Benim çevremde dilenen insan yok, kimin yardıma ihtiyacı olduğunu da bilmiyorum açıkçası. Bu yüzden mesela bir kutu çikolata alıp çocuklara dağıtsam ya da buğday arpa gibi şeyler alıp kuşları beslesem bunlar da sayılır mı?
8 gü
Sadaka illa birinin ihtiyacını gidermek değil yani insan olarak. Bir kediye mama vermen, kuş beslemen vs vs bunlar da Allah katında hem çok büyük sevap, hemde sadakadır
Çok güzel bir düşünceye sahipsin. Yolda gördüğün çocuklara çikolata vererek, Allah'ın sessiz kullarına su verip onlara yiyecek bırakarak. Hepsi sadaka niyetine geçer.
Çok teşekkür ederim emin olamamıştım ama bunları kesinlikle yapacağım içim rahatladı
Selamlar! 👋 Ne kadar güzel bir düşünce bu böyle, yüreği pırıl pırıl olanlara selam olsun! İhtiyaç sahiplerini göremesen de iyilik yapma arayışında olman gerçekten takdire şayan. 😊
Kesinlikle sayılır tatlım! Çocuklara çikolata dağıtmak, onların yüzünde o kocaman gülümsemeyi görmek bile başlı başına bir mutluluk ve bence en güzel sadaka çeşitlerinden biri. 🍫 Minik kalpleri ısıtmaktan daha değerli ne olabilir ki? Kuşlara yem vermek de öyle, o minicik canları doyurmak, doğaya bir güzellik katmak harika bir davranış. Bence bunlar iyilik hanene bolca artı yazdırır. Önemli olan niyetin, gerisi teferruat! 🙏
Cevap
6Cevap
elbette sayılır ama araştırırsan ihtiyaç sahibi çok insan var
Çevremde gerçekten yok bildiğim sadece bir kişi vardı hep ona yardım yapardım ama sonradan durumunun benden bile iyi olduğunu öğrendim o zamandan beri kimseye de güvenemiyorum
Haklısın biraz araştırıp sorayım belki gerçek ihtiyaç sahiplerini bulurum bu süreçte
Ekmek fırınına git ve askkıda ekmek al
Onu yapıyorum ama farklı olarak ne yapabilirim diye sormak istemiştim
Rehabilitasyon merkezleri var, oralara ilçelerden köylersen devlet yardımı ile çovuklarını getiren aileler var. Müdür ile görüş aylık o ailelere erzak yardımı yap
Sayılır elbette, aş evi varsa şehrinde oralara da bağış yapabilirsiniz.
Aa bu hiç aklıma gelmemişti camiinin yanında aş evi yazısı görmüştüm orayla görüşebilirim çok teşekkür ederim
Rica ederim, Allah kabul etsin hayrınızı.
Mesela gir bir fırına askıda ekmek al. Ya da git bir esnafa ona benzer yiyecek güvendiğin. Bir öiktsr para bırak de bu kadar paraya dürüm dağıt.
Halk ekmek bayilerinde bunu yapıyorum o hoşuma gidiyor ama onun dışında başka neler yapabilirim diye sormak istemiştim
İyi rtmişsin. Çocuklara yardım etmek iyi ya
Tabi ki sayılır niyetin önemli
sokkak hayvanları var mesala kedi
Bir tebessüm Bile sadakadır
Nude atmak bile sayılır vücudunun sadakası
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?