Hem çocuk hem bebek diye yazdım çünkü bazı insanlar bebeklerine ilk 3 ay emzik verdikten sonra hemen kullanmayı bırakıyor, sağlıklı bulmadıkları için.. Bazıları da 5-6 yaşına kadar emzik veriyor "çocuğum seviyor" diyip.. kimileri biberon kullanmayıp ilk aylarda çay kaşığı kullanıyor.. kimileri de 2 yaşına kadar biberon kullanıyor.. uzun lafın kısası; Çocuklarda/bebeklerde emzik ve biberon kullanımı ne zaman bırakılmalıdır?
Çocuklarda/bebeklerde emzik ve biberon kullanımı ne zaman bırakılmalıdır?
Hem emzik hem de biberin kullanım suresi çocuktan çocuğa faklılık gösterir. Fakat maksimum 2 yaşına kadar kullanılması önerilir. Hiç kullanılmamalı diyenlere katılmıyorum. Biberin ve emziğin faydaları vardir. Biberon beslenmede, emzik ise uyumada büyük rol oynar. 2 yaşından sonra damak ve çene yapısına olumsuz etkisi olabilir.
Benim çocuklara ne yaptıysam emziğe alıştıramadım. Zaten doktorlarda tavsiye etmiyor çene ve dis yapısını bozuyormuş. Büyük oğlum bir yaşina gelmeden biberonu bıraktı zaten iştahsız yemek yemez mızmız bir çocuktu, şimdi ise ona yeme diyoruz. Küçük oğlum 1. sınıfa kadar cicibebe bisküvi ve süt biboronda içti kocaman biberonu vardi. Biborunun emzik başini kesmistik ve içerken çikan sesler hayli komik oluyordu 😂😂 abisi çok dalga geçince bırakmak zorunda kaldi😂😂
Kıyamam yaa😂Ben de gönüllü olarak baktığım çocuklarda biberon hiç kullanamadim. Plastik sanırım midelerini bulandiriyordu. Emziği ise uyurken kullaniyordum ara sıra. Ama onu da erken biraktilar.
Ben hiç alıştırılmaması taraftarıyım. Biberon kullanımı elbet olacak ama, emzik kullanımı tasvip etmiyorum. Kullanılıyorsa bile 1 yaşından sonra bıraktırılmalı fazla geçe kalmadan.
2 yaşına kadar ikiside kullanılabilir ama zamanla dudak ve ağız kasları kuvvetlenmeye başlıyor ve bu şeyler dudaklarda sorun oluşmasına sebep olabiliyor. Buna göre hareket edilmesi önemli bence.