Zamanla içerisinde yaşadığımız sosyal evren farklılaştıkça zihinsel kodlarımıza yeni bilgiler eklenir ve çocuklarla iletişimimiz bu yeni formlara göre ayarlanır. Sorgulamadan, birdenbire bir seyir içerisinde, herhangi bir yerde bir ebeveynin çocuğuna "aşkım, prensim/prensesim, paşam, anneciğim, babacığım…" diye seslenişi kulağımıza çarpar. Çocuklara bu şekilde hitap etmek doğru mu? Çocuklara nasıl hitap edilmeli? Çocuğunuza nasıl hitap ediyorsunuz?
Çocuklara nasıl hitap edilmeli? Çocuğunuza nasıl hitap ediyorsunuz?
Çocuğa adıyla ve saygılı bir şekilde hitap etmek onun kişiliğini oluşturur ve onore eder. Size karşı saygıyla davranması ve dinlemesini telkin eder. Gereğinden fazla ekler ve sıfatlar onun kendini tanımasına engel olur. Karşınızda bir birey var ve ona göre davranın.
Bir kere baştan anlaşalım o çocuğa aşkım, bebeğim, hayatım, sevgilim gibi hitaplar kullanılmaz. Pedagojik olarak biliniyor ki bu hitaplar çocuğun kişiliğine ciddi şekilde zarar veriyor. Kız veya erkek çocuk fark etmeksizin... İsm ile veya kızım/oğlum gibi naif kelimeler ile çocuğa hitap edilmelidir. Özellikle ismi ile hitap etmek çocuğa kendini değerli hissettirir ve özgüven katar çocuğa.
Çocuklar anne babalarını rol model aldıkları alacakları için kesinlikle "aşkım, hayatım, sevgilim" vs gibi kelimlelerle hitap edilmemeli, bu onların cinsel gelişimini kendi olma algılarını benlik algısını olumsuz yönde etkiler. Kesinlikle çocuklara kendi isimleri ile hitap edilmeli bu onlara özgüven verip sizler tarafından değerli ve saygılı olduğunuzu açıklar. Hitap şekliniz gelişim sürecine ciddi anlamda etki eder. Ben öğrencilerime "Miniklerim" ya da isimleri ile hitap ederdim.
Ben biraz çocuğumu şımarık büyütmek istemediğim için benim yapıma ters kuzum falan demek kızım/oğlum veya adı ile ses tonum ile severim veya seslenirdim ben ilerde.