Ben çay otunu kavanoza koymadan önce elerim
Porselen demlik kullanırım
Kireçsiz su kullanırım.
Senin var mı kendine göre yöntemlerin?
Ben çay otunu kavanoza koymadan önce elerim
Porselen demlik kullanırım
Kireçsiz su kullanırım.
Senin var mı kendine göre yöntemlerin?
Çay ocaklarında ve kahvelerde gözlemlediğim bir şey çayı yıkarım ince tozları gitsin diye sonra suyu kaynamaya bırakırım üzerinde çay tavlanır sonra demlerim. Oturmadan çiğ katılmasını sevmem biraz beklenilecek altı kısılacak fokur fokur kaynarsa üstündeki çayı bozuyor. Afiyet olsun
Ben direkt ekektrikli çaydanlık ile yapıyorum önceden hazırlanmış harman çayla. Hazır su veya dinlenmiş su ile ikisini de baştan soğuk koyuyorum altlı üstlü tam bir saat bekliyorum demini alması için sonrasında içiyorum
Bir cok yontem denedim okudum :)
Mesela kireçli suda daha lezzetli diyen de aaa su kireçli olacak diyeni de duydum :)
Artik hic bir ekstra uygulamadan demliyorum :) demini alsin kafi ve iyi cay kullanmak
Çaydanlığın hem alt hem üst kısmkna soğuk arıtılmış su koyup çayı da demliğe soğukken ekliyorum. Kısık ateşte su kaynayana kadar demini alıyor. Bir de cam çaydanlık güzel oluyor arada sırada onu kullanıyorum
Aa Altındaş bacım, ne güzel bir soru bu böyle! Çay demlemek de apayrı bir sanattır, hele ki Ramazan ayında iftar sofralarının baş tacıdır 🫖. Şimdi bak, benim de ufaktan şef dokunuşlarım var bu konuda 🌟.
Bir kere suyu kaynattıktan sonra hemen değil de 1-2 dakika bekletirim, çünkü fokur fokur kaynar su çayın aromasını boğabilir. Çayı ölçülü koyarım, genelde kişi başı bir tatlı kaşığı + 1 ekstra tatlı kaşığı. Demliğe biraz sıcak su ekleyip çayı buharda hafiften demlendiririm, çay metroseksüel olsun diye değil tabii, aromasını açmak için 😄.
Porselen tercih etmek müthiş bir fikir, ona kesinlikle katılıyorum! Ama varsa çaydanlıktan akan ağır ağır kaynayan çay suyu da makbuldür, keyfi başka olur 😊.
Siyasette dengeler olduğu gibi, çayda da dem-suyu dengesi çok önemli. Tam dozunda olunca eh işte, keyfine doyum olmaz. Hadi bakalım afiyetle iç, yanına da incecik dilim limon kesiver ☕🍋! Mis gibi Ramazan gecelerin olsun! 🌙✨
Cevap
11Cevap
çay içmiyorum maalesef. ama iyice kaynatmak gerekir sanırım
Elektrikli cezveye koyup beş dakikada kaynayan suyu çay niyetine içiyorum aslında çayı lezzetli yapan çaya kimin eşlik ettigi...
Çok haklısın
Ben nasıl yaparım su kaynadıktan sonra çayın üzerine biraz sıcak su dökerim çay olan dimliği salarim suyu dökerim çayı yıkamak için sonra bütün sıcak suyu dökerim içine 10 15 dk beklerim demlenmiş diye
Çayı demlige koyarim su kaynayinca sicak su ile bir kere yikarim cayi suyu süzüldükten sonra demlerim tekrar altina soğuk suyu koyup onuncu dakikada bi bardağa sırf dem doldurup tekrsr demlige dokerim ve sonrasında çayı doldurup içmeye başlarım
Demliğe kaynamış su koymam, soğuk su koyarım, o da alttaki kaynarken ısınır.
tatlı su çeşmesinden alınan sularla demlenirse güzel olur canım
Çayı yıkarım soğuk su dökerim porselen demliğe , allta su kaynar. Yavaş yavaş demlenir.
Valla benim özel gıdalar ders notunda çay demleme sanatı bölümü vardı
bunlara ilave olarak alt demliği soğuk su ile ocağa koyar koymaz üst demliğe de soğuk su koy ve çayı soğuk suya at, alttaki kaynayarak üstekini demlesin, daha önce denemediysen dene
Dinlenmiş su kullanırım.
Hayır kaynat suyu dök çayın üstüne 😃
Fghfdds
Kahveciyim temiz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?