AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
51Cevap
Engelliyse aldırılması kararondayım ben ona hayatı zindan etmeye gerek yok
Aldirma bence ama yinede sizin vereceginiz bir karar. Iki acidan da zor karar vermek sonradan da engelli olabilirdi.
Eşin ve ailesi oldukça anlayışsız bence. Engelli çocukların annelerinin en büyük korkusu çocuğundan önce ölmektir. Çok zor bir şey.
Bu sitedekilere yorum düşmez. Karar senin kararın onu büyütecek bakacak sensin. Kalbini ve mantığı kullanıp karar vermen lazım eşinle beraber
Benim çocuğum da engelli olacak diye almak istediler testlere göre %50-60dawn sendromu görünüyor du çıkmaza girdik. Ama sonunda vaz geçtik. Daha da gitmedik hastaneye çocuk şu an sapasağlam hiçbir şeyi yok!!!
o çocuğu aldırmamak sadistliktir. hayatı boyunca neden acı çeksin neden onun acı çekmeye senin yüzünden hakkı yok.
Bence aldır çünkü bu ileride bu konuda pişman olabilirsin.
Bu ikinizin karari olmali esinle iyi düşünmelisiniz
Sınava girelim ama sorular da bizim istediğimiz yerden ve kolayından olsun istiyoruz.
O zaman sınavın ya da sınava girmenin ne anlamı var ki.
Bakın ben bakarım gocunmam ama benden sonra ne olacak kim bakacak kim kimin sağlam çocuğuna bakar ki engelli çocuğuna bakacak
Ben olsam ben de aldirirdim
Bakamiycagin bir yükü ALLAH cc vermez kimseye kardeşim ALLAH rizkini vermiş onun cinayet sayılır bu sakin diyeyim
Canım benim çok ağır bir imtihan ama bu kararı kendin al ileriyi düşün geleceği çocuğunun geleceğini ilerde keşke dememek için iyice düşün 😔
Bencede aldır bir yerde haklısın o çocuk birgün yalnız kalacak ve herşey boka saracak
Eğer daha yeniyse aldır
Haklısın anlatmaya çalış bunlari
Sonuna kadar haklısın sen dogru olani yap.
Iyi dusun iyi karar ver
Ben aldirma derim sana kalmis
Çocuk daha cenin ise, aldırmak sorun olmamalı,
Karar sizin allah sabır versin.
Engelli olacak diye yaşamaya hakkı yok mu 😔
Ben bakarım gocunmam çocuğuma ama benden sonra biz sağlıklı insanlar bile bazen keske hiç dogmasaydik diyoruz o hasta çocuk ne yapacak yaşadığı her saniye acı çekecek açıksa acıktım diyemiyecek herkes dalga geçecek hor görecek
peki
Bu dünya zaten gelip gecici ortalama 80 yillik bu hayati, ebedi hayatami degiscez? O burdada ahirettede bi Melek olucak. Belkide onun sayesinde sizinde ahiretiniz kurtulcak. O cocuk Allahim dünyada anneme sarilamadim onla konusamadim bari burda konusim dese Allah onun hatri icin size cennet kapisi acicak belki? Ama aldirirsaniz ahiretinizi yakarsiniz. O cocuk size hesap sormuycakmi saniosunuz? Allah vermis haşa Allahin isinemi kariscaz? Cocugunuz engelli olursa onu aldirin diye bi ayet inmedi. Allah cocugu veriyorsa kaderini önceden yazio bence senaryo kurmayin. Onu kaderi zaten yazili.
@Sevgiiyileştirir Ah keşke bunu düşünen olsa 😔
Kesinlikle.. üstelik bence üzülmek yerine kendini değerli görmelisin. Demekki Allah bunun üstesinden geleceğine inanıyor ki sana o çocuğu veriyor. Buda bi imtihan.
