🎄Eski Türkler ve Nardugan Bayramı "Nardugan bayramının kutlandığı Akçaçam, eski Türk inancında yeryüzünün tam ortasında yer alan bir “hayat ağacı” niteliği taşır. Bu ağaç, bir motif olarak pek çok kilim ve halıya işlenmiştir. Gecenin kısalıp gündüzlerin uzadığı tarih aralığında olan 22 Aralık tarihinde gece ve gündüz, bu inanışa göre mücadele etmektedir. Uzun süren savaşlar sonucunda geceyi mağlup eden gündüz muzaffer olmuştur. Nardugan, güneşi kendilerine geri verildiği için eski Türkler tarafından dua edilen bir bayramdır. Burada ismi geçen Akçaçam sadece Orta Asya coğrafyasında yetişmektedir. Kimi kaynaklarda bayramın Türkler vasıtasıyla diğer kültürlerle tanıştığı geçmektedir. Aynı zamanda Nardugan, eski Türklerin kutladığı Koçagan ve Paktıgan bayramları ile fonetik açıdan da uyum sergiler. Ayaz Ata ve Nardugan
Eski Türk dünyasında Soğuk Hanı olarak tanınan Ayaz Ata, kışın soğuklarda kimsesiz ve yardıma muhtaç kişilere yardım ederdi. Ayaz kelimesi bildiğimiz üzere yakıcı soğuk anlamına gelmekte olup, Ayaz Ata’nın Türkleri bu soğuktan korumak amacıyla gönderildiğine inanılırdı. Hıristiyan dünyasında her yıl 25 Aralık tarihinde kutlanan Noel ile kutlanış bakımından paralellik gösteren Nardugan’ın, Türklerin İslam’ı kabul etmesi sonrasında önemini yitirdiği söylenebilir. Ağaç süslenerek yeni yılın kutlanması ise Hıristiyan dünyasında Almanya’da 16. yüzyılda başlamıştır. Yeni yıl bugün sadece Hıristiyan dünyasında değil bütün dünyada kutlanmaktadır. Nardugan’ın Sümerler tarafından aynı isimle kutlandığı da bilinmektedir. Onlara da Türkler vasıtasıyla geçtiği Sümerologlar tarafından da doğrulanmıştır. Günümüzde ülkemizde yeni bir umut ve yeni bir başlangıcı ifade eden Nardugan’ı hatırlayıp kutlayan şehirler bulunmaktadır." 📷 Görseller & bilgiler alıntıdır.!
🍀 #Vildan1903 🏁
Evet, biliyorum.
Hayır, bilmiyordum.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
🎄22 Aralık Nardugan/Yeniden Doğuş Bayramı🎄 Noel Baba & Çam süsleme geleneğinin, Eski Türklerden geldiğini biliyor musunuz?
Küçük bir düzeltme yapalım... Nardugan Bayramı 21 Aralıkta kutlanmaz. 21 Aralıktan sonraki ilk dolunayda kutlanır. Bu yüzden adı "Nar=dolgun" ile balar. Ayrıca sadece Türkler de değil, birçok farklı kültürde daha önceleri de kutlanırdı. Çünkü gün dönümüdür ve birçok toplum bunu zaten biliyordu. Bilgi için teşekkür ederiz
Evet noele ait geleneklerin türklerden geldiğini söyleyenlerde var daha farklı kültürlerden geldiğini söyleyende var bunun kesin bir deliline henüz uğlaşılamadı ama normaldır kutlamalar bu çağın insanına has birşey değil pekala eski insanlardan yılın başlangıç zamanlarını kutlamışlardır
Bunu duymuştum daha önce baya enterasan yani.. demekki eski adetler başka şekle bürünmüş.. Eski gelenekler dinlerle başka isimlere bürünüp geri ortaya çıkmış
Bilmiyordum. Yani yine bütün dünya bunu bizden mi çalmış. Şimdi onlar süslüyor kutluyor da biz günah diye mi bakıyoruz olaya. Bunu tam olarak anlayamadım.
Ana Sayfa > Yeni Yıl > Anketler > 🎄22 Aralık Nardugan/Yeniden Doğuş Bayramı🎄 Noel Baba & Çam süsleme geleneğinin, Eski Türklerden geldiğini biliyor musunuz?