
Ama okuduğum bir yazıda aslında normal bir durum olmadığını ve sebep ve sonuçlarının iyi olmadığını öğrendim.
Bir de sizlere sormak istedim.
Balerin yürüyüşünün sebepleri ve zararları nelerdir?
#sitare 🌟

Çocuğunuzun parmak ucunda yürümesi bazı hastalıkların habercisi olabilir.
Özellikle gebelikte, doğum sırasında veya erken doğum gibi sebeplerle beyin hasarı gelişen, beyin felci (serebral palsi) hastalarında parmak ucu yürüyüşü en önemli bulgulardan biridir. Sebebi bilinmeyen parmak ucunda yürüme, tek taraflı parmak ucu yürüyüşüne yol açarken beyin felci hastalarında genellikle iki taraflı tutulum olur. Beyin felci, gebelik sırasında geçirilen bazı viral hastalıklar, toksoplazma, kordon dolanması, kan uyuşmazlığı, doğumda bebeğin oksijensiz kalması, doğum sonrası ortaya çıkan sinir sistemi hastalıkları sonucu oluşabilir. Gergin (spastik) felçler, denge sorunları, gelişim ve zeka geriliği gibi sorunlara yol açabilir.
Bu hastaların erken teşhisi hastalığın formları ile doğru orantılıdır. Ancak hafif formlar gözden kaçabilir, hastanın yürümesi gecikir ve yürürken parmak ucunda yürümeye başlar. Bu hastalarda çoğu zaman konservatif tedavi yeterli olur, ancak bazı vakalarda ameliyat gerekli olabilir. Bu nedenle teşhisi ve tedavisi kalıcı bir sakatlığın önlenmesi açısından çok önemlidir.
Çocuklarda İçe Doğru Basarak Yürüme Problemi
Çocukların genellikle 12-18 ay arasında yürümeye başladığını ve ilk yürüyüşün, halk arasında apalamak olarak da bilinen çocuğun dengesini sağlamak için dizlerini hafif büküp, ayaklarını hafif içe döndürerek, yalpalayarak ve kısa adımlarla olduğunu dile getiren uzmanlar, ‘Aileler genellikle çocuklarında bu dönemdeki içe basmadan şüphe edip doktora götürürler. Ne var ki bu çocukların büyük bir çoğunluğu normaldir ve yürüyüşleri fizyolojik gelişimlerinin bir parçası olarak böyledir. Ancak çocuk parmak ucunda yürüyorsa o zaman mutlaka bir Ortopedi ve Travmatoloji uzmanına gitmek gerekir. Gerçi bu çocukların yine önemli bir kısmı idiopatik olup, yani sebebi bilinmeyen cinsten olup, tedavi edilmeksizin kendi kendine düzelebilir.’ açıklamasında bulundu.
Çocuğunuz parmak ucunda yürüyorsa, özellikle de yeni yürümeye başladıysa o zaman mutlaka bir Ortopedi ve Travmatoloji uzmanına gitmek gerekir. Çünkü bu durum geçici olabileceği gibi; kalıcı olabilecek bir hastalığın da ön habercisi olabilir.
Önceki Yazı

Sonraki Yazı

Popüler Yazılar

Safra Taşları ve Safra Çamuru
İçindekiler Yenilen her yağlı besinin safra kesesine gittiğini biliyor musunuz? Safrada oluşan çamur oldukça tehlikeli! Her ağrınız olduğunda “yemeği fazla kaçırdım” düşüncesine kapılmayın! Eğer ki safra ve taşlardan şikayetçiyseniz…Ameliyat için mutlaka ilaç tedavisiyle birlikte 6-8 hafta beklenmeliAmeliyat öncesi endoskopi ile safradaki taş ve çamurlar temizlenebilir Yenilen her yağlı besinin safra kesesine gittiğini biliyor musunuz? Sadece yemeklerde değil ağzımıza […]

Sık Görülen Romatizmal Hastalıklar
İçindekiler Kimlerde Romatizma Düşünülmelidir? Romatizmal hastalığı düşündüren başlıca şikâyetler:En Sık Görülen Romatolojik HastalıklarRomatizmal hastalık şüphesi içeren şikayetlerden muzdaripseniz mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu çok sık rastlanan bir durum değil yani tanıdığım bildiğim hiç bir çocukta görmedim bu yüzden normal olduğunu düşünmüyorum mutlaka altında yatan sebepler vardır.
iskelet sistemini bozuyor olmalı bu tarz yürüyüşler
tıpkı yüksek topuklu ayakkabıların kadınların ayak iskeletini bozması gibi ki çocukların kemik yapıları daha nazik yumuşak olur bozulmaya daha elverişlidir
o yüzden çocukta bu tarz yürüyüşler görülürse ihmal edilmeden doktora gidilmelidir :)
Bildiğim kadarıyla ilk yürümeye başlarken doğru ayakkabı seçimi yapılmalı. ya da emekleme döneminde yürümelerine ve düz basmalarına destek olarak alıştırmak gerek. Biz oğlum öyle alıştırdık. Balerin yürüyüşüne alışan çocuklarda 6 ay gibi kısa zamanda düzeliyor aslında.
Cevap
5Cevap
Genellikle yürüteçte çok kalan çocuklarda yürümeye başladıklarında olan bir durum çok uzun süreli bırakmamak gerekir bebekleri..
Zararı olduğu kadar yararı da vardır ya sanki 🤔🤔🤔
Zarar görebilir ayak uçlarındaki kemikler basınç dar alana biniyor
Eğer hep böyle yürüyorsa ayak arkadı bağlarında problem olabilir.
Normal değil zaten
Düz taban olabilir ayakları
Zararını bilemem de bizimkide yürüyor
Her yazıya inanmamak lazım.
Ayak şeklini bozabilir
bazı hastalıkların habercisi olabilir :(
Ayaklari egri olur bence
Bukonuda bilgim yok ama zararlı olur
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?