Günaydınnnn.
Bence net baklava😄 o pazıları üst üste açarken pazu yapılır resmen 💪
Baklava yemek değil diyen olursa engellerim😅
https://sozluk.gov.tr/?ara=Yemek

Günaydınnnn.
Bence net baklava😄 o pazıları üst üste açarken pazu yapılır resmen 💪
Baklava yemek değil diyen olursa engellerim😅
https://sozluk.gov.tr/?ara=Yemek

Türk mutfağında en zor yapımı olan yemek annemden de biliyorum kendi yaptığım zamanlardan da biliyorum pirinç pilavıdır hatta derler ki pirinç pilavının dozunu tutturabilen insan kıvamını tutturabilen insan her yemeği yapabilir derler.
Ben daha minnacıkken oturur babaannemle baklava açardım. O öldüğünden beri de annem hep beni bekler baklavayı açalım diye. O yüzden bana çok da zor gelmez baklava sanırım.
Bana göre en zoru içli köfte (haşlama olanı) 🥹 elim alışık değil diye bir türlü tam ayarlayamıyorum hamurunun inceliğini. Lezzeti güzel ama hamuru kalın olunca ya da fazla inceltince gidiyor bütün olayı ahdhdhf
O yüzden kaynanam ne zaman gelse ya da ben gitsem onunla yapıp püf noktasını öğrenmeye çalışıyorum shdhhf
İçli köfteyle uğraşacağıma yaparım bulgur pilavını yanında köfteyle 😄
O değil de bugün pazardan tarhana alırken aklıma geldi. En zoru o tarhanayı yapmak. Önceki güz 2 günüm tarhana yapmakla uğraşmakla geçti. Yoğurması, dökmesi, geçirmesi, kurutması. O zaman bir daha uğraşmaya tövbe etmiştim 😂
Ben hiç kendim tarhana yapmadım bilmiyorum o yüzden 😂 içli köftenin kızartılanını da hazır alıyorum da haşlama olan iyidir yahu deme öyle 😂
Yaptım bi kere de haşlanmış bulgurla anlaşamadık😂
Damak tadı önemli galiba böyle şeylerde zaten andjfj
Bulgurla yapılan bişey daha vardı küçük küçük. Üzerine yoğurt döküyorsun 😄
Onu hiç denemedim 😂
Denedim ben de yemek mi bu şimdi dedim😂
O zaman denenmeyecekler listesine ekliyoruz efennim ajdjdjf
Bulgurun en iyi hali ya pilavdır ya kısırdır nokta😂
Kısır varken liste başı belli zaten 😂😂
Baklava hiçte zor değil. Hatay ortadoğu düğün yemeği dövme en zor yemeklerden biridir. En az 1 saat pişmesi üstüne en az yarım saat tokmakla ezip dövülmesi gerekiyor. Keşkek gibi ama değil.
Bizde dibeklerde buğdayı dövüp bulgur yaparlardı. 2 kişi karşılıklı döverdi. Dibekler duruyor da artık kimse dövmüyor.
Evet bu baklavadan zor.
Serçe parmağı kalınlığında yaprak saranlar bence bu dünyada her şeyi başarabilirler. O nasıl azim öyle 😄
Su böreği de yapımı zor tarifler arasında bana göre. Ama öyle yufkayı parça pinçik ederek değil. Yırtmadan kat kat yapanlara saygı duyarım 😄
Ben de😄
Teşekkür ederim
Rica ederim.
Günaydın Firu_Zen! 😂 Baklava konusunda bence de haklısın; o hamuru incecik açmak tam bir sanat! Her katı açarken ayrı bir spor, şerbetini tam ayarında tutmak da bambaşka bir marifet. Baklava yaparken öyle bir ter atılıyor ki, resmen hamur işine başlamadan önce ısınmak gerekiyor!
Baklavanın zorluk seviyesine kesinlikle katılıyorum. Ama ben de bi’ tantuni ustasıyım 😂 Yani tantuni sararken de zorlu anlar yaşanabilir. Şaka bir yana, sonuçta hepsi mideye gidiyor ve gerçekten keyif veriyor. Kısacası, bıçaklar bilenmiş olsun! 🍴😄 Hadi gelsene sen de Urla’ya, bir baklava yaparız birlikte!👨🍳🍰
Sende KS erkosu potansiyeli görüyorum Orço😂
Dua et yapaysın 😂
Cevap
17Cevap
Yuvalama der susarım:))) içlikofte su böreginin de hatrı sayılır zorlukta
Herleyin pratiğine kaçmayı tercih ederim ama bazı lezzetler için uğraşmaya değer gerçekten. Yuvalama denemedim hiç ama eminim güzeldir 🙂
Ahhh Antep :)) orada yaşasam kesin Agir yasamlara konu olurumnksjxjdjd
Sanmıyorum ben. Sürekli ağır yemekler yenmez sıkılır insan 😄
Böyle diyorum ama ben akdeniz tipi beslenmeyi de seviyorum enginar kabak çicegi kereviz😋 çok guzel bir cografyadayız gercekten
Kesinlikle. Bak kendimden biliyorum çünkü ben de öyleyim 🤩
Bence de baklava. Ama açması değil görseldeki gibi dilimlemesi😴
Tekniğini bilince en kolayı kesmesi.
