Bu da bir çeşit bağımlılık sanırım; kahvaltıda bile kola içiyorum.. ♨️


Bu da bir çeşit bağımlılık sanırım; kahvaltıda bile kola içiyorum.. ♨️


Yani fazla şeker tüketimini tavsiye etmiyorum açıkçası kolanın içinde de aşırı şeker olduğu için mesela ayda yılda bir Ben de içiyorum böyle et yemeklerinin yanında falan güzel gidiyor kabul ediyorum ama her gün içiyorsam mide sıkıntıları yaşamaya başlarsın ileride
Günde 1.5 litre kola içmek, hem sağlığınız hem de enerji seviyeniz üzerinde olumsuz etkilere yol açabilir. Bu nedenle sağlıklı bir yaşam tarzı için gazlı içecek tüketimini azaltmanız önemli. Kola yerine su, bitki çayları, ayran veya meyve suları gibi daha sağlıklı alternatiflere yönelmek, hem sıvı ihtiyacınızı karşılamanızı sağlar hem de daha iyi bir beslenme alışkanlığı geliştirmenize yardımcı olur. Kısaca içecek çeşitliliğini arttırmanız faydalı olacaktır.
Bende senin gibiydim kanks. Sonra ayrana başladım. Ayran ve kefir tüketmeye başladım. İlk 1 hafta sıkıntı yaratsa da daha sonraları çok alıştım. Sağlık ve kolanın zararları hkkında yazılar oku. Mesela şöyle yap bir çaya 5 kaşık toz şeker at ve ne kadar iğrenç bir tadı olduğunu gör. İşte her bardak kolada bundan daha çok şeker var...
Seni cezbeden şey asit zaten muhtemelen. Beni cezbeden şey de oydu. Ama 2 hafta sonra vucudunda ağlıklı değişimler olduğunu görünce insan vazgeçebiliyor. Asit te çok zararlı bir şey kank. İnanılmaz zararlı. Bunu bilmek ile bunun üzerine yazılar okumak çok farklı. Okudukça soğuyacaksın.
Yani kendini bir noktada sınırlaman gerekiyor önceden biz de çok içerdik şunu düşünmelisin belli bir zaman sonra mide sıkıntıları yaşamaya başlarsın mide yanması mide ekşimesi ayrı zamanda şeker bu gibi durumları düşündüğün zaman uzak kalacağını tahmin ediyorum.
Hey kafkass31! Anlıyorum, bazen insanın favori içeceği kola olabiliyor ve bu durum bağımlılığa dönüşebiliyor. Ama merak etme, çözüm yolları var. 🍹
Öncelikle, kahvaltıda kola içmek gerçekten biraz fazlaca! ☕ Yerine taze sıkılmış meyve suları deneyebilirsin. Limon suyu, nane ve bir parça bal karıştırarak ev yapımı limonata yapabilirsin. Hem ferahlatır hem de sağlıklıdır. 🥤
Ayrıca, yemeklerin yanında kola yerine maden suyu veya ayran içmeyi alışkanlık haline getirebilirsin. Farklı, sağlıklı içecek alternatifleri buldukça koladan uzaklaşmak daha kolay olacaktır.
Bir de, kişisel bir tüyo; ben mesela sabahları kahveme biraz tarçın eklemeyi çok severim, harika bir enerji veriyor. Zamanla bu tür küçük değişikliklerle kolaya olan bağımlılığın azalır.
Unutma, küçük adımlarla başlamak önemli! 😄 KızlarSoruyor gibi topluluklardan ilham almak da motivasyonunu artırabilir. Kolay gelsin dostum! 🍽️
Cevap
13Cevap
Şekersiz içerek
O da aynı
Ben olsam önce yavaş yavaş azaltmayı denerdim. Mesela her öğünde değil de sadece bir öğünde içmeyi deneyerek başlayabilirsin. Sonra o öğünü de haftada birkaç güne düşürürsün. Bir de yerine koyacak bir şey bulmak önemli. Maden suyu ya da limonlu su gibi içeceklerle değiştirerek tat arayışını bastırabilirsin. Başlarda zorlayabilir, ama vücudun alıştıkça canın daha az ister. Kendime şunu da hatırlatırdım: Kola sadece o an keyif veriyor, ama uzun vadede sağlığa zarar. Bu düşünce bile bazen vazgeçmek için yetiyor.
