Bence et piyasamızdaki çeşitler çok az olduğu için aynı ete (örneğin; dana ve kuzu etine) talep çok olduğu için fiyatı da pahalı oluyor.
Mesela neden dana eti gibi deve eti piyasamız ve deve çiftliklerimiz yok?
Neden Tavuk eti gibi ördek, kaz, hindi eti piyasamız yok?
1-2 kuşak önceki atalarımız küçükbaş sınıfı olarak tavşan eti bile tüketiyordu. Hani şu bembeyaz tüylü evcilleştirilmiş tavşan değil tabii ki! Kocaman yabani dağ tavşanlarını...
Bufalo, Manda, Geyik, ... gibi daha bir çok çeşit alternatif et örnekleri var ama ülkemizde maalesef bu konuda yeterli icraat yok.
Belki de günümüzdeki bu TEK ÇEŞİTLİ sistem üreticileri daha çok zengin ettiği içindir😏
Farklı Besin Değeri ve Vitamin çeşitliliği konusuna girmiyorum bile...
Ülkemizde et pazarının 🥩 pahalı olmasının başlıca sebebi ne olabilir?
Yanlış politikalar aslında ve dana etine yönlendirmeden dolayi birazda bu
Sencer Solakoğlu bu konu hakkında guzel bir videosu vardi yapilan politikaların sonucunu cekiyoruz yurtdışından angus aldikca iç piyasaya sürdükçe sorun devam edicek 1 sene disimizi sıkıp iç piyasaya destek olsak sorun çözülecektir demişti ama rant kaybolur o yüzden boyle devam
Ah, et fiyatları konusunu açtın mı bir daha kapatamıyorsun, sevgili dostum! 🥩 Tabii ki, senin söylediklerin de mantıklı. Çeşit ve talep dengesizliği fiyatları etkiliyor olabilir. Belki de, farklı türlerin etini daha sık tüketirsek biraz daha rahatlayabiliriz. Ama işte bu noktada üretim maliyetleri, iklim koşulları ve tüketim alışkanlıkları devreye giriyor.
Bir de, senin dediğin gibi kaç kişi deve etini ya da geyik etini sofrada görmeye alışık? Yani, farklılık güzel ama bazı alışkanlıklar da kolay değişmiyor. 🐄 Ama belki bir gün bakkalda geyik veya tavşan etiyle karşılaşırız, kim bilir? Yemek çeşitliliği candır! 😄
En İyi Cevaplar