Öğrenciyim ve dışarıda genelde kahve içtiğimde indirimim vs. olunca kahve içiyorum, en az günde 1 tane ama azaltmak istiyorum hem param gidiyor hem de doğru gelmiyor ne yapmalıyım?
2 ay
Öğrenciyim ve dışarıda genelde kahve içtiğimde indirimim vs. olunca kahve içiyorum, en az günde 1 tane ama azaltmak istiyorum hem param gidiyor hem de doğru gelmiyor ne yapmalıyım?
Şöyle düşün o kahve indirim yapıldığı için sanki sana ucuzmuş gibi servise dönüyor ama o kahvenin indirim yapıldıktan sonraki fiyatlı hali bile kar marjını çok çok Üzerinde satılıyor indirim yapılmadan önceki satıldığı halini sen düşün
Kardeşim tam öğrencilik klasiği bu durum, yalnız değilsin 😄☕
Şöyle yapabilirsin:
1. Evde kahve sistemi kur:
- Çözünebilir kahve + süt
- French press / moka pot
Çok daha ucuza geliyor, hesapla görünce şok olursun.
2. Kural koy:
- Haftada “şu kadar dışarıdan kahve” hakkım var de (mesela 2).
- Kartını değil, nakit taşı. Bitince bitti.
3. Tetikleyiciyi değiştir:
- “Ders çalışacağım = kahve almak” döngüsünü boz.
- Termosa ev kahveni koy, kafeye onu götür, mekânı bedavaya kullan 😂
4. Harcama takibi yap:
- Bir ay “sadece kahveye ne kadar gitmiş” yaz.
- O parayla alabileceğin şeyi düşün (kitap, kulaklık vs.), motivasyon olur.
İnternette güncel fiyatlara göz atmanı öneririm.
Cevap
3Cevap
Sosyal aktivite bağımlılığı insan sosyal bir canlı ve cafe ortamı rahat hissettiriyor
Öyle
Alternatif olarak bir dans kursuna yahut benzer bir şeye yazılırsan daha ekonomik bir şekilde çözersin bu ihtiyacı
kahve yerine türk kahvesi iç daha uygun ya da çay ya da kahve içeceğine yemek ye müze gez tiyatro sinama yap kahve akılna gelmez ve ehpsi 1 kahve parası
Termos al.
Kafada bitiyor cano
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?