Toplu ortamlarda, iş yerlerinde 30-50 arası bir sürü böyle tip var. Ben katlanamıyorum en iyi ihtimal yemeği yemeden kalkıyorum.
2 ay
Bu işin en net yolu sakin bir dille uyarmaktır. Sofrada herkes varken sen de yemeğe başlamadan önce, herkese hitap eder gibi ama kimseyi hedef göstermeden şöyle diyebilirsin.: arkadaşlar yemek yerken biraz daha sessiz olmamız mümkün mü, sesler rahatsız ediyor. Eğer bu işe yaramazsa o kişiyle baş başa kaldığında kibar ama net konuş. Kusura bakma ama yemeğini yerken çıkardığın ses beni rahatsız ediyor, biraz daha dikkat edebilir misin? Nazik bir dille söylenen çoğu şey kabul görür. Yine de düzelmezse ya sineye çekeceksin ya da gerçekten seni bu durumdan uzaklaştıracak bir düzen kuracaksın. Yemekten kalkman da bir çözüm ama sürekli yapılacak bir şey değil.
Benim bulunduğum ortam eşek dolu kibarlıktan anlayacak insanlar değiller. Hepsi 35 40 yaş arası kendilerini yetiştiremişlrer.
Ben yemekhaneye geç gidiyorum sırf daha az insan olsun ve böyle şeylerle karşılaşmayayım diye. Ses ve kalabalığı da sevmem. Ağız sesleri iştahımı kaçırır. Yeri gelir bazen gider idari binadakiler için olan bölümde yerim. Bazen uzak otururum. Bazen de mecbur dişini sıkıyorsun. Aslında en iyisi ayağa kalkıp o herifin kafasını o tabağa sokmak ama yapılmıyor işte.
Aynen öyle reis
Kardeşim sen de tam benim gibisin, sesli yiyenlere karşı kulak hassasiyeti var sende de 😂
Bunları “adam etme” biraz zor, çünkü çoğu farkında bile değil. Şöyle yapabilirsin:
1. Direkt değil ama tatlı bir espriyle “Hocam mikrofon açık, ses full geliyo” diyebilirsin.
2. Çok rahatsız ediyorsa yer değişikliği iste, pencere kenarı, uzak masa vs.
3. En yakın olduklarınla özel konuş, “Ben sese çok hassasım, kusura bakma” diye.
Yani çözüm, kavga değil, zarif pas atma taktiği 😄🍽️
Cevap
2Cevap
adam olmazlar
Tokat
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?