiği kıza söylemeyen erkek egoistlik yapmış olmayacak mi? dünyaya geliş amacı bu olmayabilir elbette ama kimsenin kimseye emrivaki yapma hakkı da yoktur. Ortada bir ask yok mantik çerçevesinde aileler bunlari bir araya getiriyorsa elbette ki doğurganlık bakımından bir kusuru olup olmadığını sorgularlar
- +1 yıl
Bakiniz konu öyle değil... ortada bir riskli bir durum bir anomali var... senede 2 kez adet görüyor olması durumu var ve belli ki erkek annesi bunu biliyor. Erkek kadin ilişkilerinin zaten var olma sebebi doğurganlık. Cocuk sahibi olmak istememek karşı cinsle olan münasebetlerin özünde üreme ve dolayısıyla hayatta kalma güdüsü oldugu gerçeğini ortadan kaldırmaz.
Soran+1 yılEvet ailenin bunu sorması gayet normal ama sorma şekilleri çok iğrenç ve bizi yalancı yerine koymaları sorun yoksa Tabiki birçok insan anne baba olmak ister ama daha en başında ortada bişey yokken bunu sorun etmeleri ve yanlış şekilde dile getirip kalp kırmaları üzücü
Soran+1 yılEvet Bayaa soğudum
Bu olayin görücü usülü ile ne alakasi var, sevgilin ve ailesi ilede ögrenseler ayni durum sözkonusu. Senin icin üzücüde bir durum ama her insan baba, anne, torun sahibi olmak ister.
Senede 2 sefer adet olman normal bir durum degil, cocuk olmama ihtimali var, aranizda ask yok, sevgi yok, ilerisini düsünüyorlar, görücü usülünün özeliigide bu, yani ask gözleri kör eder olmuyor, ölcüp bicilip, aile icin gerekli sartlar var mı tartisilip öyle evlilik karari aliniyor.20 Yorumla
+1 yılSitedeki sorular troll mü değil mi anlamıyorum dalga geçince Linçleniyorum ciddiye alınca midem bulanıyor
22 Yorumla
Soran+1 yılDiğerlerini bilmiyorum ama inan bana bu gerçek
Soran+1 yılÇünkü bu konu troll olamaz yani olsa bile yazan kişinin eline bişey geçmez diye düşünüyorum gerçekten başıma geldi bu olanlar
Bu özel mahremini neden paylaşma ihtiyacı duydun?
Bu sana özel hadi onu geçtim hayatındaki insan ile senin aranda olmalıdır.23 Yorumla
Soran+1 yılEvet ama daha sonra da neden sakladın muhabbeti olmasın diye beni ben olduğum için sevsinler istedim
Soran+1 yılEvet haklısın bende bunu beklemiştim ama olmadı en başından böyle olması daha iyi oldu
Gizli Üye(36-45)+1 yılYol yakınken iyi yapmışsın benim kaynanamda yıllarca çocuğum olmadı diye yapmadığını bırakmadı ki eşimden kaynaklıydı olmaması.. şimdi bir bebeğim olmasına rağmen yıllarca yaptıkları yüzünden evimin huzuru kaçtı uzun lafın kısası böyle insanlarla ömür geçmez
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılbende bunu yapardım. neden biliyor musun olurda bir ihtimal benden ya da adamdan kaynaklı çocuğum olmazsa söylenecek sözler çok ağır olacaktır. doğurmayan kadını aldık eksik bu vsvs çok acımasızca yani. bir de düşün seneler seneler çocuğu olmayan çiftler var araları hiç bozulmayan ikisi de birbirinden razı. onlar varken bunlar biraz tuhaf. ki senini problemin tek bir ilaçla düzene giriyor.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılÇoğu erkeğin bir kadınla evlenmesinin en önemli ve ilk nedeni soyunu devam ettirmektir bu yüzden bunu sorgulamaları gayet normal demekki bu konu onlar için önemli.. Şimdi bilip buna göre ilerlemek daha mantıklı yoksa ilerde üzülürsünüz. Rahatsız olmuşsun haklısın da eğer öyle tamda istediğin gibi biride değilse iyi yapmışsın konuşmayı kesmekle.
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBence iyi yapmışsın. Yani yakışıklı ya da çekici bile gelmiyor adam sana ve ona rağmen onunlasın ve sana sevgi beslemesi gerekirken birde doğurgan değilsen seni yarı yolda bırakacak he? Oldu canım. Daha çok pişmam olur öyle tipler. Bırak canım en iyisini yapmışsın
10 Yorumla
+1 yılYol oldu 2021. Görücü usulü mü kaldı mı ya? 😅 Ayrıca yaşın doğruysa görücü usulüyle evlenecek kadar yoklukta mısın? Bu usulde evlenen insanlar zaten mantıken genelde eski düşüncede oldukları için ben bunu dile getirmelerine hiç şaşırmadım.
