Benim kızım da acayip düşkün babasina.. Bunun sebebi babalarini daha az görmeleri olabilir mi acaba? Hayır yani 9 ay ben taşıyorum, 7/24 ben yanındayım, bütün zorluklarına ben katlaniyorum ama yinede babası daha kıymetli oluyor..😄 Baba-Kiz aşkı 🤗
Kız çocukları neden anneden daha çok babaya düşkün oluyor?
Elektra kompleksi, erkek cocuklarda gordugumuz Oedipus kompleksinin kizlar icin olanidir. Genelde fallik donemde ( asagi yukari 3-6 yas) bas gosterir. Anne ile kiz cocuk arasinda guzel, saglam bir bag kuruldukca azalir. Bu donemde saka olsun diye bile miniginizle "Benim kocam" tartismasina girmeyin, sureci uzatirsiniz. Freud'a buradan opucukler gondererek satirlarimi sonlandiriyorum. Saglikla buyutun.🙋♀️
Nedenini bilmiyorum ama bende babacıyım sanki babam beni daha iyi anlıyo nazımı çekiyo gerçi annemde öyle ama 😅 amannn Allah yokluklarını göstermesin ya
Elektra kompleksi, Sigmund Freud'un bir görüşü olan Oedipus kompleksinin kız çocukları için geçerli olanıdır. 3-6 yaş arası (fallik dönem) çocuklarının babaya aşırı düşkün olmaları ve anneyi rakip olarak görmeleri olarak tanımlanmaktadır.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
baba fedakardır , baba ona bir dayanak bir gölgedir baba kızına aşıktır kızı babasına , baba onun için bir güçtür , ben eşimden ayrıldım kızım için tekrar evlenmedim evlenmem de onun psikolojisi onun geleceği daha önemli
Şöyle düşün koskaca adam dağ gibi onu üzecek şey varsa o da küçücük kıza bir şey olmasıdır. Aynı şekilde anne için de zayıf güçsüz gibi düşünülür ama erkek çocuğu için içinden kahraman çıkarır olay zıt kutupların olayını düşünmekte. Zayıf kadın dersiniz çocugu için yapmadığı kalmaz. Güçlü baba dersiniz çocuğuna bir şey olsa yıkılır. Öyle yani
Inanmiyorum hepsi oyle olsun ama cogu evet banasina duskun. Bence şoyle anneler zorluk cekiyorlar cogu kez kiza biliyorlar cocuga ama babalar hazira geliyorlar isten. az goruyorlar cocugu o yuzden anneler kadar simarikliklarini pek gormedikleri icin cokta kizmazlar. cocukta babam hep simartiyor kizmiyor deyip onu seviyor☺
Sağlıklı olan budur. Kız çocukları babalara, erkek çocukları annelere düşkün olur. Zamanla kız çocukları babası gibi birini bulabilmek için anne ile özdeşleşir. Freud buna "elektra kompleksi" der. Yani bilinç dışı olarak annem gibi olursam babam gibi birini bulabilirim diye düşünür. Zaten cinsel kimlikte böyle oluşur.
Çünkü şevkatli bir baba bir kız çocuğunun şu hayatta ilk sevdiği adam oluyor düşünsene, çocuk ise babanın eşinden dünyaya gelmiş canı, can parçası, aralarında güçlü bir bağ oluyor. Baba gerçekten baba ise
En İyi Cevaplar