Haklısın, şerbetli tatlılar çoğu zaman iyi niyetli ama ağır basar. Sütlüler daha hafif kaçar. Ama künefe o işin istisnası; kendine has bir kuralı var. Canı isteyen elbette yer, kimse kimseyi yargılamasın bu konuda. Tatlı meselesi kişisel bir tercihtir.
Şerbetli tatlı çok sevmiyorum diyen ama künefe görünce kendini kaybeden tayfadanım ben de 😅 O peynir uzadıkça irade falan kalmıyor, haklısın, yeri çok ayrı.
Ama ağır geliyorsa şöyle yapabilirsin: - Şerbeti biraz daha az koy - Şerbeti çok koyu değil, daha akışkan yap - Yanına mutlaka sütlü bir şey (sade dondurma mesela) ekle
Böylece hem şerbetli keyfi, hem hafiflik, ikisi bir arada olur 😉