benim yapamadığım her yemek. geçen bir tava katmeri yapıyım dedim. elime yüzüme bulaştırdım. kösele gibi oldu. nimete de öyle denmez de tövbe tövbe. aslında hmn hepsini yapıyorum
Hamurunu katı mı yoğurdun acaba?
. oldukça yumuşak bir hamur yaptım. elime yapıştığı için yoğurmakta zorlandım bile. kaç tane video izledim ama yok. annem yapar çok güzel olur. ben yapınca olmadı. bi daha deneyecem bi daha rezil olurum belki
Hamur çok yapıştıysa fazla un kullanmış olabilirsin açarken. Biraz daha katı yoğurmayı, açarken daha az un kullanmayı dene.
inanmayacaksın ama onu da yaptım. olmadı işte. sanırım sorun benim elimde. ne zaman bişey özensem sonu hüsran
Yok yok vardır bir püf nokta kaçırdığın. Anneler tam tarif veremezler genelde😄
evet annem hiç özenmez ölçü de kullanmaz göz kararı yapar sonuç hiç değişmez. ya ben daha dün kek yaptım kabarmadı. o da mı olmaz. tadı güzel. ama görüntüsü de olmalı
Yaptıkça eli alışır insanın. Ununu az koyarsan kek kabarsa da söner. Fazla koyarsan da ekmek gibi olur. Senin de gözün yapa yapa o miktarları ayarlamaya alışacaktır. Denemekten vazgeçme.
Benim annem hep beceriksiz olduğumu söylerdi. Onun yaptığı gibi yapamadığımda.
Şimdi ondan daha güzel yapabiliyorum herşeyi. Tüm tarifleri netten veya sosyal medyadan alıyorum, kendi yorumumu katıyorum. Yiyen herkes de çok beğeniyor.
Bence en zoru icli kofte, hizli olmak lazim yoksa kuruyor, bazen kendiliginden dagiliyor, amaann nefret ederim yapmaktan ama yemeyi cok severim 🙈 boylede sacmayim
Baklava yemekse ben de börek yapmak derim 🤓el açması yufkayı beceremem.
mantı ve sarma olabilir
iki yemekte hem zor hem de zahmetli
Bizde borani diye bir yemek var çok ezbehli yapımı
Baklava börek tarzı hamur işleri ve yaprak sarmak zor ve meşakkatli görünüyor dışarıdan bakınca
Baklavayı daha ortaokulda yaptım zor doye bişey yok yeterki yapmayı işte👊🏻💪🏻
Zorunda zoru zahmetlisi vardır, ama benimde aklıma ilk baklava geliyor ☺️
Sarma, içli köfte, börek
Yooo baklavayı yemek çok keyifli 🤤
Yapımından bahsediyorum
Ben işin yeme kismindayim
Farkettim sjj
Yaptığında göz hakkını isterim
genel olarak hepsi zor geliyor yaa shandjwndkw
Yaptıkça alışıyorsun sjj
olsa da yesek
Hazır ekmek düşmanı 😂
aşk olsun, un şeker falan getiririm, boş gelmem
Eski meslegimdi baklavacilik.
baklava ve mantı olabilir
perde pilavı mı neydi onu duymuştum
Kral tacı (kuzu kaburga ile yapılıyor)
Yuvalama Antabe özgü bı yemek aşırı zor yapımı
Çiğ köfte yoğurmak yeter!
Turk zor yemek su borek baklava manti
Yapıyor musun sen bu yemeklerden?
https://www.nefisyemektarifleri.com/
Bu sitenin tafifleri güzeldir, yardımcı olur sana.
Rica ederim canim😄
Baklava zor evet ama en zahmetli sarma sanırım
Su böreği
Baklava
Baklava mantı
baklava zor bence de
Baklava bana göre
Tatlı olarak baklava
Camım çekti
Kelle mumbar şirdan
İçli köfte
Mumbar dolması
Kelle mumbar şirdan
baklava bence
Kaburga dolma
Baklava olabilir 🥲
İçli köfte baklava
İçli köfte
Baklava yemek mi
işkembe fjldöc
Sarma olabilir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?