Anne ve babalar buradaysa benim bir sorum var; 5 aylık oğlum var benim, diş kökleri daha yeni baş verdi ama 2 gündür ateşi var, diş çıkaran bebeklerde ateş ne zaman tehlikeli acaba? Dişi çıkan bebeklerde ateş kaç olmalı? 39 dereceye dayandı bugün, ılık bez koydum, duş aldırdım biraz düştü ama bebeklerde ateş nasıl düşürülür? Yaptığım uygulama doğru mu? Düştü de tekrar yükselir diye korkuyorum, lütfen bir fikir verin.bebeklerde ateş
Bebeklerde ateş nasıl düşürülür, bebeklerde ateş ne zaman tehlikeli?
Diş çıkarma döneminde bebeklerde ateş normal kabul edilir ve yaptığın ateş düşürme yöntemleri de doğrudur. Fakat ateşin tekrarlaması, yaptığın uygulamaya rağmen düşmemesi gibi durumlarda acilen doktora götürmek gerekiyor. Çünkü ateş sebebi sadece diş olmayabilir.
Peki bebeklerde ateş neden olur?
- Senin de bahsettiğin diş çıkarma döneminde - Grip gibi viral enfeksiyonlarda - Kulak enfeksiyonlarında - Boğaz enfeksiyonlarında - Zatürrede - İdrar yolu enfeksiyonlarında - Menenjitte ilk belirti çoğu zaman ateştir.
Fakat bazı bebeklerde ateş olmasının sebebi susuz kalmasından dolayı da olabilir, şu şekilde anlaşılır:
- Ağlarken gözyaşı yoksa veya çok az ise - Ağız kuruluğu varsa - Dudaklarda kuruma ve çatlama varsa - Saatlerce bezi kuru kalıyorsa o zaman bebeğinin dehidratasyon geçirdiğini ve bu sebeple vücudunun ateş olarak reaksiyon gösterebildiğini belirtmek isterim.
Bebeklerde ateş nasıl düşürülür?
Öncelikle bebeğinin sıvı ihtiyacını gidermelisin. Ona anne sütü verebilir veya biraz su içirebilirsin. Ek gıdaya geçtiyse suyu vermekten çekinmene gerek yok. Daha sonra ise bebeklerde ateş şu şekilde düşürülür:
1- Odanın ısısını düşürebilirsin (klima veya başka bir cihaz kullanacaksan, soğuk havanın bebeğine direkt gelmemesine dikkat etmelisin)
2- Ilık bir banyo yaptırabilirsin (hali hazırda banyo yaptırıyorsun, bu işe yarayan bir yöntemdir)
3- Havalar soğuk diye kat kat giydirdiysen bebeğinin fazla kıyafetlerini çıkarmalısın (fazla ve sıkı kıyafetler, var olan ateşi yükseltir)
4- Kasık, koltuk altı, diz ve dirsek gibi kıvrılan bölgelere ılık-soğuk uygulama yapabilirsin (katlanma bölgeleri damarlara daha yakındır, aynı zamanda vücut ısısının düşmesinde bu bölgelere uygulanacak soğuk uygulama tüm vücudu kısa sürede etkileyecektir)
Bebeklerde ateş 36,5 - 37,5 derece arasında olmalıdır. Bu derece aralığının altı veya üstü görüldüğünde, yukarıda bahsettiğim uygulamaları yapabilir, ateş tekrarladığında ise hemen doktora götürebilirsin. Doktorun reçeteye yazacağı ateş düşürücü ilacı hem doktora hem de eczaneye sorarak kullanım şeklini öğrenebilirsin, doğru doz hayat kurtarır ;)
Öncelikle yaptığın uygulama oldukça doğru. Ilık duş aldırmak ateş konusunda yapılabilecek en iyi davranış. Çünkü soğuk su ile aldırılan duş titreme mekanizmasını etkin hale getirip ateşi daha çok yükseltebiliyor.
Ateş düşürme mevzusuna gelirsek; örneğin normal bir soğuk algınlığında ateş eğer havale derecesine gelmiyorsa onu düşürmemize gerek yok, hatta ateş hem vücudun savunma mekanizmalarını harekete geçirdiği, hem de zararlı organizmaların öldürülmesine yardımcı olduğu için gayet iyi bir şey☘️
Ama seninki gibi bir durumda buna ihtiyacımız yok, bebeğinin rahatı için ateşi düşürebilirsin. Bebeğinin ateşini sürekli takip ederek bu şekilde doğal yollardan düşürmeye devam et. Eğer 39’un üzerini zorlamaya başlarsa o zaman bir ilaç kullanabilir ya da doktora götürebilirsin. Geçmiş olsun çok çok🌸
Diş çıkarma döneminde maalesef ateş artar. Ilk olarak ılık duş aldırmak gerekli siz bunu yapmışsınız. Sonrasında calpol tarzı ateş düşürücü varsa verilmeli. Koltuk altı ve eklem bölgelerine soğuk kompress uygulayın. Bol sıvı tüketsin. Halen inmiyor ve 39 dereceye ulaştıysa hemen doktora gösterin.
Diş çıkaran bebeklerin kimilerine ateş görülür. Sürekli temkinli olmakta fayda var calpol ve dolven ateş düşürücü ler benim en büyük yardımcım oldu bu süreçte Bebeklerde ateş bidaha çıkmaz diye rahat olma sürekli bir elin alnın da olsun. Geçmiş olsun anneliğin en zor dönemleri Allah yardımcın olsun.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Doktorunla da görüşerek calpol ve calgel kullanabilirsin, isimleri farklı olabilir biri ateş düşürücü biri de damak için jel. Yaptığın uygulama doğru, diş çıkaracak bebekte burun akıntısı ateş salya görülür normaldir. Koktukaltı gibi kıvrımlı yerlere kompres yapabilirsin
Diş çıkarırken bu sorunlar olur, ateşi yükseldiğinde bir ilaç alabilirsin. Ilık beni kasıklarına koltuk altlarına koyabilirsin. Dişlerinde karbonat ile ovaları hafifçe normale döner zaten. Ama korkulacak bir şey yok. Ama çok olur ılık su ile duş aldırabilirsin.
Sakın burada yazıldı diye kafana göre bu suruplari alıp verme. Yaşına uygun olmayabilir. Önceden kullandığı ve Dr verdiği varsa ateş düşürücü kullan. Kalın giydirme hava soğuk olsa bile, çok sıcak ortam olmasın ve özellikle sakın üstünü örtme ateşliyken. Devamlı takip et ve tabiki dr görsün
Ilık duş ince kıyafetler giydirilmeli ateşi düşmüyorsa sirkeli suyla göğüs sırta bezi koymamalı direk en hasas bölgeye yani bacak arasına bacakların üstüne koyulmalı koltuk altı altına konulmalı sürek su verilmeli hararetini atması için...
Diş 39 derece ateş yapmaz diye biliyorum. Enfeksiyon olabilir , doktor muayenesi gerekir. Ama genel olarak ateş durumunda Ilık duş, bol su, hafif giysiler kullanmak gerekir. Geçmiş olsun.
39 yüksek biraz şurup ver mutlaka direklerine diz kapağı ve ayak bileklerine pamuk ıslatıp koyabilirsin. Yanlız kullandığın çok soğuk olmamasına özen göster.
En İyi Cevaplar