Golden elma 1,29€ kg 4 tanesi 0,70€
Armut deveci 2,39€ kg 4 tanesi 1,20€
Portakal sıkmalık 1,5€ kg 4 tanesi 1€
Avakado tanesi 0,69€ 2 tanesi 1.40€
Aynılarını ispanyada alsam 4,5€ ya verirdim ya vermezdim…
Cuma günü düğün için Adana’ya geldik. Fiyatlar 3 sene öncesine göre muazzam artmış 🫢
Bugün Şok marketten;
Toplamda 409₺ tuttu 💰

Aynıları ispanyada ne kadar tutar diye soranlara daha küçük bir bilgilendirme için ubereats üzerinden görseller paylaşacağım 👇




Çünkü dünya enflasyonu sıralamasında ilk sıradayız. Yani yedi yıl öncesine gidersek bugünü aslında uygulanan bu süreçteki politikanın yanlış olduğunu ve bugünü görebiliriz. Büyük bir hezimet ne yazık ki. Kendi yetiştirdiğimizi Avrupalı'dan pahalıya yiyoruz.
Nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama muhtemelen yurt dışında yaşayan türklerdensin bizim sorunumuz ne biliyor musun ahlaksızlık Evet bu ülkedeki en büyük sorun ahlaksızı ticaretteki fiyatları belirleyen şey maliyet değildir ticaretteki fiyatları belirleyeceği şey ahlaksızlığımız sorunumuz bu Umarım aradığın cevabı bulabilmişsindir
Türkiye'de artık her şey pahalı bir de derler ki tarım üretim en bol olduğu yer Çukurova sanırım Adana yöresi ama hem orada bile pahalıysa ülkenin vay haline
Ladyagressivecim, Adana gibi meyve cenneti bir yerde bu tutarı görünce insanın minik bir şok yaşaması çok normal 🍏🍊 409 TL gerçekten az değil. İspanya görsellerindeki fiyatlara bakınca özellikle portakal ve elma tarafında ciddi fark var gibi duruyor. Bunun içinde döviz kuru, alım gücü, tarım politikaları, aracılar ve lojistik maliyetleri var. Normal mi dersen ekonomik şartlara göre “açıklanabilir” ama tüketici olarak kabul etmesi zor 💸
Ben alışveriş içerikleri üretirken hep şunu görüyorum; aynı ülke içinde bile marketten markete uçurum var. Biraz kampanya ve sezon takibiyle ciddi tasarruf yapabiliyorsun. Sen de mutlaka alternatif marketleri kolaçan et derim tatlım 🛒✨
Cevap
7Cevap
Normal bu ülke her yerden pahalı zaten
😶
Sadece gıda değil. İspanya her açıdan Türkiye'den çok daha ucuz
Yok bee o kadar da değil 😂
İspanyada pahalı olan bir tüketim grubu yok.
Moda sektörü çok pahalı burası bedava valiz valiz götürmeyi planlıyorum 😂
Haute Cuture her yerde pahalı ama İspanya da Zara da 5 € ya kot pantolon bulabilirsin. Bazen indirim oluyor..
5€’ya kot 👖
Ben göremedim gezmedigim mağaza yok. Hafif kaliteli alim dersen min 50€
Normalde 30-40 €. Bazen indirim yapıyorlar. Ben Barcelona da Zara mağazasında 5 € ya kaliteli kotlar satıldığını gördüm. Ama takip etmek lazım. Bazen 150 € luk ayakkabı 20 € ya düşüyor.
O da bişey mi yarım adada yaşıyoruz balık yiyebilen yok
Türkiye orada yaşayan insanlar için gerçekten çok pahalı
Sen ispanyanın fiyatlarını nerden biliyorsun
Sence nereden biliyorum?
İspanyada mı yaşıyorsun
Hangi şehirdesin?
@Ladyagressive sen bide bizi düşün aldığımız asgari ücretle
Asgari ücret ne kadar?
28.075 Tl
Bu doğru mu?
Sence 😂 hayal ürünü gibi ama gerçek
Günlük 935₺ düşüyor. Her öğün 1’er tane meyve yerseniz kira fatura odeyecek para kalmıyor 🫢 ben mi yanlış hesapladım?
Maalesef aşkım @Ladyagressive bana istek atsana sohbet edelim. Malum max bunu yapabiliyoruz
Her şey arttı.. Ucuz bir şey var mı?
Poşet var sanırım 1 lira mı ne demişti 😅
Hiçbir yer ile kıyaslama. Son bir iki yılda yurtdışında bulunduğum hiçbir ülke ülkemizden pahalı değil..
İspanya'da mı yaşıyorsun
İspanyayi örnek gösterdiğime göre Hollanda 😂
Pek kullanmıyorum ki buraları 😄
Turkiya cenet cennet
Adana Türkiye’ye dahil değildir umarım 🤨 trafik, kavgalar, yerlerde çöp 🙄
Aslında çoğu yer öyle
Normal
Hiç normal değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?