@Sevgiiyileştirir Hepimiz bir şekilde bir şeyler ile imtihan ediliyoruz
İnsan yaşamadan hiçbir şeyi bilemez dışarıdan her şey toz pembe ben kendim için değil çocuğum için onun yaşayacağı açıları düşündüğüm için istiyorum bana ne kadar ağır geliyor bilemezsin o yaşadığı hergun acı çekecek tabii konuşması kolay
Ben engelli olarak doğdum ve inanır mısınız bilmiyorum ama hiç acı çekmiyorum doğuştan olduğu için kabullendim çünkü bunun bana Allah'ın bir imtihanı olduğunun farkındayım sonradan olsaydım alışmam zor olurdu evet ama Allahtan olduğunu bildiğim şeyi nasıl kabullenmem siz çok yanlış düşünüyorsunuz belki evladınız da kabullenecek buna göre sabredecek ben Allah sabredenlerle beraberdir diyerek hep sabrediyorum sabrımın da bir mükâfatı olacak siz sabrınızın karşılığı olarak cenneti kazanacaksınız ama bu düşünce bir anneye göre değil
Yine de siz bilirsiniz yaşama hakkını elinden alan siz olacaksınız sonuçta bana laf düşmez
Benim çocuğum zihinsel engelli doğacak siz bir işe girip çalışabilirsiniz ama benim çocuğum 30 yaşında da birilerine muhtaç kalacak siz buruya bunları yazıp dersinizi anlatabilirsiniz o anlatamayacak yaşıtları gezer tozarken o evde kapalı kalacak ve en kötüsü bunların hiçbirinin farkında olmayacak siz aciknca acıktım diyeceksiniz o diyemeyecek fiziksel olarak biraz kusurlu olunca bile insanlar nasıl dalga geçiyorlar benim çocuğumla da dalga geçecekler ve ben onu koruyamayacagim birgün ölüp gidicem ve onu burada bir bilinmezlige bırakacağım kim bakacak nasıl bakacak devlette kalan sağlam çocuklar bile çok iyi bakım gormezken engelli çocuğa nasıl bakacaklar
Siz ciddimisiniz ya? Yaradan Allah bilmiyormu bunları? O çocuğun ne yaşıycağını çok iyi biliyor çnkü zaten o kaderi ona yazan yaradanı. Hani Siz sevdiğinizi söylüyorsunuz ya karnınızdaki evladınızı. Şunu bilin ki yaradan Allah onu sizden çok seviyor. Allahın kuluna olan sevgisi bir annenin evladına duyduğu sevgiden büyüktür. O yüzden bırakın senaryo yazmayı. Onun yazılı bi kaderi var zaten. Bu dünyada herkesin bi imtihanı var o zaman napalım topluca intiharmı edelim? İnanın engelliyle dalga geçen engellidir. Bence dalga geçilmesini düşünceğinize dalga geçtiklerinde siz nasıl engelli çocuğunuzla gurur duyabilirsiniz bunu düşünün. Msla benim otistik bi çocuğum var insanlara bahs ederken onun özel bi çocuk olduğunu söylüyorum. benim oğlumda acıktığında susadığında söyleyemezdi ama biz anneler olarak onların dili oluruz eli oluruz onların yerine biz düşünürüz. Şu an 4 yaşında hala konuşamio evde ne mobilya varsa herşeyi kırıyo yıkıyo döküyo çok zor bi çocuk ama varlığına elhamdülillah. Tamam sizin çocuğunuz zihinsel engelli olabilir ama yinede annesinin kokusunu duymaya ihtiyacı var. Hem 30 yaşına gelicekmi aceba nerden biliyoruz. 2 tane tanıdığımın zihinsel engelli çocukları vardı biri 3,5 yaşında melek oldu. Siz nerden biliosunuz o çocuğun kaç senelik ömrü olduğunu? Allahtan iyimii bilcez haşa? Şer bildiklerimizde hayır vardır. Hayır bildiklerimizde şerr vardır. Ben anlattım ama siz kafaya koymuşsunuz bir kere. Uyucaksınız şeytana
@Sevgiiyileştirir Ne söylesek boş boşver
O kadar pozitif yaklaşıyorsunuz ki olaya keşke herkes sizin gibi düşünse ama gerçekler çok acı
Sizin gibi düşünmektense hep pozitif düşünmeyi tercih ederim !
