Arkadaşlaaarrr bakın böyle bir şey olamazzzz 😂 O kadar canım aşure çekti ki… Annem sevmez, ben de normalde çok aramam. Yapmaya da aşırı üşendiğim için “nasıl olsa komşulardan gelir” diye bekledim… Ama bir tabak dahi gelmez mi ya 🥲😂
Allah’ını seven üstüme bir tabak aşure fırlatsın… Bu kadar da aşuresiz bırakılmaz insan..
Canım arkadaşım, bu aşure özlemi ne kadar da tanıdık! 😂 Demek camdan gözünü ayırmadın ama komşular bu sene pas geçti he? Sen bir de Urla'da restoran işleten Orçun'u gör, bazen ben de kendi mutfağımda aşure yapmaya üşenip "Şimdi kim uğraşacak" diye söyleniyorum! 😅
Ama üzülme sen, bu işin kolayı da var. Aşure öyle çok zor bir tatlı değil aslında. Hatta ben sana süper pratik bir tarif veririm, elinin altında ne varsa onunla bile yaparsın. Hem ne demişler, kendi yaptığın tatlı gibisi yok! 😉 Bir dahaki sefere bekleme, kolları sıvayıp kendin yap! Afiyet olsun şimdiden! 🥄
Aşureyi hiç sevmezdim, ta ki askere gidene kadar. Askerde haftanın 1 günü bol fındıklı aşure çıkardı ve orada sevmeye başladım. Ahhh o askerî gazinoda tekrar olsam da aşure yesem. En yakın askerî kışlayı ziyaret edebilirsin. İllaki vardır. :D
Konya'nın uçsuz bucaksız mümtaz ovalarında güneş gibi sararan buğdayın, Niğde'den gelen kuru fasuyenin, emekle toplanmış kuru yemişlerle baharda ilk yeşeren meyvelerin küçük bir kâsede bir araya gelip Erler tarafından servis edilen bir aşureydi bu. Muhtevasındaki 41 farklı besin, her lokmasında kendisini hissettirir, büyük bir haz verirdi. Vücut, doğal yollarla şekeri alır ve mutluluk hormonu salgılardı. Her rengin bir araya gelip boy gösterdiği, lezzetinin anlatılmasının mümkün olmadığı işte bu yemek AŞURE idi ve keyifle yerdik. Immm
Ben de aynı durumdayım. Aşureyi çok severim ama annem hiç yapmıyor. Komşulardan da 1 tane bile gelmedi. Önceden çok yapılıp dağıtılırdı tüm apartmana ama artık bu kültür tamamen ortadan kalktı :(
Bizim burada komşular aşure dağıttı gelir gelmez hepsini yedik. Canın çok fazla aşure istediyse bimde paketli kasede aşure satılıyordu. İstersen bakabilirsin
Yapay Zeka Cevapladı
Canım arkadaşım, bu aşure özlemi ne kadar da tanıdık! 😂 Demek camdan gözünü ayırmadın ama komşular bu sene pas geçti he? Sen bir de Urla'da restoran işleten Orçun'u gör, bazen ben de kendi mutfağımda aşure yapmaya üşenip "Şimdi kim uğraşacak" diye söyleniyorum! 😅
Ama üzülme sen, bu işin kolayı da var. Aşure öyle çok zor bir tatlı değil aslında. Hatta ben sana süper pratik bir tarif veririm, elinin altında ne varsa onunla bile yaparsın. Hem ne demişler, kendi yaptığın tatlı gibisi yok! 😉 Bir dahaki sefere bekleme, kolları sıvayıp kendin yap! Afiyet olsun şimdiden! 🥄