Şok markette yanlışlıkla ürün kırınca parasını ödemek zorunda mıyım, hukuken gerçekten kim haklı?

Büyük ihtimalle benden önce birisi fincan setine bakıp kutusunun üzerine bırakmış, ben de oradan alıp inceledim ve yerine koyarken fincan elimden kaydı, şak düştü yere. Çalışan personel koşarak yanıma geldi, kabaca ne kırdınız ya dedi, ben de fincan kırıldı yanlışlıkla dedim. Hemen fincanı kutusuyla birlikte aldı kasaya götürdü, çıkarken ödersiniz dedi. Ben de böyle bir mecburiyetimin olmadığını, kasıtlı yapmadığımı söyledim. Kadın götürdü ürünü kasaya, ben de hemen telefondan araştırdım, nette böyle bir mecburiyetin olmadığını, kırılan malzemelerin sorumluluğu markalara ait olduğu yazıyordu. Kasaya gittim, kasadaki personel de ödemek zorundasınız hanımefendi benim cebimden çıkıyor dedi. Az buz da değil yani 650 TL ama öyle bir mecburiyetimin olmadığını bilerek kasıtlı yapmadığımı söyledim ve okuduğum şeyi personele de gösterdim. Yanımda da 5 yaşında oğlum var, personel başladı oğlunuza sahip çıksaydınız kırmasaydı dedi. Kardeşim çocuk kırmadı, ben yerine koyarken düştü kırıldı, ben bu ürünü almıyorum böyle bir mecburiyetim yok deyip çıktım ama doğru mu yaptım bilmiyorum. Size soruyorum hanımlar, sizce haksız mıyım ben haklı mı?

Şok markette yanlışlıkla ürün kırınca parasını ödemek zorunda mıyım, hukuken gerçekten kim haklı?
Cevapla