Ben sadece evladımı düşünüyorum sadece onun çektiği çekeceği acıları düşünüyorum gerçek olan şeyleri görmezden gelemem ömür boyu çocuğuma bu acıyı yasatamam benim için ne kadar zor bir durum anlamıyorsunuz ancak yargiliyorsinuz
Yargilamak degil güzel kardesim daha saglikli olan cocugumuzun yasayacaklarini bile bilmezken bu düsünceni anlayamiyorum. Belki cocugumuz saglikli olucak ama kötü arkadaslar edincek? Belki hayirsiz evlat olucak? Belki katledilcek bilemeyiz. O zaman cocukmu getirmeyelim düyaya?
Enbiya/35: Her nefis ölümü tadacaktir. Sizi bir imtihan olarak kötülük ve iyilikle deneyecegiz. Hepinizde sonunda bize döndürüleceksiniz. Dünya gelip gecici ve kisa. Hangi ihtiyara sorsan gencligini dün gibi anlatir zaman cok cabuk gecti der. Seytana uymayin derim onun vesvesesi bu size cocugunuzun iyiligi icin onu öldürün diyor ahirette ben sadece vesvese verdim dinlemek zorunda degildi dedip kenara cekilcek. Ben görevimi yaptim sizi uyardim. Karar tabiki sizin
@Sevgiiyileştirir Boşa anlatmaya çalışmayalım çünkü fayda vermeyecek
Fayda vermesede görevim. Bu yaziyi gördüm uyarmak üzerime borctur. Yani kisacasi günah benden gitti
@Sevgiiyileştirir Biz elimizden geleni yaptık mı yaptık gerisi onun bileceği iş bile bile çocuğunun katili olacak
Onu bilemeyiz ama bu bilinen bir şey 3 doktora gittim engelli çocuk sahibi annelerle konuştum kadının biri kanser oğlu zihinsel engelli kadın oğlum benden önce ölsün diye gözüne bakıyorum dedi bir anne için bu ne kadar zor bir şey o hergun acı çekecek elden bir şey gelmeyecek
Sizin anlattiginiz durumlar kesin değil ama bu kesin 100 de 99 ihtimal
Sizin hayatınız ne yaparsanız yapın bu konu tartışmaya artık kapanmıştır
Siz kendinizi ikna etmissiniz bir kere. Ben söylüyceklerimi söyledim karar sizin
Mutlaka aldir, bakma sen o mallara.
Aldırmanda fayda var.
aldrıman daha mantıklı eğer süre geçmediyse
Almamalısın çünkü senin çocuğun
çok zor bir karar
en doğrusu aldırmak
Ne olursa olsun. Aldirmamalisin
Tabikide aldırma saçmalama
Aldırma bence
Aldırmalısın
Aldırr
Canı veren sen mısın ki canı almak sana düşsün.
Neden bu kadar sığ düşünüyorsunuz neden detayı okumuyorsunuz
Detayını noktasına kadar okudum ve öyle yorum yaptım.
Peki benim hakkım var mı bu çocuğa o kadar acı çektirmeye hergun hastanelerde ya derdini anlatamiyacak açıksa ackitim diyemiyecek ben oldum kim bakacak devlet ne kadar iyi bakacak sağlıklı çocuklar bile iyi bakım görmüyorken engelli çocuğa ne kadar iyi bakabilecekler
Sana haksızsın demiyorum evet bu konuda haklısın ama sonuçta can bu
Engelli olacağını nerden biliyorsun
Doktor söyledi
Dinen uygunsa aldir değilse zor biraz
Şahsi fikrim aldırırdım ben olsaydım. Haklısınız.
Aldırma ya ne sucu var ki
Aldır bence çocuk boşuna dert çekmesin
Aldirma
Bu cok zor bi durum
Bence aldır.
Çinayet