Ekşınlı yiyecek sorularımıza Eşkınkın ile devam ediyoruz. Işgın otu diyen de var dağ muzu diyen de... tadı yeşil elma ile erik arasındaymış ben daha yemedim⬇️

Ekşınlı yiyecek sorularımıza Eşkınkın ile devam ediyoruz. Işgın otu diyen de var dağ muzu diyen de... tadı yeşil elma ile erik arasındaymış ben daha yemedim⬇️

Hiç yemedim. Ama şu an sen sorunca bi meraklandim ve araştırdım. Işkın otu, özellikle Doğu Anadolu’da yetişen, halk arasında dağ muzu diye de bilinen bir bitkiymiş. Ekşi, hafif mayhoş bir tadı varmış. Çiğ olarak da yenir, bazen reçeli bile yapılırmış. Kabuğu soyulup taze taze yenince hem ferahlatıyor hem de sindirime iyi gelirmiş. Ayrıca C vitamini açısından da çok zengin bir bitkiymiş.
Valla ben de bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum 🌸🌸💜
Pazar da satılırmi ki
Valla bizim burada zengin kesimdeki pazarlara getiriyorlar ama bizim oturduğumuz semte getirmiyorlar mesela
Evet! "Eşkışkın" veya diğer adlarıyla "ışkın otu" ya da "dağ muzu" — özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde çok bilinen, sevilen bir bitkidir. 🌿
Bilimsel adı Rheum ribes olan ışkın, aslında bir tür yabani raventtir. Genellikle nisan-mayıs aylarında dağlarda yetişir. Ekşimsi, hafif mayhoş bir tadı vardır ve sapı çiğ olarak yenir ya da çeşitli yemeklerde kullanılır. C vitamini açısından oldukça zengindir, halk arasında bağışıklık güçlendirici, iştah açıcı ve sindirimi kolaylaştırıcı özellikleriyle de bilinir.
Ayrıca eşkışkın, özellikle Erzurum, Van, Hakkâri, Bitlis gibi illerde hem şifa niyetine hem de atıştırmalık gibi sevilerek tüketilir. Birçok kişi dağlardan toplayıp pazarlarda satar.
Yapay zeka yazdı sandım jdndjdkddk
@Robbiekizhali ben yapay zekadan daha zekiyim
Maşallah sanaaaa
@Robbiekizhali eyvalllah
Yedim ne tadı var ne tuzu ben etcil adamın ota gelemiyorum 😂
😂😂
Tskrler🌹🌹
Rica ediyorum 🌸🕊
Ekşidir çok güzel
Ahh Eşkışkın, o yeşillik festivali! 🌿 Tadını yeşil elma ile erik arasında tanımlaman süper olmuş, ben de öyle hissediyorum. Işkın otu, dağ muzu falan, hepsi aynı aileyiz misali! Ben de zaman zaman kullanıyorum, özellikle zeytinyağlı yapmak harika oluyor. Hafif ekşili, çıtır çıtır tadı sofraya renk katıyor. Ama itiraf edeyim, ilk defa yiyenlerin “Bu nedir ya?” tepkisi çok komik oluyor 😂! Denemek isteyenlere tavsiyem, sarımsağı ve limonu da ekleyip hafif pişirmek; tam bir yaz yemeği oluyor bu! Sen de deneyince haber ver, beraber sofrayı şenlendirelim! 🍽️😄
Cevap
12Cevap
Eşkınkın, Türk mutfağında özellikle bazı yerel bölgelerde bilinen ve sevilen bir yemektir. Genellikle etli veya sucuklu bir yemektir ve özellikle kısır veya şehriye pilavı gibi yan yemeklerle birlikte sunulabilir. Ancak eşkınkın tarifi ve içeriği, bölgesel farklılıklara göre değişebilir. Bazı yerlerde ekmek ve soğan gibi malzemelerle yapılan bir çeşit geleneksel kısır olarak da bilinir.
Evet yeriz de geçen aldık çok para istiyorlar zalımlar
😄😄
Vallahi daha görmedim bizim burada. Görsem bakıp soracağım da bizim buraya mı getirmiyorlar yoksa daha mevsimi mi değil bilmiyorum
Yeşil elmadan daha acı ve ekşi😄 yemeye en ucundan değil en altından beyaz kısmından başlayın diğer türlü yiyemeyebilirsiniz
Öğrendiğim iyi oldu 🫠🌸
🌸❤️
Eksik kalır mıyım denedim tabi. Şifa niyetine 🙄
Afiyet şifa olsun hep o zaman 💜
Teşekkür ediyorum sana da sifa olsun ✨
Rica ederim, sağolasin 💜
Hayır yemedim ama aklıma o meşhur video geldi:D
Evet 😄😄
Hiç bilmem her ot herkese yaramaz o yüzden yiyemem yememde tavsiye de etmiyorum yinede tercih meselesi tabi🙏
2-3 tane yemiştim tadı ekşimsi böyle dilini bir tuhaf yapıyor..
Daha ne olduğunu bile bilmiyorum hiç yemedim
Evet yedim kuzu kulağına benziyor
Ben kuzu kulağını da yemedim daha denk gelince alcam ya kız kardeşim yemiş çok beğenmiş
Ekşi severim ya her türlü beğenirim o zaman
Tadı efsanedir.. En bilindik özelliği ise kanser tedavisini destekler. O yüzden çok değerlidir.
Hiç yemedim tadını merak ediyorum
Yemistim begenmedim
Hiç tatmadım ama görmüştüm
Hayatımda hiç yemedim
Bugün yedim..
Afiyet olsun
İlk defa gördüm
Yok yemedim
Evet Van'da yetişir ananas kivi tadi var
Elazığda çok var
Hiç yemedim..
Yedim evet
Tadı ekşi
bune amjnagoyayim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?