20 Yorumla
+1 yılSizin açıkça söylemeniz saçma sen adamla baş başayken söylersin ha kabul eder etmez ona kalmış. Sonuç olarak olan olmuş kaba bir davranış sergilemişler ve bence hiç bir kadın öyle bir aileyle yapamaz o yüzden doğru karar vermişsin.
20 YorumlaAdamı sevmiyorsan boşver, zaten o da aynı tavrı sergilediylse ömür boyu onun ailesine köle olmanı bekleyecek demektir, salla gitsin.
Bence bu çağda artık görücü usulu falan çok yanlış şeyler, sosyal ol, arkadaş çevrenden denk gelen insanları kendin tanı ve hoşladığın kişiler arasından seç.00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılHer erkek baba olmak ister, ne var bunda kızıcak? Ha sürekli yüzüne vurmaları tabi ki çok çirkin ama bu doğal bir şey ayrıca sende kısır ve iktidarsız bir adamla evlenmek istemezdin bırak şimdi feministliği az eşit olun ya.
50 YorumlaBence sen bunu kabul etmemekte haklısın ama karşı taraf da sorgulamakta haklı. İnsanların büyük bir kısmı çocuk işini çok önemsiyor.
Seni her şeyinle kabul eden ve seven birini bulana kadar böyle çok insanla karşılacaksın.
Mutlu bir hayat dilerim.00 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 667 cevap paylaştı. *Aile haklı. Evliligin temelinde üreme, soyu sürdürme istegi vardır. Kısır biriyle kimse görücü usulü evlenmek istemez.
*Özellikle yeni nesil kadınların feminist söylemleri akıldan, mantiktan uzak çocukça şeyler.10 Yorumla
+1 yılKaynana tam kaynanaymış, yarın birgün oğlum seni iyi beceriyor mu diyede sorar. Uzaklaş gitsin.
16 Yorumla
Soran+1 yılOha 😅 o kadar da değil 😅 eşinizden iyi derim zaten kalpten gider 😅
- +1 yıl
belli olmaz 😁😁 Öyle soru soran veya söyleyen Karıdan her türlü pisliği beklerim.. Oğluda tam malmış tepkisiz kalmış. Onaylıyor Anneciğini. İşin zor bunlarla 🤣🤣
Soran+1 yılEvet her pisliği belki beklersin ama yine de herkesden bekleme çünkü bazen karşı taraf böyle cümleleri istiyor söylemezsen de haddini bilmez yani o yüzden. Zaten muhabbeti kestim tamamen ne halleri varsa görsünler yani😅
- +1 yıl
vallah şöyle söylim, yarın birgün geç çocuğun olur, herkese zaten istemeye gittiğimdede aybaşı zor oluyordu, kısırdı falan anlatır. Bu sefer senin Psikolojini iyce bozar, oğluda annasının ağzına bakar.
Soran+1 yılEvet orası da öyle bunları düşünüp engelledim. Ya kadın biraz rahatsız kim ne derse inanıyor. Başkalarından bişey duysa her seferde bana sorup başımı ağrıtır yani annemde beni haklı buluyor yani bitirdim tamamen
+1 yılEeeee ayrıl gitsin yaaahuuu çekilmez çile sanki bulunmaz hint kumaşı yaa salaklar
12 Yorumla
Soran+1 yılZaten ayrıldım ama hala ümirlilermiş affederim sanıyorlarmış ama iş artık geçti geri dönmem ya daha doğru düzgün tanışma olmadan yaptıkları ayıp. Hayvancılıkla uğraşanlar bile inek vs aldığında veteriner alıp hayvanın doğurganlığını sorgularlar yani tamam sormaları öğrenmek istemeleri doğru ama daha zamanı değil ve sorma şekilleri çok berbat ayrıca yalancı yerine koyuyorlar biz gittik sorduk dememize rağmen kendi kulaklarımızla duymak istiyoruz ne demek yani
- +1 yıl
Aynen öyle yaa adam olana git o neymiş öyle boynuna bir de zil taksınlar
Kuluçka makinesi olmasan, damızlık büyük baş hayvan arar gibi kapına sadece üreme ve evlenme maksadıyla gelmezler yavrum.