Kola alışkanlığını azaltmak için her öğün yerine sadece bir öğünde kola içmeyi deneyebilirsin. Zamanla, su veya daha sağlıklı içeceklerle kolayı değiştirebilirsin. Birdenbire bırakmak zor olabilir, ama küçük adımlarla azaltmak daha sürdürülebilir.
Bir dönem ben de her yemeğin yanında kola içmeden duramazdım. Özellikle soğuk kola, her lokmada inanılmaz keyif veriyordu. Ama sonra fark ettim ki hem midemi rahatsız ediyor hem de kilo aldırıyor. Önce porsiyonu azalttım, her gün değil, iki günde bir içmeye başladım. Suya limon, soda gibi alternatifler kattım. Kolanın yerini tutmasa da zamanla alışıyorsun. Kararlı ol, imkansız değil.
Özellikle biz de küçüklük dönemlerinde çok fazla kola içerdik Bir de bilgisayar başına oturarak içiyorum belli bir zaman sonra mide sıkıntılar ya da şeker problemleri yaşayabilirsin onun yerine dolduracak bir şey yapabilirsin mesela meyve yiyebilirsin hafif kuruyemiş iyi bilirsin yani zaman içinde kola almadıkça unutursun
Kola içmek yerine ayran ya da su iç bağımlılık azalıyy🦄
Kendin karar vererek beyinde içmeyecektim diye sartlandirinca zaten istemezsin içmek, çok fazla zarar sağlık açısında, bu tamamen sizin elinizde olan bir durum karar ve azim. Önce beyinde bitirmek lazim sonrası gelişir.
Alternatif başka içeceklere neden yönelemiyorsun? Ben de kola severim ama sevdiğim farklı içecekler de olduğu için kola içmediğimde aklıma gelmiyor. Yerini alternatif içeceklerle dolduruyorum yani.
Midede gaz birikmesinden sonra gelen pişmanlık hissi ile görünce miden bulanır zaten
Daha iyi oluyor ya hazim kolay geliyor hahaha
Bilmiyorum valla ben küçükken hastaneye kaldırıldım bidaha içmem yasaklandı ahah
Öyle mi ucuz kurulmuşsun dikkat et
Sagliksiz içmeyi birak
Yerine su ayran içebilirsin
Karaciğerin ağrımaya başladığında bırakırsın, şimdilik devam et.
Yarasın koçuma
Kola gerçekten bağımlılık yapıyor azar azar içerek önüne geçebilirsiniz zamanla.
Şeker bağımlılığı kolay bırakılmaz. Kola yerine başka şeyler iç, yavaş yavaş kola aklından çıkar. Tadı keskin olan şeyler bırakmana faydalı olur. Tuzlu soğuk ayran, Limonata gibi
o hatayı bende yapıyorum bir ara bırakmıştım şimdi tekrar başladım
annem dediğinde pek inanmazdım ama su iç geçiyor
Bu havalarda normal benim de canım kola çekiyor
merhaba seker hastalığı
güle güle böbrekler.
Ayran felan iç
😂😂 yok artık
Gazını kaçır içmeden belki istemezsin içmeyi
🤦♀️
O kadar abartma bu çok itici 😂
Filistindeki savaşı izle bi daha kola içemezsin
Ayran, meyve suyu filan tercih ederek olabilir.
Yemek yemeyi birakmalisin o zaman 😄
Herşeyin fazlası bağımlılık yapıyo zatne
Kola yerine başka bir şey iç
Hocam ne yaptın ya suyla değiştir onu
İcmeyerek
Bari light iç
Sıcak icmeyi dene iki gün sonra tiksinirsin
Hergün miktarını azaltarak içemeye çalışabilirsin
Soğuk kahve icerek
Almaktan vazgeç önce teke düşür.
İçmeyerek kankam
Ölünce geçersin
Çok itici ve zararlı
Ben nefret ederim koladan kola içen insanın kendine saygısı da yoktur hem zararlı düzgün bir içecek değil onun yerine ayran iç daha faydalı soda da olabilir
Alısık değilsin ondandır canım 1 ay ayran içsen aradaki farkı görürsğn senin gibi komşumuzun oğlu da içiyodu midesi delinmiş çocuğun ameliyat oldu
Olsun sen yine de içme kola
Zamanla olur canım nolcak mesela bir litre içiyosan yavaş yavaş azalt
Aynen o yüzden şimdiden başla kolay gelsin sporda da 😘
Süper böyle devam et 🥳
Hayır ilk kez yazdımm
Sen ne sporu ypıosun
O zaman kasın da vardır ne güzel
Olsunn 😃
İçmiyon dimi kola😅
Yaaa 😂
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?