"Kızlar annelerinin kaderini yaşar.." anneden çocuğuna kalan bir miras mı?

doğruluğu bilimsel olarak ispatlanması mümkün söylemdir.

psikolojide kişinin içinde bulunduğu durumu koruma (psikolojik şemasını sürdürme) eğilimi olduğu kabul edilir. ailesinde pasif baba, manipülatif anne figürlerini görerek büyüyen bir kız çocuğu için konuşacak olursak; yetişkin hayatında pasif erkeklerle yakın ilişkiler kurduğunu gözlemleyebiliriz. öğrendiği ilişki biçiminin bu olması eş seçiminde bir etkendir.

bu ilişki biçimi her ne kadar sağlıksız, sürdürülemez olsa da, kişinin aile ortamında fark etmeden kabul ettiği inanışların neticesidir. problemlerin farkına varmak, kişilik bozukluğu seviyelerine varılmışsa profesyonel destek almak yararlı olabilir. aksi durumda kişinin psikolojik şemalarının varlığını sürdürmek için direnç göstereceği, kendisini anne-babasının ilişkisine benzer bir ilişkinin içinde bulacağı bir gerçek. aslında "kızlar annelerinin kaderini yaşar" yetersiz bir söylem. "çocuklar ebeveynlerinin kaderini yaşar" diyebiliriz. zira aynı etkenler erkek çocuklar için de travmatik sonuçlar doğurabilir.
Güncellemeler
+1 yıl
,,,,,,,,,,
"Kızlar annelerinin kaderini yaşar.." anneden çocuğuna kalan bir miras mı?
Cevapla