Görücü usulünün olayı budur, üç beş argümana göre eş seçilir, uyum, aşk ve türevi mantıksal işlerin üstünde durulmaz..10 Yorumla
+1 yılKesinlikle saçma sapan durumlar. Ee seni doktora götürdüler diyelim problem ilerde oğlundan çıkarsa ne olucakmış pardon. Ne canım insanlar var ya harbiden ayar oluyorum bazen. En temizini yapmışsın boşver hayırlısı olsun. Keyifli günler.
10 YorumlaKız ailesi işini gücünü parasını pulunu malını mülkünü sorgular erkeğin. Bu sorgulama erkeğin memeleri süt dolu sağılacak inek veya yolunacak keriz olduğu anlamına gelmez. Sorulacaksa da karşılıklı olmalı, sorgulanmayacaksa da karşılıklı olmalı.
10 YorumlaAptal mış onlar eskiden Di o. Şimdi 1 sene evli kalırmı kızınız çocuk müşteri lerden degil kocasından yapar mı diye sormalı. Kız ailesi de. 1 ay sonra boşanırsak kızımıza ne mal kalır ev araba çocugun üstüne mi diye sorar. Bide takı
10 Yorumla
+1 yılİyi yapmışsın engelleyerek ne kadar terbiyesizler.. Takma sakın bunu kafana ve neden bu şekilde olan birşeyi ta aileye kadar açtın onu anlamadım oğlana desen neyse de annesine falan gerek yok bence..
20 YorumlaDüşünceleri normal çünkü görücü usulü bir evlilik yapacak olan kişiler direkt bu konuları düşünüyor ve sizde bence bu kişi ile görüşmeyi kabul etmeyin.
20 Yorumla
+1 yılYaşın kaç? Tahsil ve meslek var mı? Regl oluyormusun diye sordular?
16 Yorumla
Soran+1 yıl23 yaşındayım çocuk gelişim uzmanıyım onlar sormadılar biz söyledik daha sonra nede. Söylemedin vs olmadın diye doktora da gittik daha önce sorun olmaz dedi bunu da söyledik kaç kere saatlerce ama illa doktora beni götürüp kendi kulakları ile duymak istiyorlarmış
- +1 yıl
Garanti belgesi istiyor. Manyak şeyler. Cahil insanlarla uğraşmak zordur
Soran+1 yılAynen öyle işte bende vazgeçtim
- +1 yıl
Adam ne iş yapıyordu?
Soran+1 yılEvet bence de öyle. Fabrikada çalışıyor mersedes
Bak canım üzülmen norml ama kadının oğlu için bunu duymaya ihtiyac hissetmesi çok normal sonuçta her anne ister ki çocuğu mutlu olsun, torunu olsun adamın da bunu bilmeye hakkı var belki ilerde sizi zor ve güzel günler bekliyor en azından buna hazırlıkli olurlar.
10 YorumlaAynısıni yapardım ama yakışıklı vs. Değil diyorsun sevdiğim kişiyi parası güzelligi için değil dindar olduğu için sevsen ve evlensen dahi iyi olur. Tabii evleneceğin kişinin tipinede bak ama daha çok dindarlik olarak bakarsan senin için daha iyi olur. Müslümansan diye söylüyorum bu arada.
10 Yorumlatabi ki değilsin bu tür şeyler bana çok saçma geliyor madem isticekler neden böyle saçma bişi sorar ki insan ben olsam alınırdım bir daha evime gelmemelerini söylerdim
10 YorumlaEğer evlenirsen ve çocuğun olmazsa hayatı burnundan getirir bunlar ailesiyle beraber, belli.
Bence görücü usulünü falan bırak, seni her halinde sevip kabul edecek bir adamla evlen.10 Yorumlasoğuduysan bırak sal gitsin hiç uğraşma... şöyle ki onlar haklılar görücü usulü olunca cocuk aile kavramı oluşuyor istemek herkesin hakkı ama üslup ve tavır çok önemli bunun için haksızlar
10 Yorumla
+1 yılDaha görücü olarak geldiklerinde böylelerse sonrasını düşünmek bile istemiyorum damızlık mısın sen bu ne biçim bir üslup 🤐
40 Yorumla
+1 yılülkeyi yönetenler kadına direk anne diye bakıyor., kadın diye değil. ülke vatandaşından ne bekliyorsun ki?
20 Yorumla
+1 yılEn iyisini yapmışsın. Anne rahmine can vermek Allah’ın bileceği iş kulun değil. Ne yazık ki günümüzün yobazları herşey bizim elimizde zannediyor 😡
20 Yorumla- Devamını Gör (167)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 
