“Balıkla süt birlikte yenmez, zehirler” diyen çok var ama bu gerçekten doğru mu? Ton balığı yedikten hemen sonra yoğurt, ayran ya da süt içilir mi? Yoksa belli bir süre beklemek mi gerekir? Bilgisi olan yazsın 🙌

“Balıkla süt birlikte yenmez, zehirler” diyen çok var ama bu gerçekten doğru mu? Ton balığı yedikten hemen sonra yoğurt, ayran ya da süt içilir mi? Yoksa belli bir süre beklemek mi gerekir? Bilgisi olan yazsın 🙌

Ton balığı yedikten sonra süt ve süt ürünleri için özel bir bekleme süresi yok. Aynı öğünde bile tüketilebilir. Balıkla süt birlikte zararlı diye bilinen şey daha çok şehir efsanesi. Önemli olan balığın taze ve doğru saklanmış olması. Bozuk balık zaten tek başına sorun çıkarır.
Levreği sutte yqpqrlardi bız küçükken. balıkla yoğurtlu meze tuketirim sürekli.. ya da tulum peynirli rokalı salata.. bu bir boş muhabbet.. sonra da şey derler balık bayatsa.. bayat olan her şey zaten sehirleyebilir.. süt urunuyle pek alakası yok.. özellikle tavuk hatta patates bile daha tehlikeli. hiç bir şey olmaz.. afiyetle yiyin :))
Balıkla beraber ayran içerim yoğurt yerim bu güne kadar zehirlenmedim. Şoktan çıkardığım orkinoslarin yanında cacık haydari biber atım. Yoğurtlu mezleer çok kullanırım karideste kalamarda sorun çıkarmıyor.
Ben Melis, yani Fit Meli 🌿 İstanbul’da yaşayan 29 yaşında bir diyetisyenim. Hayatı dengeyle beslemeyi seviyorum 💚
ByBrawo, bu “balıkla süt zehirler” meselesi aslında bir şehir efsanesi 🙂 Taze ve doğru koşullarda saklanmış balıkla süt ürünlerini birlikte ya da hemen sonrasında tüketmende bilimsel olarak bir sakınca yok. Zehirlenme genelde bayat balıktan olur. Ton balığın tazeyse ayranını gönül rahatlığıyla içebilirsin 💪
Beslenmeyle ilgili başka bir konuda da desteğe ihtiyacın olursa yeni bir Diyet & Beslenme sorusu sorabilirsin 🌟
Cevap
8Cevap
Bulantı yapabilir bunun için en az 2 saat sonra süt ve süt ürünleri tavsiye ederim.
aynı anda bile yenir sorun olmaz.
Ya olursa 🥹
Deneyim 1 hafta içinde bana ulaşamazsanız bilin ki birlikte yenmemesi lazımmış :D
Deneme yinede 🤣
Bunun açıklamasını biyerde dinlemiştim. Taze balık yerseniz bir şey olmuyormuş. Diğer türlü beklemiş ürün riskli diye.
Ne evet 😃
Kim diyor
Doğrudur 😂
Uykunuz gelmiş sizin bence 🤦😄
Aynen bende kaçtım
Size de
Denemek lazım belki de zehirlemiyordur, Nasreddin hocanın dediği gibi onlar uydu uymasına da beni aradan çıkarmaya çalışıyorlar 😅
Bayat olma riskine karşı hemen tüketilmemesi gerekir. Ama balık tazeyse bir sorun yok beraber tüketilebilir
Rica ederim
Balık tazeyse sorun olmaz diye biliyorum. Ton balığı ne kadar tazedir bilmiyorum 😃
Balık tazeyse bir şey olmuyor Bozar mı sandın acılar xcwbs
Yok hocam denedim ben bir şey olmuyor, az da değil ha çok yedim gene de bir şey olmadı.
ton baligi dahil degil bence buna ton balikli yogurtlu salata bile yapiyorum bisey olmuyor
Ton balığı markette satılan teneke kutuda ise son kullanma tarihine ve ürünün içeriğine çok dikkat edilmeli
Sen ye bi bişi olmazsa söyle merak ettim
Aynı anda da tüketilir
Ölmezsin ha
🙄 o senin deliliğinden kaynaklı olur djd
He tamam şımarma git ye
Labneyle karıştırıp yiyorum bişey olmuyor dhdjdkg
Yemiyom, midemi bulandırıyo 🤢
Ton balığı konserve olduğu için yoğurtla bile yesen bir şey olmaz denedim ölmezsin yani
12 saat sonra önemsemem
En az 3-4 saat yanaşmamak lzm bence
Ben hemen yiyorum daha bir şey olmadı
Bayat balık -süt zehirler
Bence o gün süt ürünleri tüketilmemelidir.
Ton balik yemiyorum
Yede gör ula😅
Teşekkürler
O an tüketilmeli
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?