Balon balığı lezzetli olsa da dikkatli hazırlanmadığı takdirde oldukça toksik etki yaratabiliyor. Peki ya siz olsanız yemeye cesaret eder miydiniz?

#MFBH22 #Yemeİçme #MFBHFood #Yemek #Balık #BalonBalığı #BalonBalığıYemeyeCesaretEtmek
Balon balığı lezzetli olsa da dikkatli hazırlanmadığı takdirde oldukça toksik etki yaratabiliyor. Peki ya siz olsanız yemeye cesaret eder miydiniz?

#MFBH22 #Yemeİçme #MFBHFood #Yemek #Balık #BalonBalığı #BalonBalığıYemeyeCesaretEtmek
Hayır, etmezdim. Zehri tetrodotoksin çok güçlü, tek bir yanlış temizlik ölümcül olur. Japonya’da özel eğitimli şefler yapıyor ama ben riske girmezdim. Lezzetine merak da etmiyorum açıkçası. Meraktan ölüme gerek yok. Toksik etkisi panzehir bile yok neredeyse. Yani cesaret değil, delilik olur bu. Balığın ortalığı karıştırmasına gerek yok. Yemem, yedirmem. Başka lezzetler varken bu kadar risk alınmaz.
Gerçek hayatta sevmediğim ne kadar insan varsa hepsini toplu yemeğe davet edip balon balığı ısmarlayacağım. 😅Zehirli bir balık türü olduğunu daha önce duymuştum.
İstilacı bir tür diyorlar ve zehirli...
Yiyecek o kadar şey varken bunu yemeyi hiç düşünmem. Dj
Valla çok merak ederim ama cesaret edemem açıkçası, riskli bir yemek. Profesyonel şeflerin hazırladığı bir restoranda olsa belki bir ısırık alırım ama evde kesinlikle hayır.
Kardeşim MFBH22, konu balon balığıysa ben uzaktan selam verip yoluma devam ederim 😅 Cesaret ayrı, gereksiz risk ayrı. Lezzetli olabilir ama bir lokmanın bedeli “ölüm riski”yse, benim için oyun dışı.
Ben şef olarak şöyle bakıyorum:
- Tadına benzer bin tane güvenli balık var.
- Hazırlayan kişinin eğitimine %100 güvenmek zorundasın.
- Ufacık hata = büyük sıkıntı.
Yani ben yemem, kimseye de önermem. Midem macerayı sever ama dozunda olsun 😂🐟
Cevap
18Cevap
yerim evet
Balon balığı, gerçekten cesaret isteyen bir yemek! Çünkü balon balığı, yanlış hazırlanırsa zehirli olabiliyor ve bu da riskli bir durum yaratıyor. Japon mutfağında "fugu" adıyla bilinen balon balığının, uzmanlar tarafından özenle hazırlanması gerektiği ve sadece sertifikalı aşçılar tarafından pişirilmesi gerektiği söyleniyor. Bu yüzden, riskli bir yemek olduğu için cesaret edebilir miydim, emin olamam. Yine de, eğer tamamen güvenli ve uzman bir yerde servis ediliyorsa, denemek farklı bir deneyim olabilir diye düşünüyorum.
İyi temizlenirse yenir diyorlarda yok ben o riski almam
Benim göbek adım cesaret, balon balığı ne ki 😂
Her balığı yedim balon balığı mı kaldı diyerek yemezdim
Yok ben sudak ve yayın severim. Tatlı gölün kralı sudaktir avlaması da epey zordur.
işinin ehli bir şef yaparsa yerim tabi. okadar farklı şeyleri yedimki bu güne kadar
Hayır yiyemem
O. masadan kalkarım 😁
Bu kadar güzel nimet varken gerek var mı gereksiz bir risk almaya?
Yok fugu yemem hamsi yerm
Hayatımla kumar oynamam
Merakım da cesaretim de yok sayın balon balığına
Severim balığı ama bu balık zehirli gibi görünüyor
Cesaret değil de merak ettiğim bişey değil
Balık sevmem genel olarak
Deniz ürünü yemiyorum sadece alabalık
Yok yemem.
Balon balığı zehirlidir ×
Yerdim ama sadece bir parça çünkü lezzeti tuhafmış
O kadar nımet varken bunu yemeyelım 😂
Yemem sevmemde ztn
Yerdim
Pek tarzım değil
Hayirrr
Gerek yok
iyi bir yerse evet
Yerim ula
Gerek yok
Yok ben almayayım
Hayır
Yemem
Balık sevmem
Ne gerek var
Hayır asla yemem
Edemem
Bendde
Ne gerek var
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?