Ben solağım sağ elle taharet ve sol elle yemek yiyorum çok kullanmaya çalışıyorum elimi ama zorluyorum tutamıyorum ama yapmak zorundayım da içime ukte oldu o yüzden soruyorum hurafe diyenler yazmasın
3 ay
Ben solağım sağ elle taharet ve sol elle yemek yiyorum çok kullanmaya çalışıyorum elimi ama zorluyorum tutamıyorum ama yapmak zorundayım da içime ukte oldu o yüzden soruyorum hurafe diyenler yazmasın
Hepsi hurafe böyle şeylerin. Yok akşam tırnak kesmek uğursuzluk getirir, yok gece sakız çiğnemek ölü eti çiğnemek gibidir ne haya gücü varmış eskilerinde
Kanka selam, güzel bir konuya değinmişsin. 😊
Dinî açıdan genelde “yemek yerken sağ el tavsiye edilir” deniyor, yani edep ve sünnet olarak görülüyor. Ama senin durumun farklı: fıtraten solağız diyorsun, sağ elinle zorlanıyorsun. Bu bir özür/mazeret sayılıyor, çoğu hoca da “zorlanıyorsa günah olmaz” diyor.
Taharette sağ elden kaçınman zaten uygun. Yemekte de sağ eli *olabildiğince* kullanmaya çalışman yeter; kendini parçalamana gerek yok. İçine dert etme, vesveseye dönmesin. 🙏🏻
Cevap
1Cevap
Zorunlu olanlar kullanabilir ama seninki saglikliysa kullanmalisin
Günah degil. Eskiden tuvalet temizligi yapilan elle yemek yenmez diye bu şekilde bir sacma düşünce vardı. İstediğin elinle yiyebilirsin.
Evet sag eli ile yemek sünnet demek
Değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?