Küçük esnaf, perakende yasa taslağına bu maddeyi koydurmak için uğraşıyorlar. Pazar günleri AVM'ler kapalı olsun, böylece küçük esnaf da pay alsın istiyorlar.
AVM temsilcileri ise bunun hem istihdam kaybına neden olacağını hem de AVM'lerin bu yükü kaldıramayacağını söylüyor.
Şimdi sizce kim haklı? Avm'ler mi, küçük esnaf mı?
AVM'ler 7 gün açık olmalı, isteyen istediğinde gidebilmeli.
AVM'ler pazar günleri kapanmalı, küçük esnafa destek olunmalı.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
AVM'ler pandemiden sonra da pazar günleri kapalı kalmalı mı?
AVM'ler 7 gün açık olmalı, isteyen istediğinde gidebilmeli seçeneğini işaretledim. Nedeni ise çok basit bir matematik... Sadece pazar günleri kapalı kalması ile esnafa yardımcı olabileceğini düşünmüyorum. Ve bir yeri kısmen açarsanız oraya yoğunluk oluşur. Kısa bir matematik ile anlatayım. 1000 kişilik bir gruptan bahsedelim, bunu 6 ayrı gruba (güne) bölerek mi? Yoksa 7 ayrı gruba (güne) bölerek mi daha az kalabalık elde edersiniz? Hafta sonu sadece cumartesi günü açmak demek çalışan 1000 kişiyi cumartesi günü AVM e toplamak demektir. Cumartesi - Pazar açık olusa en iyi ihtimalle 500er kişilik 2 ayrı grupta AVM e gelmesini sağlanabilir. Bilmem anlatabildim mi?
Küçük esnafta kazansın ama günün sonunda silkelenen vatandaşın kendisi oluyor. silkelene hoş ettiler vatandaşı. Önce ona adam akıllı bir çözüm bulmalılar. Küçük esnaf vatandaşı kendine çekmek istiyorsa önce fiyatlarda şeffaf olacak her ürüne yazacak şu şu para diye. Çoğu esnaf ürünlerin üzerine etiket koymuyor pazarlıkla sana şu para olur diyor. Hani eski usulü bir kenara bırakıp şeffaf olmalılar. Avm'nin olayı o. Yoksa yeterince dürüst olsalar küçük esnaftan da alışverişiz yaparız. küçük esnaf silkelenemeyecek diye halk silkelenmesi bana mantıksız geliyor. Tamam pazar günü avmler kapalı kalsın ama küçük esnafta şu dediğimi yapsa yeter.
Şimdi şu var avm ler pazar günü kapansa dedikleri gibi zarar ederler. Birçok insan avm ye haftasonu gidiyor. O açıdan pazar günü kapanmaz zaten idareci kısmı da küçük esnafı düşünüp öyle birşey yapmaz. Ki pazar kapalı olsa bile bir çok insan diger 6 gün alacagını alır küçük esnaf yine bişey kazanamaz
Bir iktisatçı adayı olarak, çok iyi bildiğim bir konudur. Küçük esnaf ve sanatkâr ülkenin bel kemiğinin , ve vergi gelirlerinin büyük bir kısmını karşılar kısaca , AVM. Ve zincir mağazalarda sürekli yatırım, yeni şube açarak gider gösterirler, böyle olunca da kendi beyanları ve vergi levhaları göre: % 2 civarı vergi verirken, küçük esnaf ve sanatkâr, masraf (elektirik , yakıt, kira, sigorta , eleman ve pandemik ile katlanan temizlik) vb. Genel giderler ile dolaylı ve direkt verdiği vergiler karın %70 ila% 75 ini bulmaktadır. Batmakta olan ABD ekonomiside , hizmet sektörü dediğimiz bu iç ticaret ile ayakta durmaktadır.
Alışveriş & Hediyeler konusunda 551 cevap paylaştı.
Zaten hafta içi insanlar çalıştığı bir çoğu işyerinde olduğu için AVM'ler tehna olur. En fazla iş yaptığı ve kalabalık olduğu günler hafta sonudur. Bu sebebten hafta sonu kapatmazlar diye düşünüyorum
küçük esnaf halkın kendisi aslında, halka şu soruluyor kendinize destek olmak istiyor musunuz? halkta yanıt veriyor Ya evet kendimize destek olmak istiyoruz ya da hayır kendimize destek olmak istemiyoruz
Hafta sonu insandan avm ye girilmiyor. Tr insanının en büyük aile eğlencelerinin içine mi edicekler? Sağlık açısından belki hafta sonu açılmaması iyi olabilir ama küçük esnaf için avm kapatmak büyük bir yanlış
Ikisi de açık olsun Isteyen ıstediği yerden alışveriş yapsın Zoraki alışveriş olur obur türlü Hem bir de avmde dolandırılmak çok olmuyor küçük esnaf beni hep kandırıyor ya
Kuaförler salı günü tatil yapar, çünkü pazar günü daha yoğun olur.. Avmler de aynı şekilde bir hafta içi tatili yapmalı . Pazar günü geziyor insanlar..
Küçük esnaf diycem de adamlar çok zor durumdalas her şey phalı ama öyle olamk zorunda sürümü az çünkü ama bir arayada gelip market kuramıyorlar.. lan ne demek istedim acaba
Anlamadiginiz Tek sey AVM'de çalışanda işçi kesimidir 1 Yildir Sinema sektörü yok hic sordumu birisi bu adamlar ne yigip ne icicek. patrona bişey olmaz patron herzaman patrondur. Bir Marka kurum vs bir yeri karalamaya calismayin boş yere orda calisan işçilerin halini sorsun Miting yapan ablalar 😁