Bana göre en saçma yeni yıl kutlaması geleneği herşeyin kırmızı olması geleneğidir. Evet kırmızı renk güzeldir ama yeni yıl kutlamasında çok abartılıyor. Peki ya siz ne düşünüyorsunuz sizce en saçma yılbaşı geleneği nedir?

Bana göre en saçma yeni yıl kutlaması geleneği herşeyin kırmızı olması geleneğidir. Evet kırmızı renk güzeldir ama yeni yıl kutlamasında çok abartılıyor. Peki ya siz ne düşünüyorsunuz sizce en saçma yılbaşı geleneği nedir?

Bence Müslüman bir insan normal günde ne yapıyorsa o gün de aynı şekilde yaşamalı. Yeni yıl kutlaması deyince bazıları gerçekten abartıya kaçıyor, hiç yapmadıkları şeyleri bir anda gelenek diye sahipleniyorlar. Şöyle düşünüyorum; insanın inancı neyse, ona göre bir çizgisi ve duruşu olmalı. Bir gün geliyor diye davranış değiştirmek bana pek mantıklı gelmiyor. Kutlama adı altında saçma sapan şeyler yapmaya gerek yok. Herkes kendi değerleriyle uyumlu şekilde yaşarsa zaten en doğrusu o olur.
Bana göre en saçma yeni yıl kutlama geleneği kesin yılbaşında ille de kırmızı bir şey giymek zorunluluğu. Sanki kırmızı çorap giyince bütün dertler 1 Ocak’ta resetleniyormuş gibi…
Ama bizim evde işler daha da ilginç oluyor çünkü ben Müslüman’ım, eşim Hristiyan (Katolik), çocuklar da iki dinli büyüyor.
Şu an Almanya’da yaşıyoruz, o yüzden hem bizim gelenekler hem Avrupa’nın adetleri birbirine karışıyor.
Mesela eşim “Advent çelengi yapalım” diyor, ben “tamam yapalım ama Noel Baba eve bacadan girmesin, korkarlar” diyorum.
Çocuklar ise ikisini de seviyor:Hem bizdeki “yeni yıl bereketi, dua” kısmını, hem eşimin tarafındaki “ışıklar, süsler, çikolata” kısmını. Evde iki din, iki kültür var ama o gereksiz gelenekten ikimiz de kaçıyoruz.
Gelenek değil, gösteri arzusu saçma. Özellikle de yeni yıla girmeden saniyeler önce herkesin yapmacıkça birbirine sarılıp bir anda ‘mutlu’ olmaya çalışması. Mutluluk, geri sayımla gelmez.
Yeni yıl kutlamak için bir sürü masraf yapmaları yetiyor insana..
Ama yılbaşında birbirine yeni yıl hediyesi almaya çalışması bence saçma değil..
Cevap
13Cevap
Yılbaşının kutlanması bana saçma geliyor neyi kutluyoruz ki her yıl yaşlandığımızı gösteriyor
Aynen ya neden özellikle kırmızı renk anlamadım değilim 🤷♂️
Ağaç süslemeyi anlamsız buluyorum gadası
Komple saçma diğer günlerden bir farkı yok
Ökse otu altında öpüşmek 😅 çok saçma
Her şeyi kırmızı veya yeşil olması
Bunu kutlamak başlı başına saçmalık
Masanın altında üzüm yenmesi. Bu yeni bir gelenek aslında ama yine de çok saçma geliyor.
aile evinde ailecek oturulup kalın çorapların çekilmesi hırkaların giyilmesi ve now tv açılıp o akşam boyunca mandalina kemirilmesi...
Bana göre gelenek olan her şey çok sıkıcı ve saçma. Yaratıcı olmalı ne yapılıyorsa. Hep yenilenmeli ve değişmeli.
Bence dışarı çıkıp sokaklarda alkol almak filan. İnsan alkol alınca ne yaptığını bilmiyor. Aşırı şeyler yapabilir.
saçma derken bu herkesin geleneklerine göre değişir. hindi bana göre saçma heleki çam ağacı gereksiz ve saçma ama hristiyanlar için normal bi gelenek
Akrabalarla vakit geçirmek
Kokina çiçeği, kırmızı dondan daha saçma.
masanın altında üzüm yemek.
Şu masanın altına girip üzüm yeme ritüeli.
Hediye almak
Çam ağacı ve hindi eti
Baştan aşağı saçma bulurum
Hindi yenmesi
Hepsi saçma
Hindi yenmesi
Kırmızı don mevzusu
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?